Aussielife

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
March 28th 2012
Published: March 28th 2012

Hei alle sammen!

Da har me vært i Australia i 5 dager. Har sett litt av å fantastiske Sydney har å tilby – blant annet har vi besøkt Sydney Aquarium, Operahuset, Chinatown, og vært oppe i et høyt tårn der me så utover heile byen, me har også bruka ein del for mykje penger på klær og unyttige ting og fått sola oss litt på Coogee beach! Det var ei veldig fin strand som lå ca. 15 min. me buss fra byen, men her var det mykje mindre folk og større plass – vel verdt det! Ellers har me vært sosiale og treft mange kjentfolk. På kveldane spiste med på noen av de koselig(og dyre!) restaurantane ved Darling Harbour, og på laurdagen reiste me ut i Sydney - blei ein stor gjeng tilslutt! Jaja.. Spør ikkje åssen det gikk.. 😉

Me har også sett kino’n “John Carter” i 3D, på verdens største kinolerret – iMax! To fornøyde jenter som gomla popcorn! Og filmen va veldig bra - anbefales! Me har forresten vært veldig heldige med været. Ettersom me har prata me folk fra Australia og andre som har vært her har det vært den dårligaste sommer’n ever. Men sola kom når solstrålene fra Norge kom 😉 Og me har vel igrunn hatt fint vær hver einaste dag på “ferien vår” – så klager ikkje!

Etter 4 dager i Sydney satte me oss på nattbussen te Byron Bay – her me er nå! Og Sydney var suupert, men Byron er bedre! Her storkoser me oss. I dag sov me lenge – kvelden i går blei nemlig tilbragt på dansegulvet på Cheeky Monkey’s. Utelivet her er veldig bra, sjøl på ein mandag! Etter at me hadde karra oss opp fra senga reiste me rett på surfekurs. Det var gørrmoro, sjøl om me kanskje ikkje va heilt konge på surfebrettet bestandig. Er nok nokka år før me surfer i tunnelen og tar tri-seksti. Etter surfinga var me ganske mørbanka, og hadde fått ein del blåmerker her og der. Fekk skrubba magen litt au de gongene me blei vaska inn på sandstranda etter ein litt for stor bølge. Og badetrusa – den var ikkje alltid like trofast. Det hente me måtte rope bort til hverandre når den hang litt for langt ned på låra. På kvelden mekka me vår egen taco på kjøkkenet her på hostellet vårt, Backpackers Inn. Og den smaka godt – da kunne me klemme inn akkurat me i lefsa!

Etter noen fleire dager her i Byron setter me, etter planen, kursen mot Brisbane. Der skal me se de søte koalane og kengeruane hoppe og sprette. Ellers lever me livet og tar ein dag av gongen. Hvem veit? Kanskje kommer me tilbake til Norge med dreads, masse tattoo’s og Bob Marley på øret!

- Cheers!

Ann Kristin og Christina. <3

29th March 2012
DSC02720

Akkurat her jogga me på morgenen på nyttårsaften :)

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0431s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb