Darwin

Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin
April 1st 2010
Published: April 8th 2010

Nå har endelig mamma, pappa og Anders kommet på besøk. Utrolig rart å ikke ha sett i de på nesten 10 mnd, men da vi henta de på flyplassen i Brisbane var det som om vi hadde reist i går. Vi hadde masse å ta igjen, å masse å vise de. De første dagene tilbrakte vi her i Surfers og Main beach. Vi var på stranda, shoppa og spiste masse god mat. Sefølgelig trodde også fam at de ikke trengte å smøre seg for sol kunne jo ikke være så sterk.. Det endte med 3 VELDIG solbrente nordmenn. Jeg tilbrakte alle dagene på skolen for å få ferdig en oppgave som skulle leveres føre vi skulle ut på tur. Men rakk likevel å få med meg pappa på spinning, mens Katrine kjørte yoga med mamma. Anders og Ben dro for å fiske hai, det blei desverre ikke noe bitt på kroken. Ikke engang agne var rørt...
Darwin var fantastisk. Pappa syns det var litt for varmt, finnes bare to temperaturer i Darwin; Hot eller Bloody Hot. Vi tok fly i fra Brisbane og landa litt på ettermiddagen. Turen fra flyplassen og inn til byen var ikke som goldi. Her sto det nemlig aborginere å tiggde langs hele veien. Kjempe trasig å se. De er veldig alkoholiserte, og innbyggerne/aussiene ser på de som dyr nermest. Darwin er den byen/staten i verden hvor det blir drukke mest øl pr innbyggere og det finnes flere krokodiller enn mennesker! Vi hadde en rask skikk i byen og hadde ett herrens måltid åp outback jack, føre vi tok en tidlig kveld på det nydelige hotellet vi bodde på.
Dagen etter blei vi plukket opp rundt kl seks av turbussen. Vi fikk en kjempe flink guid, Jess. Vi var totalt 13 stykker som skulle å en 2 dagers tur i bushen. Første stopp skjedde bare etter en halvtime i bussen. Da punkterte vi, det blei litt styr for jekken var for liten, men vi hadde heldigvis mange hjelpsomme sterke mannfolk på gruppa som fikset det fort. Noen mere hjelpsomme en andre.. hehe. Da nytt dekk var på plass og et nytt reservedekk var kommet kjørte vi videre til en aborginerfamilie som levde i bushen. Her lærte vi om kulturen deres, ganske tøft. "Bestefar" hadde 15 koner, ganske utrolig! Mamma var helt i 100 for dette syns ho var spennende. Etter en times tid der dro vi på krokodille safari. Men det blei enda ett ubestemt stopp for vi punkterte igjen... Krokodille safarien gikk i båt opp en elv. Tror vi så ca 10 krokodiller bare i løpet av en halv time. Helt sykt hvor store og aggressive noen av de var. Krokodillesafrien var det beste og mest spennende med hele turen. Pappa mente at han lett ville ha paddla i kajakk opp elva, men tviler på at han hadde holdt så lenge med 7 m lange sultne saltvannskrokodiller som lever der. Etter krokodille safarien dro vi inn til Kakadu nasjonal park. Her var det utrolig fint, masse masse bush i hvertfall. Vi gikk en liten fjelltur å så 4000 år gammel aborginer kunst rissa og malt inn i fjellet. Sikkert over 50 prosent av kunsten dreise seg om incest og utroskap. Det er regel om at søstre får ikke snakke med brødrene sine etter at de har passert 16 års alderen. Også kusiner og fettere regnes som søsken og brødre... Ofte så er familie størrelsen på 200 medlemmer. Litt sjukt å tenke på!
Etter en svært aktiv dag, så kom vi endelig frem til campingen. Vi lagde middag og hoppe i køys. jeg delte telt med Katrine og Anders. Det var fryktelig varmt, 30 varmegrader og ingen vifte. Hjalp heller ikke at vi fant en monster edderkopp inni teltet. Anders hylte som bare det, og var ikke snakk om at han ville sove føre den var ute av teltet! haha, blei lite søvn, men vi overlevde natta.
Dagen etter gikk turen til to fossefall, hvor vi fikk bade. Litt skummelt, for det er ingen Billabonger (vannhull) som er 100% krokodille sikkre!
Hadde to fantastiske dager i bushen, men var godt å komme tilbake på hotellet og spise en skikkelig god middag på hotellet. Det var wet season, å det regna noe helt sykt når vi kom tilbake! Blei en tidelig kveld, for vi måtte opp rundt kl 3 for å ta flyet til Cairns og derfra videre med buss til Airlie Beach. Vi gleda oss svært mye til seilturen vi snart skulle på!

luksusluksus

mamma fryktelig intressert
JessJess
Jess

turguiden

Tot: 0.24s; Tpl: 0.012s; cc: 18; qc: 80; dbt: 0.1673s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb