Brisbane en de vlucht

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
October 10th 2015
Published: October 10th 2015

Zo... we zijn er hoor! Na een aantal lange vluchten en flink wat uren wachten tijdens transfers zijn we dan eindelijk in Australië. Van Amsterdam zijn we via Bangkok en Taipei naar Brisbane gevlogen. Programma's als border security hadden ons panisch gemaakt over de duane van Australië maar het viel allemaal reuze mee. We werden wel even besnuffelt door een drugshond maar dat was het dan ook. Vanaf het vliegveld hebben we de trein gepakt naar Brisbane centraal. We kwamen erachter dat ons hostel direct naast het centraal station lag. Dus dat is super chill!! Het hostel is een mooi oud gebouw wat vanaf het begin van de kolonie al een hotel was waar alles gebeurde wat god verbood. Dus wat dat betreft is er weinig veranderd:p Er is een coole bar waar alle backpackers tot het gaatje gaan. Wij hebben de eerste nacht kort gehouden om toch nog een beetje bij te komen van de reis. Vandaag hebben we een flink stuk van de stad kunnen zien. Het mooie is dat precies dit weekend het BNE Open House is. Dit is een jaarlijks evenement waarbij je gratisch alle iconische gebouwen van Brisbane mag bezoeken. Wij hebben de st John's Cathedral gezien waar we verschillende rondleidingen kregen en waar we een kijkje mochten nemen in de klokkentoren. Hier werden de klokken op dat moment geluid. Daarna zijn we naar China Town gegaan. Hier kan ik verder weinig over zeggen behalve dat je, net als in elke willekeurige China Town, je er goed kan vermaken. Veel kleine winkeltjes met goedkoop voer en kleding. Morgen gaan we nog een aantal gebouwen van de BNE Open House bekijken maar eerst vanavond nog ff de stad in. We wisten dat de alcohol duur was maar het blijft toch schrikken hoe snel je door je dagelijkse budget zit. Aangezien we in de steden het beste kunnen stappen hebben we besloten hier maar wat meer geld uit te geven en dan met de camper wat minder. Deze camper gaan we trouwens dinsdag ophalen!! Ben benieuwd of het links rijden ons goed af gaat. Voor nu zeg ik Aju en tot snel!!!

ThuisAroundTheWorld

Tot: 0.066s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb