Ardmore Station

Oceania » Australia » Queensland » Mt Isa
September 24th 2006
Published: September 24th 2006

hei

olen nyt taalla tyopaikalla, taalla on netti, mutta se ei toimi kuin tosi satunnaisesti ym, eli en varmaan paase usein kirjoittelemaan. Tama on about 400 000 hehtaaria tila, johtaja on mun ikainen poika jonka kummatkin vanhemmat on kuollut, heidan yhtiolla on useita tiloja, tama niista pienin. Huomenna lahdetaan Cloncurry nimista kaupunkia kohden parin kolmensadan kilometrin paahan heidan toiselle tilalle siirtelemaan sen karjaa, kaytossa on kolme helikopteria joilla ne ajetaan laitumilta kokoon, me sitten hevosilla viedaan ne karjapihoille joissa aitauksissa ajetaan ja erotetaan elaimet ja laitetaan takas laiduntamaan. Viimeaikoina ollut tosi iisia, juuri kolme paivaa lomaa, sita ennen viikko sitten kolmepaivaa kaytiin Karumbassa Queenslandin lahdella lomalla.

Nyt alkaa varmaan enemman kiiretta, yksi poika kertoi etta oli nahnyt yhtena paivana unta etta oli saanut kirjeen, eli muuten liikenne ei ulkomaailman kanssa paata huimaa.

Mennaan Cloncurryn jalkeen varmaan viela jonnekkin suutaan kolmannelle naiden karja-asemalle hommiin ja sitten ilm takas tanna Ardmore Stationille. Ehka parin, kolmenviikon paasta kerron enemman uutisia.

Hyvat puolet taalla on muunmuassa etta tyopaikalle kuljetus hoituu about joka toinen paiva helikoptereilla, siis jos on mustering keikka tiedossa sillepaivalle. Mitaan varsinaisia huolia ei ole, ilmainen majoitus ja kokki kokkaa ruokaa kun kerkeaa.

Olisi paljon enemman kerrottavaa mutta pakko menna petiin, aamiainen puoli kuudelta kuten tavallista.

Tuulikki

Tot: 0.092s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb