Cairns

Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City
May 23rd 2015
Published: June 19th 2015

The Lazy Duck CrewThe Lazy Duck CrewThe Lazy Duck Crew

John(Joe) i midten, Patricia og Shane til højre for ham. Jeg har glemt resten af gruppens navne, havde ikke så meget at gøre med dem nemlig :D

Lazy Duck

Jeg ankom til Cairns omkring kl. 06.00. Jeg gik først mod mit hostel, men de havde lukket. Jeg fik heldigvis fat i Vicky, der sagde at jeg bare kunne komme over til deres hostel og sove i en af deres senge. Det gjorde jeg så, hvilket var lidt rart. Jeg havde ikke sovet særlig længe, før Vicky kom og spurgte om jeg havde lyst til at spise morgenmad med dem. Da vi havde spist morgenmad tog pigerne afsted mod junglen og jeg smuttede over til mit hostel. Jeg nåede kun lige at sætte mig ned, før de åbnede hvilket var skønt. Jeg kunne heldigvis tjekke ind med det samme, hvilket var ekstra skønt! Den gratis morgenmad var lige blevet sat op i køkkenet, så jeg gik mod køkkenet. Der blev jeg mødt af to meget glade og lidt fulde medarbejdere. Natasja(Mustasja) og Joe(John). De gjorde at jeg følte mig velkommen lige fra starten af. De var vildt underholdende og inden jeg kunne få lov til at sove, skulle jeg se Will, der var gået omkuld på gulvet på hans værelse. Det i sig selv var lidt komisk, men han havde også tabt et slags væddemål dagen før, så
The Lazy Duck CrewThe Lazy Duck CrewThe Lazy Duck Crew

Fra venstre til højre. Har glemt de tre pigers navne. Dario, Yonca, Mig, Patricia, Shane, en jeg ikke kender og en jeg har glemt navnet på... Haha
han var iført en sort mini nederdel og en hvid croptop. Derudover brugte han en strandbold som hovedpude. Jeg var flad af grin! Det var sådan jeg blev budt velkommen til The Lazy Duck. Efter det gik jeg til mit værelse og sov det meste af dagen.

Sidste aften med tøserne og Eurovision

Om aftenen mødtes jeg med tøserne, da det var vores sidste aften sammen. Vi hyggede os og drak lidt vin. Vi endte med at spille et drukspil med en gruppe engelske fyre. Vi havde en sjov aften og jeg er sikker på, at tøserne hyggede sig, da de gik ud for at danse. Jeg blev puttet i seng, indtil vi skulle se Eurovision. Vicky, Amy og jeg havde delt en Goon, hvilket er dårlig papvin. Så 4 liter vin imellem os tre, gjorde at jeg ikke var meget værd til sidst.

Vicky og Amy havde inviteret et par stykker over for at se Eurovision, så det endte med at være tre svenske piger, en engelsk fyr, Vicky, Amy og jeg, der så Eurovision. Det var virkelig hyggeligt, selvom jeg halvsov. Vicky og Amy var nød til at gå før showet sluttede, så de fik ikke set de svenske pigers reaktion, da Sverige vand. Det var seriøst det mest underholdende jeg nogensinde har set!! De gik fuldstændig amok og de var helt oppe og ringe. Det var vildt underholdende.

Da Eurovision var slut gik jeg hjem og sov lidt mere, da jeg bestemt ikke var klar til at lave noget som helst den dag. Da jeg endelig stod op, fik jeg slæbt mig selv over til dominos og tilbage til hostellet igen. Da jeg kom tilbage sad John og Mustasja udenfor sammen med nogen af de andre, så jeg slog mig til dem. Jeg blev introduceret for de andre. På et tidspunkt slog Les sig til os. Det første han spurgte mig om, var om jeg havde været i poolen. To minutter efter var jeg blevet smidt i poolen. Nu var jeg en del af familien. Det blev besluttet at vi skulle have en filmaften, så resten af dagen blev brugt i filmstuen. Det var super hyggeligt og lige hvad jeg havde brug for.

Regnvejrsdage og afslapning

Yonca tjekkede ind på hostellet, de sidste par dage hun var i Cairns. Det var rimelig fedt at vi var på det samme hostel. Da det regnede startede vi dagen med at stene lidt i filmstuen, men da filmstuen var optaget af en af de mere specielle medarbejdere, valgte vi at gå mod shoppingscentret, for at få tiden til at gå. Det var et rimelig stort center, så der var masser at kigge på. Da vi vendte hjem igen, var det breaking bad der kørte i filmstuen. Interessant serie, faldt ikke lige i min smag, men det er nogle gode skuespiller.

Da både Yonca og jeg var rimelig rastløse gik vi os en tur langs stranden. Det var en virkelig hyggelig gå tur, vi var dog lige pludselig kommet en del længere væk end vi havde planlagt. Det kan jo ske når man snakker om alt mellem himmel og jord. Vi vendte snuden hjemad, så vi kunne begynde på noget aftensmad. Vi kunne lige så godt lave mad sammen, da det ville være billigere og hyggeligere end at lave mad hver for sig.

Vi gik ud og dansede om aftenen. Det er skønt at tage i byen med Yonca, da hun også synes det er vildt fedt at tage i byen uden at drikke, men stadig danse natten væk! Da vi kom frem til baren var der ikke andre på dansegulvet, men vi hyggede os gevaldigt og de spillede det ene gode nummer efter det andet! I ca. to timer havde vi dansegulvet for os selv, men så begyndte resten af gæsterne at slå sig til os og så smuttede vi hjem. Det havde været en skøn dag med afslapning og dans!

Dagen efter skulle Yonca på en tur og jeg endte med at sove hele dagen væk igen. Jeg har åbenbart haft et stort behov for at sove. Da det stadig regnede, var der igen dømt filmdag/aften. Vi så en gyser med Chris Hemsworth. Jeg kan bestemt ikke anbefale den som gyser, men vi var da underholdt.

Dagen efter lå vi ved lagunen hele dagen og om aftenen så vi først en rugby kamp og derefter dansede vi natten væk! Perfekt dag!

På gensyn

Yonca skulle afsted mod Sydney for at nyde hendes sidste dage i Australien, inden hun tog til Hong Kong og derefter hjem til Tyskland. Det var underligt at sige farvel til Yonca, da vi har ”rejst” sammen den sidste uges tid. Vi har dog aftalt, at vi alle skal samles igen. Yonca og jeg har besluttet at vi skal tage på en roadtrip igennem Europa! Amy og Vicky vil uden tvivl være med på den idé. Jeg brugte endnu en dag på at sove, jeg kan simpelthen ikke få nok søvn i øjeblikket.

Om aftenen tog vi på en bar med karaoke og pool aften. Det var genialt sjovt!! Vi startede med at spille pool og jeg blev lidt bedre. Der var mange forskellige der stillede op til karaoke aften, der var bestemt også nogen der muligvis skulle have valgt en nemmere sang, men hovedsagen var at alle havde det sjovt og der var ingen der blev nedgjort for deres optræden. Lige med undtagelse af Willy, der havde tabt et væddemål og derfor skulle synge temasangen fra Pokemon. Vi drillede ham lidt, da det var vildt underholdende! Mustasja valgte at skrive os op til at synge ”Don’t stop believing”. Det var utroligt underholdende, da ingen af os kendte teksten særlig godt, så vi endte med at grine os igennem det meste af sangen. Det var SÅ sjovt!

Det var nu blevet min sidste dag i Cairns, hvilket var vildt trist! Jeg havde virkelig nydt min tid på The Lazy Duck! Alle jeg havde mødt der, var simpelthen så skønne og med til at give mig den bedste uge i Cairns!! Det havde været en genial uge! Vi skulle selvfølgelig i byen en sidste gang! Det startede med en rimelig stor førfest på hostellet, som blev meget lille da vi gik mod byen. Der var live musik på bar og vi gav den gas på dansegulvet det meste af natten. Stille og roligt smuttede alle hjem, indtil det kun var Amanda og jeg der var tilbage. Vi havde en fest, indtil vi begge blev enige om at det var på tide at finde noget mad! Det havde været en fantastisk bytur! Det var en god måde at sige på gensyn på. Næste morgen tog jeg mod lufthavnen, da jeg skulle flyve til Brisbane! Sidste stop i Australien.

Tot: 0.824s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0161s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb