Kansas, Missuri, Illinois og Canada!

North America » United States
July 31st 2012
Published: July 31st 2012

Løfteraket.Løfteraket.Løfteraket.

Hos Space Centeret.
Så fik vi ordentligt internet igen og må igen komme med et langt indlæg, for hvor er der sket meget den sidste uges tid!

22. juli så vi Kansas Space Museum, og nøj hvor var det fedt! De havde fuldstørrelseskopier af løfteraketter, en halv rumfælge, og endnu federe, en ægte stealthbomber, apollokapslen (der har ligget på havets dyb i mange år) og utroligt mange andre ægte artifakter fra rumkapløbet (både amerikanske og russiske). På vejen videre var der et skilt på motervejen om at hestevogne kunne forekomme - og ganske rigtigt - lidt senere kom der en hestevogn i modsat retning. (Vi tror, at the amish people bor i nærheden)

23. juli kørte vi fra Kansas til St. Louis i Missuri. Om aftenen spiste vi på Pappy's Smoke House, som har vundet ufatteligt mange priser (bl.a. verdensmesterskaberne i BBQ) - og om det smagte godt! *nom nom*.

24. juli. SIX FLAGS PARK! Forlystelsespark hele dagen og den var stor! og hvor fik Thomas prøvede vilde rutschebaner. Om formiddagen blev det meget varmt, så vi tænkte vi ville dele en lille is - så vi bestilte en enkelt kugle - og fik at vide, at de her solgte pr.
Slow smoked ribsSlow smoked ribsSlow smoked ribs

Lækkert! Så kan Bones i Danmark bare komme an.
bæger og ikke havde mindre end 7 kuglers is. Puuh.

25. juli kørte vi til Chicago i Illinois. Det viser sig, at gangsterbyen lever op til sit navn, og de er derfor ikke meget for at vise det frem for offentligheden. Da vores rejsebog frarådede os at undersøge den del af byen nærmere besluttede vi ikke at se byen.

26. juli kørte vi til Canada og blev udspurgt grundigt omkring vores intentioner i Canada - hvad ville vi se? Hvor kom vi fra? Hvor længe ville vi blive? Hvad skulle vi leve for? På vejen købte vi en iPad - og den er siden blev brugt flittigt! - Folk har åbenbart ret; man bliver hurtigt utroligt glad for den (Sine er allerede begyndt at kalde det for HENDES iPad).

27. juli kørte vi til Toronto, hvor vi var i Zoologisk have (hvor de havde sindsyge seje dyr og flotte udsmykninger). Senere så vi CN tower, med udsigt over hele byen og en baseballkamp på byens station. Om aftenen, da vi ankom til vores campingplads og skulle betale for overnatningerne for weekenden, fandt vi ud af, at Sine havde nået sit maksimun på sit visa (som er 20.000
CN TowerCN TowerCN Tower

De har forstærket glas i gulvet nogle steder, så man kan stå og se ned. (der er ca 300 meter)
kr på 30 dage udenfor Danmark). No worries - vi bruger da bare Thomas' kort. Nå nej, det er jo blevet nuppet et eller andet sted nogle dage tidligere. Hans Jørgen (vores bankmand) havde faktisk tidligere samme dag ringet og spurgt om vi var okay, og det troede vi jo, vi var. Nå. Intet problem, vi ringer bare næste morgen til banken og for nulstillet grænsen, men vi må vente til næste morgen pga. tidsforskellen. Vi for lov til at sove på campingpladsen alligevel.

28. juli. Vi står op og ringer som det første til banken. Den søde stemme i telefonen, informerer os pænt om, at det er en telefonsvarer, og at banken har lukket indtil mandag. Pis også. Vi roder bilen i gennem for at se, hvad vi kan skrabe sammen af kontanter. Vi får skrabet fem doller sammen i mønter og har hele 45 dollar tilbage på dankortet. Vi skal bare betale 55 pr nat for at sove der, og vi skal også lige have mad. Pis også. Heldigvis har Sine sin fødselsdagsgave fra sine forældre, som hun hårdnakket har nægtet at bruge endnu, da de skulle bruges på en speciel fødselsdagsgave. Mad og husly er den
The fallsThe fallsThe falls

Fra den Canadiske side:)
bedste fødselsdagsgave, man kunne ønske sig - så tak! :D Resten af dagen gik med at spille iPad spil i lobbyen - og spise slik og havregryn, som vi havde i bilen.

29. juli blev Thomas pænt træt af havregryn, og vi besluttede at købe en sandwich fra subway - og aldrig har en sandwich smagt så godt! :D Vi så Niagara Falls, da den lå ret tæt på campingpladsen, og det var noget af et syn. Vi grinte dog lidt af amerikanernes tårn, så de også kunne se hesteskosvandfaldet. Det er et stort tårn med en halvbro, der rækker ud over floden, da det er den eneste måde, hvorpå man fra den amerikanske side kan se det store vandfald. Vi ville helst ikke bruge flere penge, da vi skulle være sikre på, at have en smule penge, i det tilfælde af, at der gik noget tid inden vores konto var nulstillet igen.

30. juli fik vi penge igen! Heldigvis var det intet problem at få nulstillet Sines konto igen, da først banken åbnede. Vi fejrede dette ved at spise morgenmad ude. For det er lidt syrealistisk at sidde med sin nye iPad og leve af havregryn, fordi man ikke har penge til at købe mad. Vi tog tilbage til Toronto for at se deres Sience Center (som er en kæmpe udgave af Eksperimentarium) - og vi blev optaget på Star Trek Academi (ved et live science show - og for søren hvor kan de danske shows lære noget).

Nu er vi så tilbage i USA igen - mad og ikke mindst benzin er bare billigere her, og vi har nu kursen mod Washington DC. Håber I nyder sommeren i Danmark - sidst vi tjekkede var vejret blevet godt!

Hvis I har nogle forslag til, hvad vi skal se i Washington DC, må I gerne skrive dem. Vi har ikke planlagt meget andet end det hvide hus og monumenterne deromkring.

Tot: 0.152s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0353s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb