Puffing Billy


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Belgrave
November 16th 2010
Published: November 16th 2010
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Puffing Billy


Dnes som mal taky mily vylet. Planovali sme to uz dlhsie, ale vzdy bolo nieco ine. Spal som trochu dlhsie, lebo niekto ma zobudil o 5:30 a potom som bol este hodinu hore. Ale dospal som to neskor :-).

Kratko pred obedom sme sa teda vybrali na cestu. Cakalo nas len nejakych 20 kilometrov a tak som sa spytal brata ci mozem soferovat ja. Samozrejme suhlasil aj ked som videl s akou malickou dusickou si sadol vedla mna. Tak som mu riadne pritiahol zo srandy pas a hodil jednotku. Po tych troch tyzdnoch som si uz ako tak zvykol na to, ze volant je na pravej strane a ze sa chodi v opacnom smere jazdy ako som zvyknuty. Tak teda som si absolvoval mojich prvych 20 km soferovania na tomto kontinente. Toyota Corolla rocnik 1999 1.8 liter isla pekne zlahka do vsetkych kopcov, ktorych tu je fakt neurekom. S motorom 1.4 tu nie je velmi sanca normalne chodit a pritom nezavadzat.

Puffing Billy bola nasa destinacia. Je to stara lokomotiva zo zaciatku 20. storocia, cize uz ma viac ako 100 rokov a je velkou Australskou atrakciou. Pociatocna stanica je v mestecku Belgrave a ide 24 kilometrov smerom juhovychod k mestecku Gembrook nachadzajuce sa v pohori Dandenong Ranges.

Na stanicu sme prisli prave vcas a to 5 minut pred Billyho odchodom. Takze sme mali cas na urobenie zopar peknych zaberov s pripravenou a ufucanou masinkou. Strojvodca na nas volal, aby sme sli aj dovnutra, co sme samozrejme neodmietli. Vsetko tam bolo cistucke a vylestene ako najkrajsie skvosty kralovskych sperkov. Kotol hrial, ohen z neho blcal, voda v cisterne vrela a para stupala do okolia. Vsetci nasadli do vlaciku a vypravca spravil svoje obvykle gesto. Odchadzajucemu vlaciku sme este zakyvali a bolo. Nemal som potrebu sa viezt v otvorenom vozni niekolko kilometrov cez lesy, aj ked na trati je zaujimavy drevenny most. Bolo vsak sychravo a tak sme radsej isli dalej.

Zopar kilometrov cesty nas priviedlo na parkovisko v strede lesa. Kupili sme zrno a odisli sme kusok dalej k piknikovemu priestranstvu a tam nas cakalo asi tak 50 roznych papagajov. Stacilo im, ze videli nase papierove vrecka so zrnom a hned boli nasi najlepsi kamosi. Bez problemov si nam sadali na plecia a hlavy a pekne, jemne si brali od nas zrnka. Brata sice poskrabali, ale to len preto, ze nebol opatrny. Ale bola to parada. No ved staci sa pozriet na fotky.



Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



Tot: 0.115s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 62; dbt: 0.0593s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb