Vakantie Bas voorbij

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
January 25th 2007
Published: January 25th 2007

Nou, daa zijn we dan weer….
Helaas geen leuke vakantie-verhalen dit keer, back to reality... werken dus... en hoe!! Moest dus helaas go-live support verlenen, wat betekende dat iedere morgen om half 5 de wekker ging om om 6 uur o pkantoor te zijn... erg prettig. Maar goed, het goede nieuws was wel dat er weinig support te verlenen was, omdat er simpelweg weinig tot geen problemen waren... normaliter is zo’n go-live enorm hectisch, iedereen loopt te stressen en te doen... maar niet dit keer! Iedereen was verbaasd hoe rustig het was, er was zelfs tijd voor een rustig kopje koffie en gezellig kletspraatje hier en daar. Voor eigenlijk iedereen was dit de meest rustige go-live ooit, en ze konden het eigenlijk gewoon niet geloven (en er zitten mensen op het project die al ruim 10 jaar bij Manhattan zitten dus wel het eea aan go-lives hebben meegemaakt). Dus ja, vroeg opstaan, maar gelukkig wel op tijd thuis dus. En dat was erg fijn, want het weer was gewoonweg schitterend de afgelopen 2 weken... temperaturen kwamen bijna niet onder de 30, en zelfs de 40 werd 1 of 2 keer aangetikt. Nadeel was dan wel weer dat ik 4 lekke banden
Kite surfing Port MelbourneKite surfing Port MelbourneKite surfing Port Melbourne

TOch wel stoer die gasten...
had in 5 dagen.. maar goed, als je naar huis loopt met ruim 30 graden ’s middags om een uurtje of 3 is dat best te overzien!

Nou goed, wat is er verder nog gebeurd... het weekend was erg prettig, dat moge duidelijk zijn met dit weer. Vrijdagavond was Bas teruggekomen van zijn eerste week door west-Victoria, en hij had het schitterend gehad! Bergen koala’s gezien (waaronder een babietje dat aan het rondhobbelen was in de bomen en een koala die op kniehoogte in de bosjes op zijn gemak zat te eten), koala’s gehoord (hij kon niet slapen van het gebrul van de koala’s bij de camping van Mt Eccles National park... en geloof me, die beesten maken echt herrie. Zo lief en schattig ze er ook uitzien, als ze brullen geloof je echt dat het een brulaap is die je hoort... goed, die vergelijking maken wij altijd omdat de brulapen in Costa Rica ook zo’n enorme kolere herrie maken) en daarnaast ook nog bergen kangoeroe’s en emoe’s gezien..... nou je zult begrijpen dat wij helemaal niet jaloers waren.... ook al hebben wij nog nooit emoe’s gezien, nooit een schattig, lief baby-koalaatje of een koala die op zijn gemak
Boulevard Port MelbourneBoulevard Port MelbourneBoulevard Port Melbourne

Leuke wandeling via St Kilda naar Albert Park
poseert voor een foto terwijl hij lekker zit te eten.... WE WAREN STIKJALOERS NATUURLIJK!!!! Kortom, zodra de kans zich voordoet gaan wij weer de Great Ocean Road op, stoppen bij de plekken met de koala’s (Kennett River), gaan naar de emoe’s en overnachten bij Mt Eccles... wilden we toch al een keertje doen, maar nu moet het er toch echt een keer van komen hoor!! Na die verhalen zijn we super-enthousiast geworden. Hij had ook nog een schitterende tijd gehad in de Grampians, alleen was het daar zo heet (40+ graden) dat er van het wandelen niet zoveel was terecht gekomen als hij had gedacht, en lekker bij het zwembad had gelegen. Kortom, een mooie trip en we hebben op vrijdagavond op ons gemak de foto’s zitten bekijken en lekker bij zitten kletsen. Ik was helaas erg moe door het vroege opstaan, dus ging vroeg mijn bed in. Jacq en Bas bleven nog een tijd doorkletsen op het balkon (geloof ik... die 2 zaten regelmatig tot 3 uur buiten om over van alles en nog wat te kletsen, helaas was ik gewoon te moe om mijn ogen tot na 1 uur open te houden). Zaterdag maakten we er een lekker
Uitzicht Albert ParkUitzicht Albert ParkUitzicht Albert Park

Blijft toch mooi plaatje daar, moeilijk te bevatten dat hier over 2 maanden het Formule 1 circus neerstrijkt en het dus even over is met de rust...
relaxed dagje van. Bas en ik waren allebei redelijk moei dus, en kwamen pas om 11 uur uit bed :-). Jacq was al een tijdje wakker, dus die was op d’r gemakje beetje aan het internetten en van alles en nog wat te doen. Na het ontbijt waren we van plan om de boot naar Williamstown te nemen, om daar gezellig wat te gaan drinken (williamstown ligt aan de andere kant van de baai, en is een gezellig plekje met veel cafeestjes en restaurantjes, altijd goed dus). Het was heerlijk weer, dus we hadden er echt zin in! daarom was het ook zo balen dat we daar aankwamen, maar de ferry er niet was... nog tijd staan wachten, maar kwam niet. Geen idee waarom, maar goed, daarna zijn we lekker een stuk langs het strand gaan wandelen, via Port Melbourne en Middle Park naar Albert Park toe. Daar hebben we bij een heerlijk tentje lekker waar we al heeeeel lang heen wilden gaan wat gegeten en gedronken. Is een cafeetje midden in Albert Park, aan het meer met een veranda die uitkijkt over het meer, met daarachter de skyline van de stad... naast het uitzicht waren ook de tapas, wijn
Restaurantje Albert ParkRestaurantje Albert ParkRestaurantje Albert Park

Toch wel ideale locatie voor een lekker hapje en drankje, aardig uitzicht!
en koffie goed, dus iedereen was gelukkig!! Daarna naar huis gelopen, waarna ik eerst mijn fiets bij de fietsenmaker was wezen ophalen (was helaas niet de laatste keer dat ik die man zou zien afgelopen periode...). thuis hebben we ff een hapje en drankje ingepakt in de esky (=koelbox op zijn Australisch!) en zijn we naar het strand gegaan voor een lekke rpotje beachball. En dat was een groot succes... het warm was gewoon geweldig, we hadden het strand redleijk voor onszelf, en er kwam een hond aanrennen die meer dan een uur lang probeerde het balletje uit de lucht te pakken, echt hilarisch, dat beest was niet te stoppen. Toen wij ff stopten voor een korte break ging ie naar zijn baasjes om met een stok te spelen die ze in de zee gooiden, maar zodra wij weer gingen ballen kwam die als een speer teruggerend om tussen ons in te komen staan en die bal proberen te pakken. Helaas was het hem maar 2x gelukt, dus had niet echt veel plezier van zijn inspanningen....

Na de inspanningen zijn we naar Claypot’s gegaan, het geweldige vis-restaurant hier in St Kilda. Bas had het nou al de hele vakantie
Beachball met Flying DogBeachball met Flying DogBeachball met Flying Dog

Tsja... daar ging ie weer, alle voetjes de lucht in!! Wel zielig om dat beest zo tekeer laten gaan met 35 graden.. het schuim stond op zijn bek na een uur!
over die barramundi die hij wilde eten, dus dat ging goed komen... en hoe! Als voorgerecht hadden we 2 grote krabben met schelpdieren, en daarna het hoofdgerecht.. een gigantische barramundi voor ons 3-tjes... dit was geloof ik de eerste keer dat ik het gewoon niet opkreeg, ongelooflijk! Maar de avond was erg geslaagd, dus dat was mooi. Daarna nog ff een ijsje wezen halen in de straat, en we zaten goed vol. Thuis aangekomen trachtte ik nog ff mee te doen met die 2 helden, maar rond een uur of 1 ging toch echt het lampje uit... bij hen niet uiteraard, dus die hebben nog een tijd op het balkon gezeten.

Zondag moesten we er vroeg uit, want we zouden naar de Yarra Valley gaan voor een dagje wijnproeven, waarbij Ange zowel gids als Bob zou zijn, super!! Ange kent de Yarra Valley erg goed en heeft er al meerdere vrienden van haar heengenomen, dus dat moest wel goed komen! De eerste winery waar we aankwamen was De Bortoli, een bekende en grote winery hier uit OZ. Was voor bas de eerste keer, dus het moest maar he.. .de hele kaart af!!! Dus we begonnen met een klein glaasje
Meet mr BarraMeet mr BarraMeet mr Barra

Mundi van achter... goed te kanen mag ik wel zeggen :)
champagne, toen een tweetal Sauvigon Blancs, toen wat Chardy’s (Chardonnay’s) en Pinot Gris, om vervolgens rustig over te gaan op rood: aantal Pinot Noirs, Shiraz, Merlot en Cabernet Sauvignon. Daarna kwam het toetje.. de ‘stickies’!! dit zijn de desert-wijntjes, die zo zoet zijn dat ze flink plakkerig zijn, vandaar dus ‘sticky’. En die waren wel heel lekker hoor, 2 soorten port, een muskaat wijn, nog een of ander 40 jaar oud ding en nog wat.. tegen die tijd moet ik eerlijk bekennen dat de namen een beetje minder belangrijk werden dan de drankjes... en die waren erg lekker!! Gelukkig vond Bas ze niet te drinken, en was Jacq al beetje zat, dus konden Marco en ik ons tegoed doen aan de restjes... Helaas was Bas een moeilijk persoon (vond de persoon die ons hielp...), want hij vond bijna geen enkele wijn lekker! De cabernet vond hij wel erg lekker, dus die hadden we voor hem gekocht om op te drinken op de laatste avond voor hij terug zou gaan naar NL. We gingen allemaal (op onze Bob na dan die moest rijden...) flink vrolijker de winery uit dan dat we erin kwamen!!

Hup, op naar de volgende... dat werd
Wie is daar zo nieuwsgierig??Wie is daar zo nieuwsgierig??Wie is daar zo nieuwsgierig??

Een mooie ringtail possum die we tegenkwamen op weg naar huis, die beesten hebben zich erg goed aangepast aan het leven in de stad
de Yarra Valley Dairy (kaas-boerderij) waar we een lekker kaas-plankje hebben genomen, en een lokaal flesje wijn, wat een rot-leven! Na de kaas op naar de volgende winery, waar we ons maar beperkten tot de helft van de kaart (ook omdat die kaart ongeveer 2x zo groot was als bij De Bortoli!), om tenslotte te eindigen in een 3e winery, die echt gewoon prachtig was. We besloten om daar niet echt wijn te gaan proeven, maar gewoon lekker op het terras in het zonnetje te gaan zitten en van het uitzicht te genieten, dat daar echt prachtig was! Marco bestelde een fles champagne, er speelde een live-bandje op de achtergrond, we hadden schitterend weer met nog prachtiger uitzicht... super gewoon. Als afsluiter nog ff langs Ange en Marco voor een afzakkertje (zij koffie, Marco en ik een heerlijk Belgisch biertje!) en toen snel naar huis omdat Jacq het nieuwe hit-programma ‘So you think you can dance’ (kopie van Idols maar dan met mensen die erg goed kunnen dansen, leuk programma moet ikz eggen) wilde zien. Ff snel sushi gehaald voor avondeten, en ik vroeg naar bed want half 5 ging de wekker weer :-(

Rest van de week wsa
Yarra ValleyYarra ValleyYarra Valley

Dit was het uitzicht vanaf de parkeerplaats bij De Bortoli, zo'n dag kan niet meer stuk dan toch?
zelfde als week ervoor, dus veel lekke banden, warm weer, en vroeg opstaan. Bas kwam woensdagavond al terug omdat hij in het oosten van Victoria teveel last had van de enorme bosbranden. Het zicht scheen op sommige plekken niet meer dan 100 meter te zijn, neit echt prettig vakantie vieren dus.

Donderdag gingen Jacq en Bas een dagje ‘Melbourne’ doen. Beetje toeristje spelen en wat plekken af. ’s Middags hadden we met zijn 3-en afgesproken voor een kopje koffie bij Pellegrini’s (een beroemd Italiaans koffie-huis in de stad, ziet eruit als een kroegje uit de jaren 50, maar maakt een van de beste koffies van de stad en dus altijd erg druk), waarna ik weer ff ben gaan werken. Niet veel later zag ik ze weer, toen ze me met de auto kwamen ophalen om mij en mijn fiets die voor de 4e keer in 5 dagen een lekke band te komen ophalen... fiets naar fietsenmaker gebracht, thuis ff omgekleed, en lekker naar het strand gegaan. Daar hebben we lekker bij de Stokehouse wat gedronken, een van de luxe restaurants in Melbourne, waar ze een soort brasserie hebben met een terras aan het strand. Dus lekker op het terras
Dronken??Dronken??Dronken??

Tsja... normaal gesproken hoor je de wijn uit te spugen als je aan het proeven bent.. WIJ NIET DUS!!!
gezeten met uitzicht over het strand, zalig weer... perfecte afsluiter voor Bas. Daarna Bas meegenomen naar ons Indiaas huis-restaurant, en hem daarna naar het vliegveld gebracht. Tsja, zo sta je rillen op 1e kerstdag op het vliegveld om hem op te halen op de koudste december-dag in jaren, zo breng je hem een maand later alweer terug op een van de warmste dagen van het jaar... het kan raar lopen, en allemaal veeeeeeel te snel ook! We vonden het een heelrijke tijd zo met Bas, zeker omdat hij er zo vaak was lijtk het wel alsof je zelf ook een beetje vakantie hebt, heel fijn!

De vrijdag erna was erg fijn, omdat ik niet meer om half 5 mijn bed uitmoest, zalig! Lekker relaxed gewerkt, en ’s avonds Ange en Marco op bezoek gehad. Die wilden onze Tasmanie foto’s en walvissen foto’s van afgelopen oktober nog zien. Dus lekker weer Indiaas gehaald, flesje wijn en bier erbij, en lekker de hele avond op het balkon gezeten. Wat kan een warme zomer toch erg prettig zijn. zaterdag niet veel gedaan, het is hier eindelijk begonnen met regenen, en gelijk voor een aantal dagen achter elkaar. Het westen van Victoria heeft
Yarra Valley DairyYarra Valley DairyYarra Valley Dairy

Kaasplankje met wijn... niet gek
nu zelfs overstromingen.. 100 mm op een dag. Tsja, zo heb je nix, zo heb je teveel. Helaas heeft het niet echt geregend in het oosten van de staat, dus de bosbranden gaan nog gewoon door al zijn ze wel een stuk minder geworden nu. Een ding was wel weer grappig trouwens, opeens beseffen we ons weer dat het gras groen is!!! Tsja, bruin gras went op een gegeven moment ook wel, maar groen is het toch echt veeeeel mooier kan ik je wel vertellen 😊

Maar goed, zaterdag dus een lekker luier-dag van gemaakt, alleen ff de deur uitgeweest voor boodschappen. Zondag moest ik de hele dag werken, dat was wel minder, maar gelukkig hebben we vrijdag een vrije dag (Australia Day) dus dat compenseert dan weer gelukkig.

Nou, dat was het wel weer voor nu. Het beste allemaal en tot snel.

Groetjes
Jackie en Robin

Wil hier nooit meer weg...Wil hier nooit meer weg...
Wil hier nooit meer weg...

Niet zo raar met een fles bubbly naast je in de koeler, zulk uitzicht en een graadje of 35!!

Tot: 0.174s; Tpl: 0.013s; cc: 16; qc: 86; dbt: 0.1289s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb