Na alle ellende.... vakantieplannen!!!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
June 4th 2006
Published: June 4th 2006
Edit Blog Post

Prachtige zonsonderganPrachtige zonsonderganPrachtige zonsondergan

Tsja, Sha en Mars belden op ene prachtig moment!!
Hoi allemaal…

Nou, begint nu wel een beetje saai te worden, maar er is alweer niet zo veel gebeurd de afgelopen periode! Tsja, als het eenmaal winter is speelt het leven zich in Ozzieland toch ook voor het merendeel binnenshuis af. Maar goed, toch maar weer even een verhaaltje op de site zetten, we maken wel iets mee natuurlijk...

Na het vervelende bericht van vorige week dat ik dus naar Sydney moet voor de komende 2 maanden, lieten ze er geen gras over groeien en mocht ik donderdag direct het vliegtuig in... gelukkig kon ik vrijdag alweer terug, dus dat scheelde dan wel weer. Maar toch, ben er niet helemaal blij mee, en vooral omdat het nog onduidelijk is wanneer CML in Melbourne eindelijk in gaat zien dat ik onmisbaar ben voor ze (ahum.....). Nou ja, het goeie nieuws was dus dat men eindelijk had aangegeven meer resources nodig te hebben om de deadline te halen, maar dat is waarschijnlijkj pas de eerste stap voor hen om de beslissing ook uiteindelijk te nemen. Nou ja, sinds mijn vertrek naar Sydney heb ik geen contact meer gehad met mijn baas in Melbourne, dus kan er zelf ook alleen maar naar
Prachtige zonsonderganPrachtige zonsonderganPrachtige zonsondergan

Tsja, Sha en Mars belden op ene prachtig moment!!
raden. Zal hem volgende week wel weer eens bellen om te vragen hoe het ervoor staat. Trouwens wel grappig om te vermelden.. ik had dus 2 gesprekjes aangevraagd vorige week (met mijn baas en de directeur) en toen ik dat vertelden tegen mijn collega’s waren ze allemaal gelijk nieuwsgierig en benieuwd wat ze te vertellen hadden, en wilden ze me bellen om te vragen hoe het gegaan was. Ik denk dan: als je zo benieuwd bent, vraag dan zelf ook een gesprekje aan, maar dat zal dan tochw el weer het verschil zijn tussen ons mondige Nederlanders, en de stille en afwachtende Ozzies. Op het werk zijn veel Ozzies toch echt wel erg onder de indruk van hun baas, en zullen hem niet snel tegenspreken. Bovendien heb ik het idee dat het ze niet veel interesseert, werk is er om je geld te verdienen en vooral niet om je druk om te maken! Verwacht ook niet dat een Ozzie aan je vraagt hoe je weekend was, of wat je gedaan hebt.... zelfs niet als je het zelf vraagt, zullen ze niet vragen wat je eigen plannen zijn. heel typisch, maar ook wel interessant, want ergens is he took zo: werk
Prachtige zonsonderganPrachtige zonsonderganPrachtige zonsondergan

Tsja, Sha en Mars belden op ene prachtig moment!!
is er om je centen te verdienen, lol maak je in je vrije tijd zonder je collega’s... voor beide instellingen is wat te zeggen, dus laten we het maar op houden dat Jackie en ik onszelf moeten aanwennen om de beste punten van beide instellingen op te pikken voor de toekomst.

Nou goed, donderdag dus vroeg naar Sydney, en daar aangekomen met de taxi naar Parramatta (oneveer 50 km ten westen van Sydney, richting de Blue Mountains). Wat word ik die taxi’s daar in Sydney zat zeg, verschrikkelijk. Ten eerste zijn het allemaal buitenlanders waarvan de meesten echt onverstaanbaar Engels spreken (op zich al irritant vooral als ze dan een gesprek aangaan), maar vooral ook omdat ze allemaal lopen te klagen over hun inkomsten en alles doen om maar werk te krijgen. Zo heb ik een chauffeur gehad die het Exel kantoor niet kon vinden en een half uur heeft lopen zoeken, en dan gewoon doodleuk vraagt of ik hem niet ff wat extra’s wil betalen omdat hij zo lang heeft lopen zoeken..... yeah right, zorg er eerst maar eens voor dat je je beroep een beetje leert eikel. En een andere debiel die zijn frustratie met de taxi-centrale op mij looopt af te reageren ’s morgens om 7 uur (volgens hem worden de goeie ritjes alleen uitgedeeld aan chauffeurs die onder de tafel betalen aan de mensen van de centrale, wat hij niet doet, en hoe kan hij nou zijn gezin te eten geven, het lijkt wel de maffia.... etc etc, wat een gezeik zeg, zit je niet echt op te wachen als je een taxietje pakt om naar je werk te gaan.....), kortom: ik HAAT taxi’s in Sydney... de chauffeurs in Melbourne zijn veel vriendelijker, zoals de mensen in Melbourne volgens mij in het algemeen gewoon veel vriendelijker en aardiger zijn. Ik heb ook het idee dat de mensen in Sydney veel minder geduldig en veel minder aardig zijn. en niet alleen in ‘wereld-stad’ Parramatta, ook in Sydney zelf. Ben er wat wezen eten met collega’s, en ik vond de bediening gewoon onbeschoft... zou je nooi gebeuren in Melbourne. Nou goed, we wonen dus op de juiste plek!!!! Maar om het verhaal met de taxi af te maken: ik heb mijn baas kunnen overtuigen dat hij een auto moet huren voor me, en gewoon omdat al die taxi-ritjes vele malen duurder zijn dan een huurauto. Dus elukkig heb ik voor de rest van mijn tijd in Sydney een huurautootje, zalig!!

Ok, ik kwam donderdag dus in Sydney aan, en met de taxi naar het pand van Exel in Parramatta gereden. Aangezien het pand dus dicht bij de Blue Mountains ligt, is de omgeving daar redelijk bush-achtig, beetje een voorloper van de Blue Mountains zeg maar (al is het wel enorm bruin en dor... jeetje wat een verscil met Melbourne weer zeg... je kan echt zien dat de water-tekorten in Sydney vele malen erger zijn dan bij ons. De dam-capaciteit in Sydney ligt onder de 30% geloof ik, en mijn collega moet nog steeds iedere avond zijn tuin sproeien vanwege de droogte.... en dat terwijl de winter al is begonnen, bizar gewoon!!!). de omgeving daar is dus best mooi, en vooral als je ‘’s morgens met de taxi komt aanrijden en je ziet een aantal kangoeroetjes en wallabies rondhuppen naast het bedrijfspand!!! Geweldig vond ik dat, dat doet je toch weer een beetje opfleuren moet ik zeggen... als ik nou volgende week de auto heb en ik zie ze weer, denk ik dat ik maar ff ga stoppen en wat fotootjes ga nemen... blijft toch een machtig gezicht om die beestjes in het wild te zien, gaat nooit vervelen denk ik!

Op kantoor aangekomen kwam ik al gelijk in de hectiek terecht.... men zit bij Exel in een enorm optimistische uitrol-fase: ze willen een stuk of 10 magazijn live brengen, waarin ze een stuk of 15 klanten behandelen. Kortom, eigenlijk spreken we over een stuk of 25 go-lives die over 8 weken allemaal tegelijk plaatsvinden, redelijk druk dus... er zit dan ook 8 man op kantoor, plus nog ondersteuning van een aantal Indiers in Bangalore. Dus dat is dan wel weer het positieve van mijn periode daar, het is echt heel druk, en krijg dus de kans om veel te doen en te leren! Ze hebben mij al gelijk naar voren geschoven als punt van contact voor een aantal sites die al live zijn (aantal pharmaceutische klanten in de Parramatta site) waarbij ze dus mij kunnen bellen mailen als er vragen/ problemen zijn, en daarnaast ondersteunen bij een van de toekomstige go-lives van Schwarzkopf, plus maken van een functionele specificatie, etc, etc.... lekker bezig dus! Dat is dan het enige positieve van dit hele verhaal, hoef met niet te vervelen zoals vorige keer, haha!

Donderdagavond was de afscheidsavond van een van de collega’s (een Engelsman die 6 weken had ondersteund en op vrijdag weer terug naar de UK ging), en zijn we wat wezen eten in het centrum van Sydney. En dat was dan wel weer leuk, met de trein naar Circular Quay, boven de grond komen en aan je linkerhand een mooi verlichte Harbour Bridge zien, en aan je rechterhand een nog mooier verlicht Sydney Opera House, toch beetje vakantiegevoel!! Alleen balen dat we pas om 11 uur terug gingen, wat betekende dat ik pas om half 1 terug was in het hotel... die trein doet er enorm lang over... drama. Nou ja, ook dat zal beter zijn als ik dadelijk een huurautootje zou hebben!!

Het weekend was daarna echter heerlijk! Vrijdagavond wel beetje moe, dus lekker op tijd gaan slapen, maar zaterdag was erg lekker. Eerst lekker op het gemak ontbijten en relaxed wakker worden, en daarna lekker naar Chapel Street om kleren te gaan kopen! Eindelijk zeg, de eerste keer in zo’n 9 maanden dat we weer eens voor kleren zijn gaan kijken, de opstart-kosten van zo’n emigratie zijn toch echt te hoog om aan andere dingen geld uit te geven, maar nu moesten we wel ff. Maar was enorm gezellig, zijn ook nog langs Prahran Market geweest (een markt zoals Queen Vic, maar dan in Chapel Street, en meer een soort delicatessen marktje). Hierhebben we heerlijk geproefd van vers gemaakte pasta’s, heerlijke olijfjes, dip-sausjes, zalig! Ook een heerlijke spinazie/ ricotta taart gekocht, en olijfjes voor erbij... hmmmm! En o ja, niet vergeten: dropjes!! We zijn ’s avonds naar de film geweest (Da Vinci Code, erg leuk, al was het boek stukken beter), en daar hoort iets lekkers bij natuurlijk, dus dat was eigenlijk de echte reden voor het bezoek aan Prahran Market... dat is een van de weinige plekken in Melbourne waar ze Hollandse dropjes verkopen!!!!! Dus lekker dropstengels gekocht, krijtjes en dropharingen, hhhmmmm!!! Wat een genot zeg.... ds knooop dat maar goed in jullie oren: WIJ ZIJN JALOERS OP JULLIE..... dropjes dan he, niet de rest van NL, haha!!

Maar goed, lekker beetje aangerommeld zaterdag, kopje koffie hier, winkeltje in daar, hapje eten zus, biertje drinken zo, lekker relaxed dagje! En dan ’s avonds die quiche in de oven met een heerlijke salade erbij, daarna bezoekje aan de bios, perfecte dag! Zondag begon ook al weer zo lekker, heerlijk tot een uurtje of 12 in bed blijven liggen (heb voetbal voor de komende 2 maanden afgezegd vanwege het Sydney verhaal 😞 ...) en daarna niet veel meer gedaan... boekje lezen, bappies gedaan, warme chocolademelk gedronken (ja ja, het is winter, dus dan mag het, zelfs als het 15 graden is, haha!!), wijntje gehaald, en toen als een speer wweer naar huis omdat het heerlijk weer was (was gewoon echt warm op het balkon uit de wind) en we wilden genieten van een prachtige zonsondergang met een wijntje erbij en wat olijfjes.... tsja, dan voel je je toch wel weer erg gelukkig hoor. Als je in de winter (officieel begonnen nu....) buiten kan zitten met een wijntje in je t-shirtje, en kan genieten van zo’n mooie zonsondergan. Zodra de zon onder is is het dan wel te fris om buiten te blijven, maar evengoed blijft het machtig. En op dat moment belden Sha en Mars op om ff bij te kletsen, dus was ook erg gezellig weer! Daarna weer heerlijk gegeten en het restant van de wijn opgemaakt, en toen rustig avondje en op tijd naa rbed.... wekker ging weer vroeg maandag helaas om het vliegtuig te halen.

De week erna eigenlijk meer van hetzelfde als de donderdag en vrijdag ervoor. Druk, veel te doen, vervelende taxi-chauffeurs, mooie wallabietjes, en meer van die onzin. Wat nog wel leuk is om te vermelden was de donderdagavond. Zo’n beetje de uitgaansavond in Parramatta, dus stervensdruk in de hoofdstraat waar alle restaurantjes zitten. Ik was onderweg naar de Indier (had ik al 2 keer gegeten die week, ben echt verslaafd geraakt aan Indiaas voer geloof ik!!) en zat me weer eens te verbazen over de Ozzies en hun idee over mooie auto’s.... daar reden ze dan weer hoor, de Holden Commodores, Subaru Impreza’s en Ford Falcon’s met glimmende velgen, dikke uitlaten, en omdat het donderdag was: open ramen, met keiharde hiphop-muziek en Ozzie jongetjes (tsja, kan het niet anders noemen...) die uit het raam hangen en op de maat van de muziek (?) hun armen op en neer bewegen.... kon het niet nalaten te denken aan die reclame van Centraal Beheer (je weet wel, die 2 gasten die in die opgepimpte auto aan komen rijden met harde muziek bij een groepje negers, het raampje open draaien, dat liedje van “Modern Talking” uit de luidsprekers knallend, en dan die hoofden die ze heen en weer bewegen op de maat van de muziek...) te denken, wat een stelletje stumpers allemaal zeg, verschrikkelijk!! En dan nog het ergste van het hele verhaal: de straat continu op en neer rijden (dus aan het einde omkeren om nog een keer terug te gaan), en als je voorganger optrekt even wachten en een gat laten ontstaan, zodat je met piepende banden en veel motor-gebrul weg kunt rijden..... yep, welcome and meet the fair-dinkum Ozzie rednecks in bloody Parramatta! Wat een walgelijke mensen zijn er toch hier in Ozzieland.

Nou ja, verder neit veel te melden over de werkweek. Jacq heeft wel weer het een en ander meegemaakt, die heeft weer een discussie gehad met haar baas, die opeens wist te melden dat ze als casual in dienst is, en niet als part-timer. Dat heeft flinke gevolgen, want als casual moet je veel meer verdienen, en kan je van de ene op de andere dag te horen krijgen dat je niet meer hoeft te komen (niet dat dat hier in OZ veel uitmaakt, want als vaste medewerker heeft je baas slechts 2 weken opzegtermijn, en hoeft hij niet eens een echte reden te hebben om je te ontslaan.... als hij je kwijt wil, nou, dan sta je gewoon op straat en heb je geen poot om op te staan. Wat dat betreft is NL dan toch een stuk beter geregeld, de NLse zorgstaat is toch wel iets om trots op te zijn moet ik zeggen. maar goed, aan de andere kant maakt het de arbeidsmarkt in OZ wel enorm flexibel, en het is niet voor niets dat het land al een economische groei doormaakt van ruim 12 aaneengesloten jaren... zelfs in de periode dat de rest van de wereld een economische crisis heeft doorgemaakt. Nou ja, voor alles valt wat te zeggen denk ik. Maar goed, Jacq is dus gelijk gaan bellen, en bleek dat ze toch als part-time in dienst hoor te zijn (ze bouwt ook vakantiegeld op namelijk), dus gelijk ff met de DD gesproken (DD = Dirty Dentist, onze nieuwe bijnaam voor Jacq haar baas, de tandarts...) en situatie uitgelegd, en je kon merken dat hij he tniet echt op prijs stelde.... denk niet dat de Ozzies hete cht gewend zijn als er zo’n kleine mondige opdonder hem even komt vertellen wat hij allemaal verkeerd doet.... tsja, meet the Dutch, zal ik maar zeggen... Ozzies zijn hier dus echt niet gewend om naar de baas toe te stappen, en al helemaal neit om hem de waarheid te vertellen. Dus dit levert wel wat spanningen op op haar werk... nu heeft ze komende woensdag haar beoordelings gesprek, waarbij jacq zelf denkt dat ze te horen krijgt dat ze over 2 weken niet meer terug hoeft te komen. Dan gaat de de 2e tandarts namelijk met vakantie, en hebben ze eigenlijk een administratieive kracht te veel, dus zou perfect uitkomen om Jacq dan te ontslaan, zeker gezien de spanningen die e rnu zijn tussen haar en de DD. Nou ja, we zien het wel....

Want aan de andere kant deden ze ook niet moeilijk over onze vakantie.... we zijn al een tijdje bezig om een duikvakantie te plannen, dus vroeg ze ff wanner dat kon, en kon eigenlijk alleen in augustus omdat in juli een collega gaat verhuizen, en in september een ander vakantie heeft, dus ze kon alleen in augustus weg. Dus dat zou dan weer lijken alsof ze toch nog haar erbij willen houden.... nou ja, to be continued zeg maar.

Maar over vakantie gesproken: we hebben afgelopen weekend eens even goed over vakanties nagedacht,e n kwamen tot de conclusie dat we veel te weinig gedaan hebben sinds we hier zijn. dus de plannen zijn nu als volgt gemaakt:
- weekend van 11 juni (lang weekend hier vanwege de verjaardag van Queen Elizabeth) gaan we een autootje huren en gaan we de Great Ocean Road doen, een van de (zegt men) mooiste wegen ter wereld, ergens overnachten, en dan de dag erna terug via een wijnstreek
- weekend van 11 augustus gaan we skiën! Ja ja, raar idee, skiën in augustus, maar is hartje winter hier natuurlijk... en aangezien dat onze 10=jarige anniversary is, een heerlijk ideetje om te gaan doen. Ja man, dan zijn Jacq en ik alweer 10 jaar samen, en nog steeds dolgelukkig met elkaar, geweldig!
- En dan, de echte vakantie... van 20 t/m 30 augustus, 10 dagen naar....... Fiji!! JAHOE, een 10-daagse duikvakantie naar Fiji, naar een eco-resort (Matava Resort) op het eilandje Kadavu, waar slechts 10 hutjes zijn, 18 gasten maximaal, geen electriciteit (enkel zonne-energie), geen auto’s, geen wegen, geen nix... enkel zon, zee, strand, en oerwoud! Wat een zalig vooruitzicht, en het duiken schijnt schitterend te zijn, het op 2-na grootste barriere rif ter wereld (na het GBR in Noord-OZ en het rif bij Belize), met grote kans op haaien, zeeslangen, schildpadden, en niet te vergeten: manta roggen!!! Wat kijken we daar naar uit zeg, en vooral ook omdat we met Ange en Marco gaan, lekker met zijn viertjes! En marco is ook fervent duiker, dus dat wordt helemaal super.
- Ergens in juli komen Julie en Simon als het goed is richting Sydney met de auto, en dan nemen ze Jacq mee, en gaan we een lekker weekendje naar de Hunter Valley, de oudste wijnstreek van OZ in de buurt van Sydney. Dat moeten we nog wel plannen, maar komt wel goed.
Nou ja, al met al plannen genoeg! En dan moeten we natuurlijk niet vergeten dat Bas einde van het jaar voor 4 weken overkomt, en we 2 weken naar Tasmanie gaan.... wat een heerlijke vooruitzichten allemaal zeg, dat was een van de redenen waarom we naar OZ wilden komen, de mooie natuur en omgeving, gaan we nu eindelijk beleven!

Goed, afgelopen weekend... vrijdagavond was ik helemaal kapot, dus vroeg naar ebd. Maar was wel enorm blij om mijn vrouwtje weer te zien hoor... zo’n week blijft lang. En zij was ook blij om mij te zien schijnbaar, want toen ik de deur opendeed had ze de tafel gedekt, kaarsjes aan, sushi gesneden en mooi op het bord neergelegd, wat een heerlijke thuiskomst zeg!! Na het eten beetje zitten keltsen en vroeg naar bed. Zaterdag moest ik er vroeg uit omdat ik de nieuwe inlegzooltejs voor mijn schoenen moest ophalen om 9 uur (had weer last gekregen van mijn knie, dus gelijk afspraak gemaakt). Daarna zijn we lekker een kopje koffie gaan drinken buiten bij de Galleon, heerlijk in het zonnetje..... het was nu gewoon echt warm... zelfs met t-shirt begon het zweet over je rug te lopen in de zon.... en daarna naar huis, en lekker krantje zitten lezen op het balkon, zonder shirt aan!! Ongelooflijk toch, zit je in de winter in je korte broek op het balkon in het zonnetje... zalig. Daarna zijn we naar Ange en Marco gegaan om een bakkie te doen. Zij hadden nog een NLs stel over de vloer die wij ook kenden (hadden we ontmoett ijdens ons etentje in A’dam vorig jaar met Nlers die naar OZ gingen), dus was wel ff gezellig. uiteraard veel over de vakantie gesproken, dus komt helemaal goed!!

Daarna zijn Jacq en ik samen de stad ingegaan en hebben we gegeten bij ..... een Indier! Tsja, waar anders... was een Indier waar we nog neit eerder waren geweest, dus moesten maar kijken hoe of wat. Was wederom niet slecht, maar niet goed genoeg om een keer terug te gaan. Daarna naar huis en weer op tijd naar bed, we waren echt moe allebei. Nu is het zondagochtend en lig ik lekker op bed dit verhaal te typen, terwijl Jacq met een aantal vrienden in NL zit te mailen, en gaan we zo lekker ontbijten. Vanmiddag komen Julie en Simon met Ella (Simon’s dochtertje) naar St Kilda, en gaan we een ijsje eten met Ella, en een beetje over de pier wandelen, ergens wat drinken, ff gezellig bijkletsen. Daarna vroeg slapen, want vanavond om 11 uur moet ik TV kijken: Holland-Australie!!! Kijk ik al dagen naar uit, de eerste wedstrijd an het NLs elftal die ik in maanden kan zien.... alleen wel balen dat hij pas om kwart voor 1 is afgelopen en ik er om 5 uu ruit moete voor het vliegtuig morgen... nou ja, ervoor maar ff slapen, en daarna maar wweer, kan ik alvast wennen aan de komende weken als het WK echt losbarst.

Met jacq gaat het verder helemaal geweldig. Ze is nog steeds lekekr bezig met al haar dingetjes, waar ze nu zelfs wat meer aan toekomt omdt ik er niet ben. Dus dat is dan ook wel weer positief. Ik krijg ook echt het idee dat ze beter in haar vel komt te zitten, ze krijgt nu de kans om zichzelf te ontdekken, en dat doet ze dan ook volledig! Ik merk ook echt aan haar dat ze veel vrolijker is dan in NL, en dat ze veel meer zin heeft in het leven. Nu nog maar hopen dat ze iets vindt wat ze zou willen doen als baan, en dan komt het helemaal geod met haar! Voorlopig gaat het de goeie kant op in ieder geval, ze wordt steeds creatiever, en zit er nu ook over te denken om tekenles te nemen, zodat ze wellicht een cursus mode-ontwerpen kan gaan doen... kortom, ze is nog lang nie klaar met alle cursusjes, hartstikke goed.

Nou, ik ga er een eind aan maken. Volgende keer weer meer. Over het footy niet veel te melden, volg het niet echt meer, ga in eht weekend niet voor de TV hangen om te kijken, wil Jacq ook nog zien in het weekend!! St Kilda doet he tniet slecht, stana in de top 5 geloof ik, dus komt wel goed.

Nou, tot volgende keer!!!

Groetjes Jackie en Robin




Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0357s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb