Ocean Road take 2 / Victorian Alps / Snowy Mountains

Oceania » Australia » New South Wales » Blue Mountains
January 12th 2009
Published: January 12th 2009

The Twelve Apostels from the skyThe Twelve Apostels from the skyThe Twelve Apostels from the sky

The Twelve Apostels from the sky
Hola chicos and chicas,

een update vanuit youth hostel blue mountains, close to sydney (last week of the trip helaas).
Ok, na the Grampians zijn we doorgereden tot in Port Fairy, een klein vissersdorpje aan het einde, of begin, van de great ocean drive, die Anouk en ik al hadden gedaan. Bonus this time was dat het vanuit de helikopter te doen was deze keer, een hoop extra coole uitzichten, check pictures!!
Onderweg ook nog de eerste surfers gespot op Bell's beach, surfing heaven. het ziet er alvast moeilijk maar zeer maf uit!

Owke, ook al was deze weg opnieuw adembenemend, ik spaar je de herhaling!
Onderweg naar Melbourne passeren we nog een paar 1000 zwemmers in het water, dit is blijkbaar de "Peer to Pub race", hehe, schitterend!! Concept: spring van de pier, zwem een goede kilometer, en kom uit het water en kap uzelf een verse Vicorian Bitter achterover.
Hierna rijden we verder door tot in Philip Island, iets voorbij Melbourne. De reden dat we deze omweg maken is omdat hier elke avond een hoop dwergpinguins uit het water komt om het vrouwke content te stellen na een paar dagen vissen in het water (en de kleine
De eerste surfers gespot!De eerste surfers gespot!De eerste surfers gespot!

De eerste surfers gespot!
voederen, maar das slechts primaire behoefte nummer 2 😊
Hilarisch die beesten, enkel de foto is vrij scheef, nog veel te leren.

Next morning rijden we naar een oude gerestaureerde spoorweg waar de Puffing Billy rijdt, een oude stoomtrein. Ondanks de 3452 kinderen is het meer dan gewoon een toeristische bedoeling en dik genieten van het uitzicht.
Net voor het vertrek nog een Australische alcoholcontrole voor pa, hehe, en zelfs hier sluiten de vriendelijke aussies af met een welgemeende "sorry to have delayed you", niet te schatten.

Volle gas nu het platteland en de Victorian Alps door, richting de Snowy Mountains. Het landschap varieert van droge vlaktes tot dichtbegroeid tropisch gebied, deze baan is echt genieten! beat this, E19 (see pictures).
Onderweg even stoppen in een Hilbilly verlaten dorp, waar we het houden op een extreem zware pizza en een pint in een lekker troebel glas 😊
Nog een heerlijke prachtige zonsondergang in de Snowy Mountains en vanaf dan int donker tot in Thredbo, een snob skidorp in de winter (yeah they board here as well. that does it, I'm moving to Australia).

Ochtend erop, deze ochtend, hangen we nog eens stevig de toerist uit: de Mount
dwergpinguins, hehedwergpinguins, hehedwergpinguins, hehe

dwergpinguins, hehe
Kosciusko, Australie's hoogste berg, KAN je te voet vanuit het dorp bereiken, maar uiteindelijk nemen we de lift tot 300m van de top, en wandelen daar tot aan de top. Niet echt om over te stoefen, onderweg naar beneden zelfs een madam op haar hakken naar boven zien catwalken, schitterend!
PS: er lag nog sneeuw!! beneden een plan van de skipistes in de winter gevonden, RRRRRRRR

Terug lamzaksgewijs naar beneden en verder richting de Blue Mountains rijden.
Anouk en ik waren vorige keer al enorm onder de indruk, wel tis weer van t zelfste: prachtige bed and breakfast waar de gastheer en vrouw extreem vriendelijk zijn, glaasje porto on the house, schitterende kamer met open haard, gewoon AF! en voor geen geld, echt prachtig.

Ja excuses als de blog iets korter is, de dessert "death by chocolate" zat er niet ver naast 😊 , miljaar, LEKKER!
That's all for today, see ya for the next entry, over de blue mountains

Puffing Billy, the old steam trainPuffing Billy, the old steam train
Puffing Billy, the old steam train

Sunset in the Snowy MountainsSunset in the Snowy Mountains
Sunset in the Snowy Mountains

Mount Kosciusko, SNEEUW!! vlug, een board!Mount Kosciusko, SNEEUW!! vlug, een board!
Mount Kosciusko, SNEEUW!! vlug, een board!

Through the Victorian Alps!Through the Victorian Alps!
Through the Victorian Alps!

Tot: 0.119s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0645s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb