Litchfieldin kansallispuistossa

Published: April 9th 2008

Litchfieldin kansallispuistoon saapuessamme kavimme ensimmaisena katsastamassa isot katedraalitermiittikeot. Ne olivat erilaisia kuin keot Lansi Australiassa sijaitsevat pyoreat termiittikeot. Ne muistuttavat katedraalikirkkoa pylvasmaisine muotoineen ja ovat aina ita-lansi suuntaisesti rakennettuja. Taten keko saa maksimaalisen lammon auringosta suurimpien pintojen ollessa auringossa koko paivan. Aamuisin termiitit ovat keon itapuolella ja iltapaivisin lansipuolella ja yoksi ne vetaytyvat keskelle keon uumeniin. Suurimmat keoita ovat monen metrin korkuisia.

Yoksi perustimme leirin lahelle Florence Falls vesiputouksia ja kokkailimme ruokaa kaasuhellalla. Juotiin vahan viinia ja pelattiin jazia ennen nukkumaan menoa. Ma herasin rapinaan teltan ulkopuolella ja kaivoin paniikissa taskulampun esiin murtovarkaiden ja murhamiesten pelossa. Avatessani teltan oven silmiini osui edessani kokottava pieni suloinen wallabi. Heratin Teemun katsomaan ja seurasimme otuksen puuhia hetken ennen kuin kavimme takaisin nukkumaan.

Aamulla herasimme aikaisin ja ajoimme laheisille Florence vesiputouksille. Kavelimme sademetsan lapi putouksen juurelle ja menimme aamu uinnille. Mina nousin yhdelle kivelle seisomaan ja Teemu nousi pois vedesta ottaakseen kuvan minusta putouksen juurella kun yhtakkia tunsin kipean puraisun jalassani. Vesi oli niin tummaa etten nahnyt mika minua puri ja lahsin kauhuissani uimaan rantaa kohden. Paniikissa sanoin Teemulle etta joku puri mua ja Teemu auttoi mut ylos vedesta. Pohkeessa oli pieni puremajalki josta vuoti vahan verta. Olin peloissani etta mika se saattoi olla, mika mua oli purrut kunnes Buley Rockholella luin infokyltista etta vedessa on isoja kovakuoriaisia jotka pyydystavat pihdeillaan pikkukaloja ja saattavat nipistaa ilkeasti. paattelin siis etta sen on taytynyt olla kyseinen inhottava otokka. Saakin oli edelleen harmaa ja sateinen joten ei tehnyt silti enaa mieli menna uimaan Rockholella vaan tyydyimme katsomaan uimapaikkoja kuivalta maalta.

Taman jalkeen lahdimme ajamaan kohti Darwinia.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb