Melbourne

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » Pascoe Vale
April 19th 2015
Published: May 9th 2015

Couchsurfing

Jeg tog først med en sporvogn og derefter med et tog, for at komme ud til hvor Kelly bor. Da jeg ankom, var Kelly ikke lige til at finde, så jeg gik over på den anden side af stationen. Der var to politibetjente på stationen, jeg vidste ikke lige hvorfor, men det gjorde at jeg følte mig lidt mere tryg. Jeg faldt i snak med dem, imens jeg kiggede efter Kelly. Det endte med at jeg ringede til hende. Hun var faldet i søvn på sofaen og det var derfor hun ikke var til at finde nogen steder på stationen, men hun ville skynde sig at køre derned. Da vi kom hjem var min første opgave at tørre alt mit tøj i tørretumbleren, så jeg kunne komme af med de irriterende sengelus! Derefter slappede vi bare af i stuen og bestilte pizza til aftensmad. Kelly har to skønne katte Ginger og Lola. Ginger var inde i stuen sammen med os og da jeg gjorde sofaen klar til at jeg kunne sove der, ville han da ikke gå nogen steder hen, han skulle da ligge i fodenden. Kære kat!

Dagen efter prøvede jeg at få ordnet så mange ting som muligt og kom derfor rimelig sent af sted mod byen. Da jeg kom derind gik jeg bare rundt på må og få og sugede byens atmosfære til mig. Efter at have fået lidt mad, endte jeg med at have en rimelig lang samtale med Papa, hvilket resulterede i at det var blevet rimelig mørkt uden for. Jeg havde opholdt mig på biblioteket og da jeg gik ud derfra, var jeg lige ved at støde sammen med en fyr der gik med en papkasse fyldt til randen med sandwichs. Han spurgte pænt om jeg ville have en, da det de var gratis. Jeg takkede pænt nej, da jeg stadig var rimelig mæt efter at have spist. Han fortalte mig at de har et projekt kørende her i Melbourne, hvor de er nogle frivillige der går rundt til de forskellige restauranter og caféer og indsamler den mad de ellers ville have smidt ud og samler det et sted hver dag. Fattige, hjemløse og rejsende, egentlig hvem som helst, kan komme og få en masse gratis mad fra det samme sted hver dag. Jeg synes det var et fantastisk projekt de havde startet! Sikke et flot initiativ!

Gensyn med en gammel ven

Jeg prøvede at få organiseret min tur rundt i Australien endnu engang, men jeg endte med at give op og gå til et rejsebureau, for at få dem til det. Da det var klaret gik jeg lidt rundt i en park tæt på byen, indtil jeg skulle mødes med Oli. Jeg glædede mig til at skulle se ham igen, tænk at det allerede er to år siden! Det er jo helt vildt! Der er en del parker rundt omkring i Melbourne, hvilket må være rigtig skønt for dem der bor i byen.

Da det var tid til at skulle finde hen til mødestedet, tog jeg en sporvogn derhen. Det er simpelthen så nemt med de sporvogne! Jeg er stor fan! Jeg var i god tid, så jeg satte mig ned på en bænk og gik i gang med at skrive lidt, men kort tid efter var Oli der. Det var virkelig dejligt at se et velkendt ansigt! Vi tog hen og fik en kop the/kaffe. Det var skønt at hører om alt det Oli havde foretaget sig siden han kom hjem og hører hvad hans planer for fremtiden var. Det var bare skønt at snakke med en jeg kendte lidt. Da vi havde drukket ud, viste Oli mig den gade, hvor den italienske Mafia holdte/holder til (der er delte meninger). Der er en del italienske restauranter på den gade, hvilket jo ikke er særlig sært. Det var rigtig hyggeligt at blive vist lidt rundt og samtidig bare gå og snakke om løst og fast. Vi havde desværre ikke særlig lang tid til at snakke, men vi fik da snakket om alt der var at snakke om og lidt til. Jeg skulle hjem og spise aftensmad med Kelly og hendes datter Tahlia.

Da jeg kom hjem var Kelly i fuld gang med at lave aftensmad og hun ville ikke have hjælp, så jeg slappede bare af indtil maden var klar. Kelly er så sød, hun vil ikke have jeg hjælper med noget, for jeg er jo på ferie. Det har jeg det dog rimelig dårligt med, men det er lidt svært at diskuterer med Kelly om lige præcis det emne. Skøn vært jeg bor hos! Hun serverede en fantastisk middag! Det skal siges at Kelly er veganer, så der var intet på den tallerken der kom fra dyr og det smagte himmelsk!

Kelly havde fået endnu en couchsurfer den dag, Laura, men hun var allerede taget afsted mod byen for at mødes med et par venner, så hende måtte jeg møde senere.

Aussie Galpal

Jeg skulle mødes med Maddie i dag, min skønne Aussie Galpal! Jeg glædede mig til at se hende igen! Det skulle nok blive fantastisk. Jeg kom lidt sent af sted, men det gik alt sammen. Vi mødtes i hendes by, hvor vi tog over og fik frokost på hendes kærestes arbejdsplads. Maddie tvang mig til at drikke en kop mocha, da hun synes jeg skal lære at drikke kaffe. Jeg kan altså virkelig ikke lide kaffe! Jeg synes ikke det smager godt, ikke engang med chokolade og sukker i. Det var dog nogle virkelig lækre sandwichs vi fik og de mættede gevaldigt! Da vi havde spist op, tog Maddie mig med over i et supermarked for at købe en masse australske lækkerier. Derefter tog vi hjem til hende for at få fat i nogle kondisko, da vi skulle ud til 1000 trin parken. Det var en utrolig smuk park og det var en okay tur op. Vi gik en vej op og en anden vej ned. Da vi var kommet forbi alle trinene på vejen ned, synes Maddie at vi skulle jogge. Vi fik i hvert fald motioneret lidt, for derefter at spise en masse usunde sager. Det er bare Maddie og jeg i en nøddeskal. Det havde været en rigtig hyggelig eftermiddag sammen med Maddie!

Om aftenen skulle jeg mødes med Alex, der er en vært fra Couchsurfing. Vi skulle bare mødes til en øl. Det var super hyggeligt og tiden fløj bare afsted! Vi snakkede om alt mellem himmel og jord og jeg fik lært ham at sige rød grød med fløde, da han er halv dansker, så det skal han altså kunne sige. Han vil gerne starte en religion der skal hedde Awesomeology. Konceptet er at man skal være god ved andre, man skal kunne lide øl, en gang om måneden skal man tage et nyt sted hen, man skal gå ind for karma og en masse andre ting. Vi havde en del sjov med at videreudvikle hans idé. Man skulle nok have været der, men jeg synes det var hylende morsomt og det lød sgu som en rimelig cool religion.

Inden jeg tog helt hjem, mødtes jeg med Kelly og Reuben. De var på baren Naked for Satan, så Kelly havde sagt at jeg kunne tage med hende hjem, hvis vi begge var ude lige lang tid. Det var sgu lidt rart ikke at skulle gå hjem og det var fedt at se baren. Det var en rimelig cool bar og udsigten fra deres tagterrasse var fantastisk! Tro at vi blev der en halv time fra jeg joinede dem. Da Kelly og jeg kom hjem, skulle jeg rede min seng, hvilket jeg havde det virkelig dårligt med at skulle, da Laura lå og sov. Jeg har det altid dårligt med at komme senere hjem end mine roommates, om det er på et hostel eller hos en Couchsurfer vært. Jeg tro ikke hun vågnede, men det gjorde hun nok, for jeg var lidt tipsy.

Gratis tour og et kvarters gang

Jeg havde aftalt med Jerome og Emily (britisk par jeg mødte på turen i Thailand), at mødes med dem til en gratis tour, der startede foran Victorias stats bibliotek. Inden jeg mødtes med dem fik jeg lige ordnet de sidste ting i forbindelse med min tur rundt i Australien. Det gør sgu lidt ondt hver gang man bruger mange penge, lige indtil jeg kommer i tanke om alle de skønne oplevelser jeg er garanteret! Der var stadig lidt tid til inden touren startede, så jeg fik lidt frokost hos Lord of The Fries. Jep det er deres navn, jeg var flad af grin!

Jeg gik mod statsbiblioteket i god tid. Det er et rimelig imponerende bibliotek, indefra som udefra. Da det var ved at være tid til at touren startede, gik jeg ud for at finde guiden. Det var rimelig nemt at få øje på ham, da han var pænt høj og havde en neongrøn bluse på, hvor der stod free tours. Han sagde at der stadig var masser af plads på touren, så vi ville sagtens kunne joine, så nu skulle jeg bare vente på Jerome og Emily. Det var skønt at se dem igen og de virkede virkelig glade for at se nogle andre og have mulighed for at snakke med andre end kun hinanden. De sidste par uger har de kørt rundt med en bil til de forskellige steder, så de havde kun haft hinanden, hvilket man godt kunne mærke. De snakkede næsten ikke med hinanden på den tour, da de begge havde travlt med at snakke med andre mennesker. Emily mødte helt tilfældigt en veninde hjemme fra, så opmærksomheden blev fordelt mellem hende og mig, hvilket jeg var lidt glad for.

Det var en rigtig god tour, hvor vi blev taget med rundt i hele byen og hørte lidt om byens historie. Vi kom blandt andet forbi ”the laneways” hvilket er graffiti gader, med virkelig imponerende kunst! Det var virkelig en god måde at få set hele byen på, specielt at få set de vigtige steder. Jeg ville helt klart anbefale en sådan tour. Da den var slut gav man drikkepenge, ud fra hvad man havde råd til.

Vi gik ud for at købe et par vin til aftensmaden, da det var en BYO restaurant. Jeg havde egentlig tænkt, at jeg skulle hjem inden vi skulle ud og spise med Maddie, men der var simpelthen ikke tid, så jeg tog hjem til Jerome og Emily, der boede i en service lejlighed, som Jeromes onkel havde givet dem. Rimelig cool. Vi fik gjort os klar og Jerome havde sagt at det kun ville tage os et kvarter at gå over til restauranten, så vi gik selvfølgelig derefter. Det tog bestemt ikke kun et kvarter at gå derover, nærmere en halv time, hvilket vi drillede Jerome med hele vejen! Vi kom meget for sent, men heldigvis var Maddie også lidt for sent på den, men hun var der stadig et godt stykke tid før os. Ups. Vi nåede da frem og vi havde en hyggelig middag! Da vi havde spist og betalt tog vi mod en bar, der har en tagterrasse. Da vi kom derover fandt vi ud af at tagterrassen ikke var åben i hverdagene, så tog vi da bare videre til den næste, hvor vi mødtes med Stewie og en af hans venner. Vi fik en øl og hyggede os gevaldigt! Jeg tog lidt tidligere hjem end de andre da jeg ikke var sikker på hvor længe sporvognene kørte. Jeg kom rimelig tipsy hjem og skulle i gang med at rede seng. Der var kommet nye couchsurfer, som jeg helt klart vækkede. Jeg havde virkelig dårlig samvittighed!

Footy(Australian rules)

Jeg lavede absolut intet hele dagen, lige indtil jeg skulle mod byen for at samle Jerome og Emily op, så vi kunne mødes med Steph, Rhys og Dylan for at se lidt Footy. Det skulle nok blive rigtig interessant. Det skulle vidst være en blanding mellem rugby og fodbold, da de både må kaste og sparke bolden. Da vi kom frem til den station, hvor vi skulle mødes med Steph og Rhys, kunne jeg på ingen måde se dem, hvilket er rimelig underligt, da de er pænt høje begge to! Jeg endte med at ringe til Rhys, for at finde ud af at de stod lige bag os, det var lidt pinligt, men også rimelig sjovt.

Vi gik mod stadion for at mødes med Dylan, inden vi købte billetter. Da vi kom ind skulle vi bare finde en plads, hvilket blev helt oppe under halvtaget. Det var jeg meget glad for senere da det begyndte at regne. Footy er en meget interessant sport og der sker konstant noget! Det var virkelig vildt! De tackler hinanden på de mest voldsomme måder og de fyre må virkelig komme hjem med mange blå mærker! Det er jo crazy! Jeg var yderst underholdt og Steph var så sød til at prøve at forklare mig hvad der foregik, selvom hun ikke var helt sikker på reglerne. Sygt underholdende! Vi havde en dejlig aften og Jerome og Emily var glade for at de var taget med!

De sidste dage med

Maddie

Kelly havde spurgt os (hendes couchsurfer) om vi havde lyst til at tage på en lille roadtrip i området. Det ville vi da meget gerne, så vi tog på en lille vinsmagningstur! Den første vingård vi kom til, kunne vi smage rimelig mange forskellige vine for kun 5$, hvilket betød at vi var lidt tipsy, da vi gik der fra. Det var nogle virkelig skønne vine, mest hvid vinene, jeg er ikke så god til de røde. Derefter tog vi Chandon vingården, blot for at se området. Virkelig skønt område! Vi kunne endda også gå en lille tur rundt og se hvor de kører druerne hen og hvordan og hvorledes processen med at lave vin foregår. Rimelig interessant. Vi besluttede at spise frokost tættere på hjem, da det var pænt dyrt at spise frokost der, hvilket ingen af vores pengepunge var med på. Vi fik en lækker frokost der kostede os 2,5$, så næsten intet! Virkelig lækker frokost dog! Derefter fik jeg pakket sammen og så kørte søde Kelly mig over til Maddie, så jeg stadig kunne nå det til tiden. Hun er så sød hende Kelly!

Da jeg kom over til Maddie, gjorde vi os klar eller Maddie gjorde sig klar, jeg flettede mit hår og skiftede tøj og så var jeg klar. Det er rimelig nemt at vælge tøj, når man ikke har så meget at vælge imellem. Maddies mor kørte Maddie, Charli (Maddies søster), Stewie (Maddies kæreste) og jeg til stationen, selvom de andre prøvede at lokke hende til at kører os hele vejen. Det lykkedes dog ikke, da hun ikke ville have tid til det. Hun havde selv en aftale senere på aftenen. Vi stod af ved Richmond St. og gik over til det hus, hvor der var førfest. På vejen derover mødte vi Christian, som var en af de drenge der blev fejret den dag. Clayton var den anden, som vi mødte, da vi ankom til huset. De virkede alle rigtig søde. Vi gik mod baren rimelig tidligt, men der var allerede rigtig mange mennesker. Det var rimelig vildt. Vi havde en hyggelig aften, hvor vi fik danset det meste af den. Vi gik rimelig tidligt hjem, hvilket betød at vi lige akkurat missede Rhys, Steph og Dylan. Det var jeg lidt ærgerlig over, men man kan ikke nå det hele jo. Jeg skulle sove hos Maddie den nat, da der ikke længere var plads hjemme hos Kelly. Hun havde nu to par sovende i hendes lounge, jeg var lidt glad for at jeg ikke også skulle finde en plads.

Dagen efter var Maddie så sød at lave pandekager til morgenmad. Jeg klagede bestemt ikke! Vi slappede bare af, Maddie lavede lektier og jeg lavede alt muligt andet end at skrive på min blog. Skrev lidt på min blog, men ikke meget. Der er bare så mange andre ting der er så meget sjovere! Jeg skulle flyve mod Perth rimelig sent, så slappede bare af det meste af dagen, indtil jeg skulle med toget mod lufthavnen. Skøn uge her i Melbourne! Rigtig ked af at skulle sige farvel til Maddie, håber jeg ser hende igen en dag.

10th May 2015

smagsoplevelser
Hej Nathalia - endnu engang en nydelse at læse din blog. Helt fantastisk som du får "smagt" på livet. Jeg er nu fuldt opdateret igen på din blog og så de flotte billeder du sender med. - du har vist set Grafitti ,når det er bedst - virkelig kunst. Fortsat god tur kh Kirsten
10th May 2015
DSC_0084

Blogs er hyggelige
Dejligt at læse nyt fra dig og se billeder. Har nydt læsningen her i sofaen efter et dejligt søndags møde. Der er stadig ret koldt herhjemme i lille danevang.Vi vil have sol og varme lige som dig du. Kram Mor

Tot: 3.035s; Tpl: 0.029s; cc: 14; qc: 31; dbt: 0.0241s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb