Magnetic Island

Published: June 8th 2015

Yonca, Amy og VickyYonca, Amy og VickyYonca, Amy og Vicky

Mine tøser!!

Øhm hvem råber?

Jeg skulle med bussen kl. 07, hvilket var meget rart, da det betød at jeg ville få mere tid på Magnetic Island sammen med tøserne. Det var en okay bustur, den var ikke særlig lang, kun fem timer. Da bussen ankom til Townsville, var der lidt ventetid indtil den næste færge sejlede over mod øen. Det tog ca. tyve minutter at sejle fra Townsville til Magnetic Island.

Jeg nåede knap nok at orientere mig, da jeg ankom til øen, før jeg hørte nogen råbe mit navn. Jeg kiggede mig forvirret omkring, indtil jeg fik øje på en hånd der vinkede til mig. Jeg skyndte mig over til bussen, med den vinkende hånd og fandt tøserne. Tøserne er for resten Amy, Vicky og Yonca. De havde lige været over ved The Koala Sanctuary. Det var sgu meget heldigt at de havde set mig, for det gjorde at jeg ankom til hostellet før alle de andre, der også var med båden. Jeg tjekkede ind og kom på værelse med Amy og Vicky. Det var virkelig rart. Vi lagde os ned til stranden og slappede af efter at jeg havde sat mine ting af.

Senere på dagen arrangerede hostellet en solnedgangstur. Det var en rigtig flot gå tur og solnedgangen var, i mine øjne, helt fantastisk! Så smuk!! Da vi sad oppe på det lille bjerg og nød solnedgangen delte medarbejderne goon ud. Goon er en meget billig vin, der smager derefter. Da det var gratis sagde vi ja tak og inden vi gik ned, var jeg lidt småfuld. Ikke smart når man skal gå ned af en snæver sti, med mange muligheder for at falde og slå sig rimelig grumt. Det var dog rimelig underholdende og jeg faldt kun en gang, jeg er jo klodset, det ændre lidt vin desværre ikke på.

Da vi kom tilbage brugte vi vores madkupon og sad og hyggede indtil fælles quizzen gik i gang. Til at starte med hyggede vi os gevaldigt, men da vi ikke rigtig kunne svare på spørgsmålene og vi var kommet i en rimelig akavet situation, vi ikke lige kunne finde en udvej på, smuttede vi rimelig tidligt i seng.

Laaang gå tur og drenge i kjoler

Tøserne skulle tjekke ud i dag, men vi kunne lige nå at nyde et par timer, inden de smuttede. Da de tog mod havnen, spiste jeg først frokost og derefter gik jeg ellers bare der ud af! Jeg ville se lidt af denne her smukke, frodige ø! Der var en gåtur, der ville tage mig ind i en tropisk skov. Da jeg kom frem til starten af skoven, kom jeg i tanke om at der muligvis kunne være slanger i skoven og at der helt bestemt var edderkopper. Jeg rendte rundt i klipklapper og shorts. Jeg må indrømme at det ikke var helt gennemtænkt, men der skete ikke noget. Jeg så dog en rimelig sej edderkop, det var dog svært at få et ordentligt billede af den.

Det var en virkelig flot skov og det mindede egentlig mere om en jungle. Jeg fik gået en hel del og jeg så også det gamle fort, der nu ligger i ruiner. Da jeg var på vej tilbage til den oprindelig sti, stødte jeg ind i et ældre par der fortalte mig, at de lige havde set en koala. Se det var spændende! En vild koala i dens naturlige element! Jeg skyndte mig derhen hvor de havde set den. Den så simpelthen så sød ud!! Den var helt afslappet og da jeg tog billeder af den, kiggede den over på mig, med et blik der sagde, ih altså endnu en turist, kan man ikke få lov at sove og spise i fred. Det var i hvert fald sådan jeg valgte at tolke det, hehe.

Jeg var fuldstændig smadret da jeg kom tilbage til hostellet og jeg kastede mig på sengen med det samme! Der gik ikke særlig lang tid efter jeg var kommet tilbage, til der blev banket på min dør. Det var nogle af medarbejderne der var ude og promovere ladies night. Der var to fyre og en pige. Fyrene havde kjoler på, hvilket var rimelig underholdende. Jeg takkede dog pænt nej det ladies night, da mine ben ikke kunne mere den dag.

Rock Wallabies og en meget sen bus

Det var min sidste dag på øen og jeg manglede kun én ting. Jeg manglede at se Rock Wallabies! Jeg gik mod Arcadia. Mine ben og fødder var ikke helt glade for mig, men jeg kom da derud. En wallaby er en lille kænguru. Jeg var ikke helt sikker på hvor det var, så jeg håbede på, at jeg ville finde det rigtige sted. Det gjorde jeg heldigvis og de var simpelthen så søde! Til at starte med var der ikke særlig mange, men lidt senere kom der flere. Der var også to af dem der havde deres unger i deres punge. Det var simpelthen det sødeste!! De er ca. på størrelse med stor lille hund, så det var meget fristende at give dem en krammer og nusse dem, men da det er vilde dyr, er det ikke lige det smarteste at gøre.

Da jeg kom tilbage til hostellet, brugte jeg resten af dagen på at solbade. Det var dejligt vejr og min bus var først kl. 00.25. Jeg havde rigeligt med tid. Jeg tog rimelig tidligt af sted fra øen for ikke at misse bussen. Det er min største frygt, at jeg misser bussen eller et fly. Jeg er altid i ekstremt god tid. Jeg glædede mig til at skulle til Cairns, specielt fordi jeg igen skulle mødes med tøserne!

8th June 2015

skønne billeder
Det er nogle fantastiske billeder endnu engang-- solnedgang - koala - kænguru - søde tøser - og en herlig tekst - inden længe er du hjemme - men hvor må du også være fyldt op med indtryk.. rigtig god fornøjelse på sidste del af turen også . kh Kirsten
9th June 2015

Takker
for dejlige billeder og update......LOVE you to the moon and back again and then around the world...to finally meet in LONDON ....... 13 dage tilbage...JUHUUUUUUU

Tot: 2.406s; Tpl: 0.056s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0539s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb