Brisbane

Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
May 30th 2015
Published: June 20th 2015

Gensyn med en ven fra Kos

Jeg ankom til Brisbane omkring klokken 12. Nick ville samle mig op når han fik fri. Da jeg ikke havde lyst til at rende rundt med min rygsæk i Brisbane, blev jeg i lufthavnen indtil Nick kom. Meget afslappende dag. Det var skønt at se Nick igen! Det er vildt at det ca. er to år siden at vi mødtes på Kos! Han viste mig rundt i Brisbane og fortalte om alt han har foretaget sig de sidste par år! Jeg kunne næsten ikke kende ham! Han er kommet langt fra den dreng jeg kendte på Kos. Da klokken var rimelig mange da vi kom hjem, blev jeg kort vist rundt i underetagen. Jeg fik mit eget værelse!! Så fantastisk!!

Dagen efter viste Nick mig rundt i hans lokalområde og derefter planlagde vi egentlig bare hvad vi skulle lave de næste par dage og slappede af.

Noosa og Brisbane by

Mandag kørte vi til Noosa. Jeg glædede mig til at se Noosa, da alle jeg har mødt siger at der er så smukt! Vi startede med at følge en sti igennem regnskoven, indtil vi ramte stranden. Derefter hoppede vi i vandet, selvom det var en smule køleligt… Det var bestemt ikke varmt nok til at tørre på stranden. Vi smuttede ind mod byen og gik lidt rundt og så på det hele. Der var en is butik der hed Royal Copenhagen. Jeg må indrømme, at jeg på Danmarks vegne blev lidt fornærmet, da det umiddelbart ikke så ud til at de havde noget med Danmark at gøre. Jeg fik senere af vide af Nick’s far, at det var en dansker der havde startet kæden i sin tid og den blev kørt efter danske traditioner. Hihi ups…

Vi fik nogle fantastiske burgere til frokost! Betty’s Burger! Hold nu op de var gode! Min burger havde en portobellosvamp, der var blevet friturestegt med ost og rasp. Det var sindssygt lækkert!! Helt klart et sted jeg kan anbefale! Jeg drømmer stadig om den burger!!

Dagen efter skulle Nick studere, så han startede med at vise mig rundt på biblioteket og derefter smuttede jeg ud på egen hånd i Brisbane by. Hans mor havde forslået et par steder jeg skulle tjekke ud, så jeg gik bare i gang fra en ende af. Jeg startede på det moderne kunstmuseum. Derefter gik jeg mod selve byen, hvor jeg gik lidt rundt og kiggede på de forskellige ting. Jeg tog en tur op i deres Clocktower. Jeg fik en fantastisk udsigt over byen deroppefra. Derefter gik jeg mod den botaniske have. Jeg har endnu ikke været i en botanisk have der kan hamle op med Københavns, men Brisbanes var godt nok flot og jeg må indrømme at den ligger på samme niveau, som Københavns.

Jeg gik tilbage mod biblioteket for at mødes med Nick, men lige inden gik jeg en lille runde på Statsmuseet for kunst. Derefter gik jeg over og fandt Nick på biblioteket. Vi gik derefter over på det sidste museum, jeg ikke havde nået forbi. Der var bl.a. en udstilling med Dinosauer. Det var et virkelig fedt museum. Derefter gik vi mod hans universitet, hvor han viste mig lidt rundt. Vi endte i den botaniske have, hvor vi sad og nød livet i et stykke tid, inden vi vendte hjemad. Vi skulle rimelig tidligt op dagen efter, så der skulle pakkes inden vi gik i seng. Det havde været en rigtig hyggelig dag. Jeg havde nydt at gå rundt på egen hånd igen.

Tangalooma

Vi tog afsted ved en seks tiden for at nå færgen. Alt var pakket og jeg havde sagt farvel til hans forældre og hans søster dagen før, da jeg ikke ville komme tilbage til huset. Det var lidt underligt at tænke på at min tid i Australien ville være overstået dagen efter. Det var bestemt ikke en følelse jeg bød velkommen. Det var meget tidligt og koldt, så der gik et stykke tid før jeg vågnede helt. Da vi ankom til Tangalooma, meldte vi os til at tage på en tour med ATV’er. Vi valgte at tage en, hvor man kunne sidde to, da det var billigere og jeg havde intet imod at det var Nick der kørte. Der gik et stykke tid før vi skulle afsted, så vi gik lidt rundt på øen og slappede af.

Da det var tid, gik vi over mod mødestedet. Der var et par der havde valgt at tage to enkelt ATV’er. Vi skulle først se en sikkerhedsvideo og derefter skulle vi øve os på stranden før vi kørte afsted. Pigen brød sig ikke rigtig om det, så parret valgte at springe fra. Det gjorde ikke os noget, da det ville blive sjovere uden dem. Det var kun guiden og Nick og jeg der kørte afsted. Nick gav den gas og havde ikke altid ligeså godt styr på det som han troede, men det var skide skægt!! Jeg nød naturen og den fantastisk udsigt over øen vi fik. På et tidspunkt kørte vi op af en rimelig stejl bakke, for derefter at glide ned af en endnu stejlere sandbakke. Det gjorde vi to gange, hvor bakken var endnu højere den anden gang. Udsigten var fuldstændig ubeskrivelig og det var så vildt!! Det var simpelthen fuldstændig mindblowing!

Efter vores ATV tour slappede vi af på stranden indtil vi kunne tjekke ind på vores værelse. Der var ikke så meget andet vi kunne lave på øen før om aftenen, så vi fik os en lur, da vi var rimelig trætte. Vi gjorde os klar til at gå ud og spise, da det var ved at være tid. Vi startede dog med at gå ned til havnen, da vi skulle fodre delfiner!!! Jeg glædede mig helt sindssygt meget til at skulle fodre delfiner!! Først fortalte medarbejderne lidt om delfinerne og hvordan vi skulle omgås dem, da det var vilde delfiner vi havde med at gøre og ikke tamme. Vi fik lov til at fodre Echo, der var 22 år gammel. Han var simpelthen SÅ sød!! Det var en helt fantastisk oplevelse!! Jeg var helt oppe og ringe bagefter, selvom jeg frøs, da vandet var vildt koldt! Det var den fedeste oplevelse!! Jeg var og er så lykkelig for at jeg fik lov til at fodre en vild delfin!!! Jeg er så taknemlig for alle de vilde oplevelser, jeg har fået på den her ”lille” rejse. Efter det gik vi ud og spiste, inden vi smuttede i seng. Vi skulle tidligt op, da vi skulle have den første færge tilbage. Jeg skulle med flyet dagen efter.

Jeg kan slet ikke forstå hvor tiden er blevet af. Jeg skal snart hjem…. Det er jeg på ingen måde klar til!! Jeg er ikke færdig med at rejse!! Der er stadig så mange steder jeg ikke har set endnu…. Argh!!

Tot: 0.637s; Tpl: 0.02s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.019s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb