Ze bestaan echt!!!

April 26th 2006
Published: April 26th 2006

KoalaKoalaKoala

met zijn kont tussen 2 takken, op zoek naar eetbare bladeren
Nou, laten we maar gelijk met de deur in huis vallen: na tientallen, zo niet honderden verkeersborden te hebben gezien met: “Pas op, koala’s de volgende 10 kilometer”/ “Pas op, kangoeroe’s de volgende 2 kilometer”/ “Pas op....” hadden wij die beestjes nog steeds neit in het wild gezien. We gingen echt bijna geloven dat die beesten alleen maar in de dierentuinen en sanctuaries bestonden... Maar sinds ons bezoek aan Brisbane National Park weten we het zeker: ook in het wild bestaan ze echt!!!!!!! We hebben dus geluk gehad, en wij vinden het heel bijzonder dat we dit hebben mogen zien zo vlan na Balou’s overlijden, het zal er wel niets mee te maken hebben, maar toch moesten we gelijk aan hem denken na onze perfecte dag... details volgen wat verderop.

Maar goed, we waren dus gebleven bij het paasweekend. De fietstocht heeft een flinke aanslag op onze lichamen gedaan, want Jacq heeft sinds die rit al last van haar knie, en ik heb meer dan een week met spierpijn rondgelopen (al moet ik dan wel bekennen dat ik gewoon iedere dag op de fiets naar mijn werk ben gegaan, en 2x zwaar heb getraind voor de voetbal). Dinsdag begon het
Exhibition BuildingExhibition BuildingExhibition Building

hier werd de kunstbeurs gehouden
normale leven dus weer, en dat was voor mij weer ff een anti-climax... had een aantal erg drukke weken gehad met de voorbereiding van de training voor CML, maar de training was ondertuseen al een aantal dagen aan de gang, en het liep allemaal wel. er was dus niet veel meer te doen voor mij. En aangezien de rest van het projectteam momenteel in India zit voor het testen van de nieuwe software voor fase 2, was er gewoon erg weinig te doen. Dus ja, moest mezelf maar een beetje bezig houden, en heb me dus maar als vrijwilliger opgegeven voor een training die ik zelf zal gaan geven over een onderdeel van de software. Ik moet me hier zelf eerst in inlezen, dus dat kost me genoeg tijd. Maar echt motiverend is het niet helaas, zeker niet na zo’n drukke en leerzame periode. Maar goed, hoort er allemaal bij he! Over een paar weken zal ik weer met weemoed terugdenken aan die rustige periode.

Iedere 2e donderdag hebben we een interne bespreking met enkel Manhattan medewerkers, waar een hoop informatie wordt verteld over Manhattan in het algemeen en waar elke keer een ander onderwerp van de software wordt
Exhibition BuildingExhibition BuildingExhibition Building

hier werd de kunstbeurs gehouden
toegelicht door een van de medewerkers. Op zich dus wel interessant, zeker omdat we continu op kantoor bij de klant zitten, en dus weinig tijd hebben om interne aangelegenheden te bespreken. En er was deze keer nog een extra leuk onderwerp, en dat was dat er kado bonnen werden uitgedeeld voor uitmuntende prestaties van team medewerkers. En de verantwoordelijke manager had mij en een collega van me die ook aan die training had gewerkt hiervoor voorgedragen, en kregen we dus allebei een cadeaubon van $200 uitgereikt, met daarbij een uitvoerig verhaal over het succes van de training, en hoe tevreden de klant wel neit was. Nou, ik kan alleen maar zeggen dat ik dat wel erg kan waarderen! Op zich vond ik het wel wat overdreven, want ik heb niet meer dan mijn werk gedaan, en niet al teveel overuren ervoor hoeven maken. Maar goed, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken uiteraard... en ik kan alleen maar zeggen dat ik het wel erg kan waarderen dat je door je werkgever op een dergelijke manier wordt gestimuleerd en gewaardeerd. Ook al is het gewoon je werk doen, iedereen wil toch wel eens een beetje waardering krijgen toch?!
Melbourne autumnMelbourne autumnMelbourne autumn

Herfst in de Carlton Gardens, erg mooi

Nou, op vrijdag dus weer gewoon terug naar kantoor, met het idee dat het bijna lekker weekend was, en ik weer een zeer rustige en vervelende week had overleefd. Toen kreeg ik een telefoontje van mijn baas, en werd de dag eigenlijk alleen maar vervelender... we hadden namelijk al gehoord dat er een conflict is tussen Manhattan en CML over bepaalde rekeningen die zij niet willen betalen omdat ze vinden dat de geleverde service onder de Manhattan garantie zou moeten vallen. Nou goed, zonder op details in te gaan zijn er aan ieder verhaal uiteraard 2 kanten, dus beide partijen vinden dat ze (gedeeltelijk) gelijk hebben. In ieder geval tot er een oplossing voor het conflict is, wil mijn baas dat ik en een andere collega van me tijdelijk thuis gaan werken, zodat we niet beschikbaar kunnen zijn voor verdere vragen en dus ook niet voor een verder conflict over of het al dan niet betaalde uren zouden zijn. Nou, dat was dus wel even vervelend nieuws voor me, want dit is het enige project dat er momenteel in Melbourne is, en aangezien we geen kantoor hebben in Melbourne blijft er dan dus niets anders over dan thuis blijven, en
MovidaMovidaMovida

De Spaanse tapas bar. ra ra war zit Jacq??
proberen je daar nuttig te maken. Naar alle waarschijnlijkheid is er rond eind april een oplossing voor het conflict, want dan zit het hele projectteam van CML in India, evenals mijn baas en zijn baas. Daarnaast zijn er nog wat hoge piefjes van Manhattan opgetrommeld, waaronder de verantwoordelijke persoon voor heel Asia/ Pacific, en ook zijn baas: de directeur van Manhattan zelf. Kortom, na een week intensief met hen de situtatie te bespreken zal het er wel op neerkomen dat beide partijen wat water bij de wijn zullen doen, er wat excuses heen en weer gaan (meer van Manhattan naar CML dan andersom stel ik me zo voor) en dat het dan allemaal opgelost zal zijn. Ik kan me namelijk neit voorstellen dat het project in gevaar wordt gebracht, omdat men ten eerste erg hard bezig is in India om de software voor fase 2 op te leveren (waarbij de voorlopige test-resultaten (op 2 dagen voor einde van de volledige test-cyclus) op meer dan 100% liggen... kortom, de kwaliteit is zo goed, dat de resultaten beter zijn dan men vantevoren als doel had gesteld. Daarnaast is men ook al bezig om de processen voor fase 3 te analyseren en te
KoalaKoalaKoala

Dit is hem dan!!!
bespreken met Manhattan consultants, dus het project stoomt in volle vaart door. Het gaat om een project van tientallen miljoenen dollars verspreid over diverse jaren, dus het gaat ook nog eens om een relatief klein bedrag. Kortom, ik ga ervan uit dat het na een aantal goede gesprekken (en waarschijnlijk na een aantal etentjes tussen de Manhattan en CML verantwoordelijken met veel alcohol die door Manhattan wel betaald zullen worden) alles wel weer opzijn pootjes terecht zal komen. Ik probeer dus maar ff te genieten van de paar dagen die ik thuis zit nu....
Jacq had ondertussen ook een goede week. Ze is het werk bij de tandarts dus zat, omdat er nogal wat werknemer onvriendelijke beslissingen waren genomen: zo heeft Jacq een vrje dag opgenomen, en werd deze niet betaald omdat men dat pas na 6 maanden gaat doen... en was Jacq een ochtendje ziek met migraine, en kreeg ze dat ook neit uitbetaald omdat ze nog geen 6 maanden in dienst was. Daarnaast wordt een aantal dingen van haar verwacht waar ze gewoon niet mee eens is (het steriliseren van de materialen hadden we al eens besproken) maar nu moet ze ook bepaalde dingen gaan doen die de
koalakoalakoala

lekker met zijn kont weer tussen de takken aan het slapen
andere medewerkers ook niet doen, kortom: beetje vreemd. Nou goed, als je het eenmaal ergens niet naar je zin hebt kun je altijd wel wat vinden natuurlijk.. maar goed, ze had dus 2 sollicitatie gesprekjes bij bedrijven waar ze wel graag zouden willen werken. Beide grotere internationale organisaties, met een kantoor in het centrum waar ze dan zou komen te werken. De ene was als receptionise bij KPMG, en daarvan kreeg ze al gelijk te horen dat ze op een 2e gesprek werd uitgenodigd. Ging dus erg goed! De andere vond ze wa minder, want daar was weer eens een typische Ozzie recruiter bij betrokken... die wilde een referentie hebben, zelfs nog voordat ze hoorde of ze voor een 2e gesprek moch komen (terwijl ze de referentie had meegenomen die een andere recruiter al eens had nagevraagd bij haar vorige baas bij Unilever in Nederland)... en dan ook nog eens bij haar huidige werkgever! Die vent is geschift hoor... dus daar had Jacq niet zo’n goed gevoel bij. Hopen maar dat KPMG wat wordt!
Daarnaast is jacq op woensdag begonnen met acteerlessen. Zoals iedereen weet is ze al een tijdje op zoek naar wat ze nu precies wilt, en dit
Brisbane RangesBrisbane RangesBrisbane Ranges

Mooie maar vreemde planten
was iets wat ze wel graag wilde proberen. Hier aan de overkant van de straat zit het Nationaal Theater, en daar is ze aan een 8-weekse cursus acteren begonnen. Ze vond het erg leuk, en wil dit zeker blijven doen. Hopelijk kan ze hier haar ei een beetje in kwijt, hoop ik echt voor haar! Zolang ze het acteren maar niet thuis komt doen...
Nou ja, dat was dus het begin van het weekend, beetje dubbel gevoel al met al met mijn bericht bij Manhattan en Jacq haar hoop op een nieuwe baan. Maar goed, dat lieten we het weekend niet beinvloeden uiteraard! Vrijdagavond begonnen we eerst nog maar eens ff met onze frustraties te ventileren, en het op een ‘zuipen’ te zetten... nee hoor, viel wel mee! Al heb ik wel mijn laatste Kasteel biertje opengemaakt (erg vervelend.. allemaal op...) en is Jacq lekker aan de sambuca gegaan, ff frustraties weg hoor. Daarna waren we erg lui, en zijn we maar weer eens buiten de deur gaan eten... we hadden al een tijdje het idee om eens lekker een pizzaatje te gaan eten bij Renix hier in Acland Street, waar het er erg lekker uitzag. Nou, en dat was
WallabyWallabyWallaby

Spot de wallaby... je kunt hier trouwens goed zien hoe weinig er op de bodem ligt na de bosbranden
het ook! Lekker een flinke fles bier erbij, jacq niet hoor..., en een heerlijek pizza besteld allebei. Waren volgens ons de lekkerste pizza’s die we op hebben sinds we hier zijn, erg lekker!
’s Avonds vroeg naar bed gegaan, en zaterdag hebben we ons heerlijke weekendje begonnen. Eerst ben ik ’s ochtends naar de kapper gegaan, waarna we een afspraak hadden met de vertegenwoordiger van Foxtel, de Ozzie versie van Canal+. De voornaamste reden waarom we ons willen aansluiten of Foxtel, is het gemis van internationaal nieuws, en interessante TV programma’s... dus binnenkort hebben we weer CNN/ BBC World/ Discovery en National Geographic Channel!! Die vent was gelukkig snel weer weg, en toen zijn we lekker de stad ingegaan. Allereerst zijn we naar een kunstbeurs gegaan in Carlton, dit is een jaarlijks terugkerende beurs waar vooral betaalbare kunst wordt aangeboden. Nou ja, betaalbaar, relatief dan natuurlijk! Er hingen schilderijen van $6.000, maar ook van $400. voor kunst begrippen zal dat dan wel weinig zijn... maar ons ging het vooral om eens te kijken wat we mooi vinden, en waar onze interesses liggen. Geen behoefte om iets te kopen, maar wel lekekr rondkijken. Niets gekocht ook uiteraard. Toen we naar buiten liepen was het ondertussen flink koud (ja echt hoor, zelfs met een jas aan waren we aardig aan het bibberen), dus zijn we maar snel een kroeg ingedoken voor een verwarmend drankje! Jacq ging aan de warme chocolade, en ik een lekker glaasje rode wijn. Na weer wat aangenamer te voelen zijn we eens gaan kijken bij het Myer warenhuis voor kleding... de kadobon die ik had gehad was inwisselbaar bij alle winkels van Coles Myer, dus we hoopten leuke kleding te vinden voor dat geld. Helaas konden we niets vinden, en werden we om 6 uur de winkel uitgegooid omdat ze dicht gingen. We zouden ’s avonds naar een voorstelling gaan van het Comedy Festival (daarover straks meer) dus zijn we maar weer de kroeg ingegaan omdat het nog wat vroeg was voor het avondeten.
We hebben dus maar weer lekker de James Squire opgezocht (dezelfde kroeg als waar we met Sharon en Marcel zijn geweest op hun laatste dag hier) waar we lekker wat hebben zitten drinken en kletsen met een drankje en wat nootjes erbij. Nou goed, zoals gezegd gingen we naar het Comedy Festival. Dit festival is 4 weken lang in Melbourne aanwezig, en geldt als
EucalyptusboomEucalyptusboomEucalyptusboom

Hier een close-up van de shors die van de bomen afvalt. Mooie tekening
het op 2 na grootste comedy festival ter wereld. Iedere avond treden er diverse stand up comedianten op, cabaret voorstellinge, noem maar op. Maar goed, in de kroeg kwam er iemand op ons afgelopen die 2 kaartjes had voor een voorstelling om 7 uur, we hoefden er niets voor te betalen. Dus na enig aarzelen (wie weet wat die persoon va nplan was?) hebben we ze aangenomen, en zijn we erheen gegaan, vol verwachting uiteraard!! Het was een klein zaaltje waar hij optrad, en het zat ook niet echt vol... beloofde niet veel goeds dus! En dat klopte ook wel, wat was dat een teleurstelling zeg... was een of andere Brit die zich Throbby Millions noemde, en alles wat Robby Williams doet een beetje op de hak nam. Nou, kan je vertellen dat het echt geen grappige voorstelling was... van ellende dus maar na een half uur de zaal uitgeslopen! We hoopten alleen maar dat de voorstelling waar we zelf kaarten voor hadden gekocht een stuk leuker zou zijn!
Na de zaal te zijn uitgevlucht op zoek gegaan naar ons restaurantje (we hebben een tijd terug een spel kaarten gekocht met daarin 52 restaurants in Melbourne, en een beschrijving van
EucalyptusboomEucalyptusboomEucalyptusboom

Zie het verschil in dit bos waar geen brand heeft gewoed: ligt vol met schors
de prijs en wat je kunt verwachte. Deze hadden we voor het eerst gebruikt om iets uit te zoeken), en dat was al beter. Was een Spaanse tapas-bar (genaamd Movida), in een of ander achteraf straatje dat je anders nooit had gevonden... zag er enorm leuk uit, en de menu kaart zag er ook goed uit. Maar begonnen met een lekker flesje wijn uit te zoeken... dat was al de 2e avond op een rij dat we (dus ook Jacq!!) aan de booze gingen... tsja, ozzieland heeft toch wel slechte invloed op je hoor... ten eerste ga je hier zo veel uit eten omdat het gewoon goed betaalbaar is, en tijdens een etentje is het erg lekker om een drankje te nemen. De meeste tentjes zijn BYO (Bring Your Own) waar je dus je eigen drank mee mag nemen, wat het nóg goedkoper maakt, maar als je dan eens in een non-BYO komt, kun je wel een keertje een wat duurder wijntje nemen. We hadden een lekker Riesling wijntje uitgezocht, was zalig. We dachten altijd dat Riesling wijnen heel zoet zijn (à la de Duitse variant), maar dat hoeven ze helemaal niet te zijn. deze was absoluut niet zoet, al

De mooie zilveren bast onder de schors, met de 2 dames in een druk gesprek
zat er wel een citrus achtige smaak aan. Nou ja, kan niet uitleggen hoe het smaakte, maar was erg lekker! Het eten was ook zalig, dus was een perfecte maaltijd.
Na de maaltijd moesten we ons haasten om op tijd bij onze voorstelling te zijn. gelukkig was het erg druk, en was het begin uitgelopen en waren we ruim op tijd. De zaal zag er al een stuk beter uit dan die vorige, deze was een stuk groter, en leek meer op een grote bioscoop zaal. Het zat ook helemaal vol, dus dat beloofde wat! We hadden wat recensies gelezen over de artiest (Arj Barker, een Amerikaan), en die waren allemaal erg positief. Ik zal neit proberen om alle grappen te herhalen, want dat komt toch niet over. Maar ik kan wel vertellen dat het enorm grappig was, en dat we in een deuk gelegen hebben, die vent was erg grappig! Hij hield de Ozzies uiteraard een beetje voor de gek, en dat was erg grappig. Alleen wel jammer dat er ook een grap over Hollanders in zat... Ozzieland is rond 1400 ooit door de Hollanders ontdekt, en volgens hem waren de eerste Hollanders snel weer doorgevaren toen ze eenmaal
BillabongBillabongBillabong

Fair dinkum, a real Ozzie billabong.. vertaling: ongelooflijk, een echt Ozzie bosmeertje
voet aan land zette in het westen van Australie. Volgens hem zouden ze beseft hebben dat het klimaat en de woestijn niet geschikt zouden zijn voor het planten van de Nederwiet, en dus maar verder moesten gaan zoeken. Nou ja, was gewoon erg leuke avond.
Zondag moest ik voetballen, en daar was ik niet echt blij mee... had namelijk een beetje een houten kop van de avond ervoor... tsja, de biertjes die ik in de kroeg op had zijn hier allemaal in Pint formaat (zeg maar een halve liter) en daarabij nog de wijntjes e.d. was geen goeie combinatie. Dat beloofde dus niet veel goeds voor de wedstrijd... gelukkig viel dat wel mee. Ik speelde in het 2e team dit keer (was ik wel blij mee, want dat 3e team lag mij qua spel toch niet echt), en we speelden een goeie wedstrijd. We wonnen met 3-1, en ik kreeg van iedereen complimenten dat ik goed speelde. Ik speelde in de spits, waar ik normaal nooit speel, maar door het spel dat ze hier spelen (veel verdedigend ingestelde spelers) heb je voorin de kans om flink rond te rennen, en dat is nou net het enige waar ik goed in

Uitzicht vanaf de Bloody Big Rock
ben: een beetje als een debiel rondrennen tot ik erbij neerval en zo de verdediging van de tegenpartij gek maken. Dus ja, was wel blij dat het zo was gegaan, hoop dat ik vaker in dit team kan spelen. Het 1e team speelde na ons tegen dezelfde egenstander (doen ze altijd hier, zowel het 1e als het 2e team spelen beide tegen dezelfde tegenstander, en beide op hetzelfde veld na elkaar), dus we bleven met een aantal spelers achter om bij hen te kijken. Ook dat was erg gezellig, en zo kom je nog eens in contact met iedereen. Ook dit is voor mij een reden om in het 2e te willen spelen, het 3e team speelt altijd ergens anders, en daarna speelt er geen ander team meer. Je leert zo veel minder makkelijk mensen kennen, en het is gewoon minder gezellig. na de wedstrijd dus weer naar huis gegaan, en helaas waren we weer lui..... geen zin om te koken, dus maar weer een hapje eten! Dit keer bij onze bekende Indiër... uiteraard eerst weer een flesje wijn gehaald (de Indier is wel BYO, dus voor $5 een heerlijke fles wijn gehaald), en toen maar weer eens voor weinig
You YangsYou YangsYou Yangs

3 toeristen op een Bloody Big Rock...
Indiaas gegeten. Dit beginnen we nu wel een beetje zat te worden, dus we willen niet al te vaak meer hier gaan eten!! Maar wel weer een ander unicum: Jacq heeft 3 dagen achtereen aan de booze gezeten!! Wie had daat ooit nog eens gedacht... de anti-alcoholist Jackie... 3 dagen aan de drank... geweldig!!
Maandag eerst maar lekker uitgeslapen, waren nog moe van de zware uitgaanszaterdag, en moest toch thuis werken. Rest van de dag maar beetje aangerommeld, beetje functionele analyses gelezen die men momenteel in India aan het testen is, en verder niet veel gedaan. ’s Avonds maar wel gekookt, we kunnen niet iedere avond gaan uit eten he, en jacq is daarna gaan turnen. Ook dit is iets wat ze al langere tijd weer wilde oppakken, en zeker nu haar zusje Romy het zo goed doet op haar turnvereniging... die had op haar 2e wedstrijd de 2e plaats veroverd op een toernooi, en was zelfs in de lokale krant gekomen! Apetrots natuurlijk die kleine meid (en terecht!!), en dat werkt erg aanstekelijk bij Jacq. Niet alleen die 2e plaats hoor, Romy is al een flink aantal maanden aan het turnen, en bij Jacq kwam geleidelijk aan het besef

FF relaxen op de Bloody Big Rock
dat ze dat ook wel weer graag wilde. Dus ze heeft zich opgegeven voor een aantal turn-lesjes hier in de buurt op St Kilda Road, en ook dat vond ze helemaal super! Ze is super enthousiast, en hoopt binnenkort weer de split en de spagaat te kunnen doen... heerlijk is dat joh als ze zo enthousiast en blij is!!!
Nou, dan eindelijk de dinsdag... ons bezoek aan Brisbane Ranges NP. ’s Morgens om 10 uur kwamen Marco en Ange ons ophalen, en zijn we in hun autootje naar het park gereden. Het ligt op ongeveer een uur rijden ten westen van Melbourne, en was ons aanbevolen door Sharon en marcel. Tijdens hun 10-maandes rondreis door Ozzieland zo’n 10 jaar geleden hadden ze in dat park hun enige koala in het wild gezien, en raadden ons aan om hier zsm heen te gaan. Zo gezegd zo gedaan dus, en we keken er enorm naar uit. Het weer was verschrikkelijk opgeknapt (strak blauwe lucht, en in de ochtend al boven de 15 graden) dus het beloofde een superdag te worden! Nou, en dat werd het ook!! Daar aangekomen stapten we uit de auto, maakten we ons klaar om lekker te gaan wandelen,
You YangsYou YangsYou Yangs

is het echt? ja? nee? hhmmm... YEP! Het is hem, the one and only "Bloody Big Rock'!!
toen Ange oor de grap zei: “Als we koala’s willen zien, moeten we wel vanaf nu omhoog kijken....” Uiteraard keken we allemaal uit reflex omhoog op dat moment, en tot onze grote verbazing zat er daar ook een koala!!!!! We gingen volledig uit ons dak, nog geen 50 meter gelopen, en daar zattie dan... en niet eens zo ver boven ons, metertje of 5 of zo, wat een bijzonder ervaring zeg! En het wer dnog bijzonderder, want hij was actief... als je je beseft dat een koala gemiddeld 18 uur per dag slaapt, en van de 6 uur dat hij actief is, dit er gemiddeld 5 in de nacht zijn, was dit erg bijzonder! Hij was lekker aan het eten, en kwam zijn takje omlaag, om vrolijk naar een andere tak te springen, daar weer omhoog te klimmen en verder te eten. Wat was dat een machtig gezicht zeg, en vooral ook als ze gaan zitten eten: ze weten precies een plek tussen 2 takken in te vinden waar ze in gaan zitten, en dan zittie daar lekker te knabbelen op zijn eucalyptus blaadjes... super! We waren wat dankbaar dat we dit mooie beestje zo in het wild mochten zien,

2 mooie Jackies op een Bloody Big Rock
en tijdens deze speciale ervaring moesten we gelijk aan ons ventje denken... als Baloutje er nog was geweest hadden we hier nooit heengegaan, ha dniet gekund met zijn ziekte... dus we konden neit anders dan deze ervaring aan hem opdragen... echt werelds... dat beloofde dus veel goeds voor de rest van onze hike! Het park was echt supermooi, al konden we ook wel goed de gevolgen van de recente bushfires zien... ook de Brisbane Ranges waren niet ontsnapt aan de branden van afgelopen zomer, dus een flink aantal bomen waren zwart en geblakerd, en de grond was op de bomen na redelijk kaal. Maar dat name niet weg dat het nog steeds super mooi was, het weer was zalig, de vogels vlogen vrolijk om ons heen, het bos was schitterend, we konden ons geluk niet op!! En al helemaal neit toen we na een uur lopen onze volgende pracht-ervaring hadden: een wallaby die vrolijk door het bos huppelde!! Hij zag ons ook en huppelde dus weg, maar bleef op een veilige afstand wel naar ons kijken, machtig! Tsja, en toen kon onze dag al helemaal niet meer stuk. Ik had dan wel al een kangoeroe gezien, maar voor Jacq was
Wat een dag...Wat een dag...Wat een dag...

De zon nam op een waanzinnige manier afscheid van ons... met de You Yangs op de achtergrond
het de eerste keer, en dan ook nog eens die koala, we waren helemaal blij!! Vlak daarna zag ik ook nog een kangoeroe oversteken, maar die was zo snel dat toen ik het zei hij alweer weg was... jammer. Maar goed, we waren allemaal tevreden met wat we hadden mogen ervaren! Terug aangekomen bij de auto liepen we nog ff langs onze koala-boom, en ons schatje zat er nog steeds!! Hij was nu in slaap gevallen, en dat zag er zo mogelijk nog schattiger uit!!! Wat een heerlijk moment.. nou goed, we hadden ondertussen flink trek gekregen, en hier waren we op voorbereid, want we hadden een flinke picknick mand meegenomen.. lekkere salade, broodjes, kleine hapjes, zalig. Op die plek hadden we weer geluk, want tot 2 keer toe zagen we een grote kookkaburra in de buurt... we hadden wel enorm geluk hoor!! Toen we uitgegeten waren zijn we weer in de auto gestapt, en zijn we naar een parkje in de buurt gereden; het You Yangs Regional Park. Dit was op ongeveer 20 minuten rijden vanaf Brisbane Ranges, en was niet door de brand aangetast. Dat konden we goed zien in het park, want de bodem was bezaaid met schors van de eucalyptusbomen. Dat zijn heel typische bomen, want de schors van die bomen valt af ieder jaar, en dan krijgen ze een heel mooie zilverkleurige stam. Maar goed, al dat schors op de bodem doet natuurlijk dienst als perfect brandhout zeker gezien het feit dat er waarschijnlijk ook wel wat eucalyptus=olie in zal zitten, als er dus eenmaal een vuurtje bij komt, heeft het niet veel nodig om tot een enorm brand te leiden.
Het was een klein parkje, en we wilden gewoon ff kijken omdat we toch in de buurt waren en het zo’n prachtige dag was. Daar een kleine wandeling gemaakt, naar een plek die ‘Big Rock’ heette... nou ja, we maakten al grappig dat dat wel mee zou vallen, en dat het waarschijnlijk groter werd voorgesteld dan het daadwerkelijk was... tot we hem zagen! Hij was echt enorm groot... jeetje... hij werd door ons dan ook al gauw omgedoopt tot ‘Bloody Big Rock’... we zijn er dus maar opgeklommen, en hebben daar een heerlijk kwartier doorgebracht. Schitterend uitzicht over het park en de baai waar ook Melbourne aan ligt, heerlijk rustig, en met het mooie weer was het echt een indrukwekkend moment. Wat een schitterende afsluiting van een schitterende dag!!! Op de terugweg naar huis werd het al schemerig, en werden we nog even verwend met een grote hoeveelheid kangoeroe's in de weilanden!!! Wat een prachtig afscheid, de dag kon echt niet stuk.

Daarna naar huis gereden, maar eerst nog ff langs de bottleshop voor een lekker flesje wijn. Ange en Marco bleven ook nog effies, dus hebben we nog gezellig ff na zitten kletsen en de restantjes van de picknick mand opgepeuzeld. De dag was zo goed bevallen, dat we gelijk een datum hebben geprikt om volgende maand met zijn 4-tjes voor een lang weekend naar Wilsons Promontory National Park te gaan. Hier zijn we van de zomer al geweest, maar het is eigenlijk te ver voor een dagtocht. Ze schijnen daar mooie cabins te hebben, dus hopelijk wordt het een mooi weekend! Ons doel wordt dan om een wombat te zien!!! Als dat lukt, hebben we al bijna alle Ozzie beestjes gezien, zou mooi zijn! maar sowieso zal het wel mooi worden, Wilsons Prom is Ange’s favoriete park, en als we 2 dagen de tijd hebben hebben we kans zat om op het gemakje te gaan hiken.
Nou, nu is het woensdag en was het weer een prachtige dag. Zeker boven de 20 graden geweest, en dat was te merken... was gelijk weer warm in het apartement. Weer geprobeerd te werken, maar was niet makkelijk... ’s middags nog ff lekker rondje wezen hardlopen,w as alweer lang geleden, en met dit mooie weer moest ik het gewoon doen! Was zalig... verder niet veel gedaan, jacq weer naar toneel, ik dit verhaal typen, en nu is het tijd om op de site te gaan plaatsen. Morgen wordt weer een prachtige dag (23 graden) dus lekker vooruitzicht! Hebben weer zin in het weekend, want gaan zondag naar de finale van het Ozzie kampioenschap Stand Up Comedy tijdens het Comedy Festival, en overdag naar Koninginnedag op Federation Square... was vorig jaar een geweldig succes met 30.000 mensen, dus hopelijk wordt het weer leuk! Daarover volgende week meer... ga nou ophouden, last van mijn vingers na al dat typen!!!

Hhmm... wilde een wekelijkse update over footy doen he... nou, deze week maar ff neit. St Kilda heeft weer verloren, met 4 punten verschil (minder dan een goal...) van Adelaide Power... de Bulldogs hebben weer gewonnen, evenals de Eagles, en de Sydney Swans hebben alweer verloren, echt dramatisch, 3 verloren, 1 gewonnen, na vorig jaar de titel te hebben gewonnen..... nou goed, volgende blog uitgebreider!!

Maarre, voor vrolijker nieuws: Ajax speelt wel de finale... jammer hoor dat Feyenoord zoveel beter was dit seizoen... Ajax heeft de Johan Cruyff schaal, staat in de bekerfinale, en wellicht de voorronde van de Chamions League... en dat in het 1-na slechtste seizoen ooit... say no more!!!

Doei doei!!
Jackie en Robin

26th April 2006

1e plaats
Hallo samen. Leuk verhaal, maar met 1 klein schoonheidsfoutje. Romy is niet 2e, maar wel ff 1e geworden. Goed he van die griet. Doeiii!
27th April 2006

Oeps...
Nou, 1e, kun je nagaan, nog beter!! Hhmm.. .beetje slordig van me

Tot: 0.191s; Tpl: 0.017s; cc: 18; qc: 82; dbt: 0.1391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb