Carnarvon Gorge dag 1

Oceania » Australia » Queensland » Carnarvon NP
July 18th 2008
Published: July 20th 2008

fruit bread-wentelteefjes!fruit bread-wentelteefjes!fruit bread-wentelteefjes!

Dit is echt goddelijk... Vooral met een beetje honing.
Vandaag zijn we na 250 kilometer aangekomen in Carnarvon National Park. De laatste 30 kilometer waren niet geasfalteerd, dus dat was een zogenaamde "bumpy ride". We moesten trouwens vooraf bellen met de "rangers" van het park om te vragen of de wegen wel goed begaanbaar waren. Door de regen zouden de wegen niet echt geschikt kunnen zijn voor onze eenvoudige campervan. Gelukkig waren de wegen in orde en konden we gaan.

Carnarvon National Park is echt een waanzinnig groot natuurreservaat, bestaande uit verschillende segmenten. Een van de segmenten die goed toegankelijk is voor bezoekers vanaf de oostzijde is Carnarvon Gorge, dat is ook waar wij heen zijn gegaan. In het kort, Carnarvon Gorge is een soort groene vallei met een aantal vertakkingen waar ontzettend veel planten, vogels en andere dieren leven die nergens anders in Queensland voorkomen en sommige zelfs bijna nergens anders in Australie. De reden dat hier zo goed vertoeven is voor al wat leeft, is het feit dat het in de vallei erg koel is (de zon komt niet overal) en het is er ontzettend vochtig (er stroomt continu vers water door de vallei).

Er is bij het reservaat maar een caravanpark en dat park zat helemaal vol, gelukkig bleek iemand een resevering te hebben afgezegd waardoor we toch nog een plekje hadden. Even nadat we aankwamen hebben we een korte wandeling gemaakt door een stuk van de vallei. Het is hier echt ontzettend mooi, en groen, en stil op wat dierengeluiden na... We staan met onze campervan trouwens vlak bij de kreek die ook door de rest van de vallei loopt, en toen we na onze wandeling zaten te relaxen in onze kampeerstoeltjes zag ik bij de kreek ineens een wilde wallabie. Ik heb natuurlijk meteen mijn camera gepakt en ben met Sylvia op een afstandje wat foto's gaan maken. Het bleken er drie te zijn waarvan twee een jong droegen in hun buidel. Wat ontzettend gaaf om ze zo in het wild te zien, en dan ook nog twintig meter van ons kampeerplekje! Veel leuker trouwens ook dan ze dood langs de snelweg te zien liggen...

Morgen gaan we een serieuzere wandeling maken, onder begeleiding van iemand die van alles gaat vertellen over wat we te zien krijgen!

KookaburraKookaburra
Kookaburra

En een lawaai dat die maken! Het zijn net lachende apen, heel bizar. Het is een flinke vogel uit dezelfde familie als de ijsvogel.

20th July 2008

hi happy campers
Hoi Mark en Syl, ik heb net even de blogjes van de laatste dagen zitten lezen. Leuk hoor :-) Jullie hebben wel een beetje miezerig weer steeds, maar dat is hier niet veel beter.. Bevalt het kampeer leven? Die wallabies in het wild zijn wel super zeg! Nou, geniet er nog ff 2 weekjes van en toch gauw! xx Eva
21st July 2008

Lief hè?
Leuk al die roadpizzas, eh, wallabies op die foto's! Gelukkig zijn de exemplaren die jullie zijn tegengekomen wat minder moordzuchtig dan die kangaroe in dit bericht: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/7515552.stm hè?
21st July 2008

He Sylvia en Mark, Wat leuk om jullie te volgen via de blog! Lekker de verhalen lezen en foto's kijken! Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen gaan zien! Liefs Astrid
22nd July 2008

en nu nog mooi weer...
Lieve mensen, wat is het leuk om zo met de vrienden van je dochter mee te kunnen reizen. Da's gratis genieten! Ik ga regelmatig even kijken of de blog ververst is. En dat is vaak! Mark vat z'n taak serieus op. Ik wens jullie nog een fijne voortzetting van je reis. En als het kan, misschien nog iets mooier weer zodat het vest wat vaker uit kan....? Liefs!

Tot: 0.112s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 62; dbt: 0.0697s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb