The Grampians

Oceania » Australia » Victoria » Halls Gap
July 5th 2016
Published: June 22nd 2017

Geo: -37.1414, 142.519

Flyturen til Australia – Melbourne tok ca. 8 timer. Det var nattflyging og ingen av oss sov et sekund. Vi fløy A380 – verdens største passasjerfly. Gedigne greier. Landet i Melbourne tidlig morgen og sto 1 time i passkontroll. Hentet leiebilen og kjørte avgårde. Her er det venstrekjøring. Været var REGN og 7-8 grader. Fra ekstrem varme til surt høstvær. Vi surra litt til å begynne med, men Helges innebygde GPS i hjernen fungerte igjen og vi kom oss på rett vei. Vanskelige kjøreforhold da det regna og ganske mye tungtransport på veien. Landskapet langs veien er mye grønne heier og skog. Fareskilt for kenguru er det overalt. De har visstnok ikke trafikkvett og hopper bare rett ut i veien.
Det går med ganske mange kenguruliv i trafikken pr dag. Vi så 3 døde kenguruer langs veien. Så vi var veldig obs på om det skulle komme jumpende en kenguru – men heldigvis gjorde det ikke det. Vi kom frem til hotellet i Halls Gap ettermiddag. Vi var da veldig trette og unnet oss en 3 timers powernap – før vi gikk ut og tok en middag. Dette stedet vi har havnet på er «middle of nowhere» - Litt cowboy-aktig, stille, øde og folketomt. Og ikke minst mørkt. Her er det bek mørkt klokka 1730. Tilbake på hotellet ble vi bedt inn til vertskapet som var veldig hyggelige og nysgjerrige på disse to nordmennene som var kommet til landsbyen. Vi fikk et glass vin (de hadde nok drukket mange!) og så vi tok en tidlig kveld. Vi har nok litt jet-lag i kroppen.

Tot: 0.039s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1011.1kb