Bay of Fires + lite annat=)


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Bay of Fires
November 7th 2010
Published: November 16th 2010
Edit Blog Post

Nu ar det sondag, annu en vecka har gatt, min 2a psykvecka! Varit en bra vecka, fatt se manga bra fall!

Mandag hade vi dock ledigt, recreation day=) Tydligen ar Tasmanien den delstat i Australien som har mest lediga dagar, bra det! Det var ganska bra vader, sa akte pa dagsutflykt till Ben Lomond Nationalpark, som ligger ca 1 h fran Launceston. Dar gjorde vi en kortare vandring.. Har kan man pa vintern (jun-aug) aka skidor, enda stallet i australien! ingen sno nu dock..Hade vatt roligt aven om systemet inte sag sa imponerande ut!

Pa psyk har jag fatt traffa en del bipolara, en i en manisk period som sjungit och latit som en diggeridoo..denna kille fick for ovrigt tag i min jacka, + mina nycklar, vilka jag letade efter ett antal timmar..kandes lite sadar! Han trodde Stellan var en Calvin Klein- modell, mycket roligt!
En annan patient klackte aven kommentaren, "so this is the greys anatomy actors" nar jag och Stellan kom in i rummet, smickrande..
annars har det varit en ganska lugn vecka..

Fre eftermiddag akte jag, Stellan, Carro och en tysk utbytesstudent som ocksa heter Carolin upp till Randalls stuga i Tomahawk som vi var i forsta helgen. Soligt och fint vader och vi stannade aven till pa en av vingardarna och fikade. Dar lagade vi sen mat och hade en mysig kvall..spelade nagot spel som hette articulate, man skulle beskriva ord, australiensiska personer och saker...inte det lattaste for 4 utlanningar..mycket skratt blev det..
Dagen darpa akte vi mot ostkusten, till Bay of Fires som blivit utsedd till 1 av 10 best destinations av Lonely planet..en 29 km lang strand kand for sina orangea stenar, vit sand, turkost vatten..riktigt fint!
Jag, Carolin och Stellan tog aven vart forsta dopp i Australien...inte varmt alls...kanske 16 grader i vattnet..men roliga vagor!
Jag fick aven mitt forsta mote med en Jack Jumper, en myra som bara finns i Australien som ar vanlig pa Tasmanien.. Jag fatt hora att den ar ansvarig for manga dodsfall da man kan fa en anafylaktisk chock om man blir biten... jag blev biten nar jag skulle kissa i skogen, traskade upp i mina flipflops, inte det smartaste..men kandes ungefar som ett getingstick, och ar ju inte allergisk mot nanting annat sa ingen fara, glomdes bort av kylan i vattnet=)

Sen akte vi hemat, tog ett stopp pa vagen och gick en runda i en regnskog, riktigt haftigt att det finns san skiftande natur, allt fran strander till regnskog och berg!
Fredag lordag hade vara australiensiska klasskompisar haft tentor, och det var tentafest pa lordagskvallen...vi var ganska trotta efter dagen, men var roligt att traffa alla innan de aker ivag..de flesta ska pa utbyte, sa vi blir ganska ensamma har nu...nagra ska till europa och funderar pa att halsa pa i lund innan de aker tillbaka...dessutom verkar det som att fler studenter harifran ska kunna aka till lund, nu ar det ju bara vi som aker hit, inga som varit i l und an sa lange...sa kanske att nagra kommer nasta ar, skoj!

och nu ar helgen slut, gar sa fort..idag bara tvattat och varit sega...blir nog filmkvall nu, ladda infor nasta vecka!

Saknar er dar hemma! vill hora fran er snart!
manga pussar o kramar fran mig



Additional photos below
Photos: 26, Displayed: 24


Advertisement

Stellan strandad med sina vita converse=)Stellan strandad med sina vita converse=)
Stellan strandad med sina vita converse=)

jag glad for att jag slapat med mina vandringskangor!
Stellan, Carro och CarolinStellan, Carro och Carolin
Stellan, Carro och Carolin

Framme vid Randalls stuga
Ol pa strandenOl pa stranden
Ol pa stranden

Ser varmt och harligt ut, men var kallt!
Rural TasmaniaRural Tasmania
Rural Tasmania

Vagen osterut, mycket grusvagar, och manga helt spikraka, andra desto slingrigare..
OstkustenOstkusten
Ostkusten

Vita strander, turkost vatten, men ingen sol..
Pa vag hem..Pa vag hem..
Pa vag hem..

Mycket kor och far pa tasmanien!


Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0653s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb