Blue mountains / Tazmania


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Hobart » Howden
January 17th 2009
Published: January 18th 2009
Edit Blog Post

Waiting for Gandalf in the Blue MountainsWaiting for Gandalf in the Blue MountainsWaiting for Gandalf in the Blue Mountains

Waiting for Gandalf in the Blue Mountains
Hi again maties,

laatste entry hier, eerst nog de blue mountains afwerken: laatste blog stopte bij de chocolade dood, de dag erop zijn we een canyon ingetrokken voor een stevige wandeling. De energiebom kwam goed van pas op deze minder toeristische route. We zien de blue mountains van een totaal andere kant, natte dichtbegroeide nauwe kloven en sfeervolle settings, volop genieten! Check the picture, nog even wachten en Gandalf komt voorbij als je dit decor ziet 😊

De dag erop nog even wat toeristische zaken afchecken zoals een steil stoomtreintje (japannertransport) en dan richting Sydney, aan een verbazend ontspannend tempo 😊
Laatste avond met m'n pa, en die wordt ondertussen traditiegetrouw ingezet met een goeie maaltijd.
De kers op de taart van deze stop in Sydney is de voorstelling 'aerial dreams' die we bijwonen in the sydney operah house.
Damn wat een ongelooflijk prachtige locatie, en wat een coole show! Tijdens de pauze een glaasje drinken in de glazen buik van dit gebouw, die uitgeeft op d baai, adembenemend! Toeristische neigingen tot het nemen van foto's tijdens de show worden echter al na een paar seconden door de zaalwachter de kop ingedrukt 😊

Owke, de dag erop vertrekt
Tazzie landscapeTazzie landscapeTazzie landscape

Tazzie landscape
pa smiddags naar huis, en ik vertrek op een last minute trip naar Tasmanie voor 2 dagen.
Wat ik op voorhand niet wist is dat dit eiland, doordat het onder Australie midden in de oceaan ligt, zowat evenveel gezegende zonnige dagen heeft als Belgie, 1 per 7 jaar dus.
But no worries, tijdens de trip richting de westkust van het eiland klaart het af en toe wat op en laat het woeste bergachtige landschap zich toch even zien. Ik bereik de kust in het oude vissersdorp Trahan, maar veel valt hier niet te beleven. De kust aan de Indische oceaan wat verderop, heeft daarentegen wel wat: stevige wind, dreigende wolken, duinen en af en toe wat zonlicht geven deze plek iets mystieks. De om 6u sochtens begonnen dag beeindig ik in een budget room in Tullah, een bergdorp(je) paar uur verder.

Volgende dag vroeg uit mijn nest om naar Cradle Mountain te gaan kijken: deze zag er indrukwekkend uit in alle gidsen, maar de wolken gunnen het me niet, en tijdens het vergeefs wachten op een opklaring beslissen ze bovenop plots dat het tijd is voor smeltende sneeuw!! Hehe, wat een contrast met de hittegolf van 40 graden in
Tazzie landscape 2Tazzie landscape 2Tazzie landscape 2

Tazzie landscape 2
Sydney.
Anyway, terug naar Hobart: een gehaast blitzbezoek maar wel de moeite, met z'n gezellige haven en typische vissershuizen. Onderweg nog een lifter een paar kilometers stappen bespaard: in de auto vraagt ie of ik mariuhana rook, hehe, nee zeg ik en hij "too bad" en "watch out for assholes; many of them aound here", toch niet de typische australiers hier.
Back on the road voor een laatste stop in Port Arthur, een oud gevangeniscomplex. De overgebleven ruines zijn best wel de moeite waard. Tijdens het binnengaan krijg je ook een speelkaart, die je bestempeld als een gevangene uit die tijd. Wat verderop kom ik te weten dat ik ben proberen te ontsnappen in het verleden en dat ze me gevonden hebben met een hoop zweepslagen als beloning. Typisch 😊

Maar dit was helaas de laatste attractie van de reis! Ik keer terug naar de luchthaven, richting Sydney, en de volgende ochtend richting Belgium. 't is echt een fantastische reis geweest, me zalig geamuseerd en genoten met Anouk, en erna een tweede avontuur met pa. Stilaan sluipt er wat heimwee binnen en ben ik blij dat ik terug naar huis vertrek, Anouk en vrienden en familie terugzien en helaas
Tazzie's rough West CoastTazzie's rough West CoastTazzie's rough West Coast

Tazzie's rough West Coast
de vage herinnering aan concepten zoals "werken" en "stress" nieuw leven inblazen. But no worries en op naar een volgend avontuur!!

You've been a great audience, thanks for reading and commenting!!!


Ciao everyone!


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

HobartHobart
Hobart

Hobart
Port Arthur prison ruinsPort Arthur prison ruins
Port Arthur prison ruins

Port Arthur prison ruins
Going home, adios and thx for reading!Going home, adios and thx for reading!
Going home, adios and thx for reading!

Going home, adios and thx for reading!


Tot: 0.148s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 59; dbt: 0.0835s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb