dag 33 en volgende

North America » United States
November 5th 2010
Published: November 5th 2010

We liggen ondertussen een maand achter met onze blog en voordat we alles vergeten gaan we proberen om zoveel mogelijk op te schrijven:

dag 33: Naar Sequoia en Kings Canyon National Park gegaan. Het was regenachtig en koud. Ben heeft twee beren gezien in Sequoia omdat hij per se de boom met het grootste volume wou zien en daarom alleen erheen wandelde. Dorien bleef achter in de auto, waar naar het schijnt ook een beer was gesignaleerd. (Maar goed dat ze die niet gezien heeft) Toen we naar Kings Canyon reden, klaarde het op wat alweer spectulaire uitzichten gaf. (het wordt wat afgezaagd)

dag 34: Naar Yosemite National Park, nog altijd regenachtig en fris. Wat rondgewandeld in de vallei en naar een waterval gegaan die bijna uitgedroogd was na de zomer. Groepen Japanners zijn irritant wanneer je zelf ook foto's wilt maken.

dag 35: Besloten om Yosemite een tweede kans te geven bij beter weer. Naar de top van de Sentinel Dome gewandeld/geklommen. Beste uitzichten van de hele reis totnutoe en we waren er quasi alleen, echt wat kunnen genieten.

dag 36: Door de Tioga pas gereden. De eerste sneeuw gezien. Geluk gehad want enkele dagen later werd deze weg gesloten. Net voor Death Valley nog net een hotel kunnen vinden omdat er een western filmfestival was in het dorpje. Onze eerste cowboys gezien.

dag 37: Door Death Valley getrokken, in de zomer de warmste plek op aarde. Het was er nu ook bijna veertig graden. Op het diepste punt van de VS gestaan op een grote zoutvlakte. Ook nog naar plekken als the devils golfcourse gegaan. Woestijn blijkt meer te zijn dan enkel zandduinen.

dag 38 en 39: VEGAS! In het Wynn/Encore Hotel gelogeerd, het meest luxueuze hotel van de hele strip, dankzij een promocode die we vonden op het internet. Bijna alle clichés gedaan. De strip afgewandeld, all you can eat buffet, aan het zwembad gelegen, zat geworden, gegokt en verloren en ook een beetje gewonnen aan de roulette en naar een decadente club gegaan. Kortom een zeer leuke vakantie binnen de vakantie.

dag 40: Recuperatie

dag 41: Grand Canyon Southern Rim. Rim trail afgewandeld en Elk (soort hert) van op een paar meter gezien, die beesten zijn gigantisch. Dorien heeft elke steenlaag kunnen aanraken en Ben vond dit niet hygiënisch.

dag 42: Bright Angel Trail afgedaald in de Grand Canyon, maar wel maar tot aan het 3 mijl punt en terug (wat toch al meer dan vier uur dalen en dan terugklimmen was) Dat ding is diep! Grappig zicht: wandelstokken!!! Massaal gebruikt door jong en oud. Weg lag bezaaid met ezeluitwerpselen, de ezeltjes zelf ook gezien. Eindelijk bighorn sheep gezien van dichtbij, weer een beest om te schrappen van onze lijst.

dag 43: Northern Rim van de Grand Canyon. Betere uitzichten en minder volk, maar het weer was weer wat slechter geworden en alles was dicht behalve the gift shop. Ben was daar zoals gewoonlijk niet op voorbereid en bijgevolg gigantisch veel honger gehad. Daarom maar rare dingen gekocht zoals cactussnoep omdat er niks anders was.

dag 44: Naar Zion gegaan, weer een national park in een vallei. De weg ernaartoe was vooral geweldig. Een aantal wandelingen gemaakt.

dag 45: Naar Bryce national park, bekend voor zijn hoodoos (rare steenpilaren). We zijn de rode stenen stillaan beu. Wel Highway 12 kunnen doen, één van de mooiste wegen van de hele VS.

dag 46: Naar Capitol Reef, weer een national park die het van zijn rotsformaties moet hebben. Het begint wat te veel te worden. Gaan slapen in Moab, the adventure capital of the world.

dag 47: Naar Arches national Park. Op zich echt een cool park met zijn steenbogen, maar nu waren we't echt beu. Wel een ratelslang van dichtbij gezien.

dag 48: Mesa Verde national Park, iets totaal anders. Naar de resten gaan zien van een eeuwenoude indianenstad (van the Ancestral Puebloan) in een rotsinham. Door Monument valley gereden met het onweer vlak bij ons, wat er geweldig uitzag. Daarna wel door het noodweer in het donker moeten rijden op zoek naar een hotel.

dag 49: Santa Fe, een dorpje met een voor Amerika atypische uitstraling. Ziet er met zijn adobe stijl zuiders en gezellig uit. Iets gaan eten en drinken 's avonds, maar teleurstellend weinig volk en sfeer.

dag 50: Santa Fe alweer verlaten omdat het te koud was en gewoon recht naar het zuiden getrokken. Langs Roswell gekomen, het ufoplaatsje, waar eigenlijk niks te zien was.

dag 51: In Carlsbad door een grote batcave getrokken en dan besloten om naar Texas te gaan. Yihaa!

dag 52: Fort Worth, een echte cowboystad, bekend voor zijn koeien en dus steak gaan eten.

dag 53: Eerst nog in Fort Worth naar de koeientocht door de straten gaan zien. Dan naar Dallas om te zien waar JFK vermoord werd. In een alternatieve buurt van Dallas nog iets gaan drinken om dan door te trekken naar Austin.

dag 54: Austin is echt een leuke, alternatieve, progressieve muziekstad in Amerika. Goed gaan eten, toffe winkels gedaan, Dorien heeft haar haar laten knippen en dan naar wat groepen gaan zien, aangeraden door een local. De groepen zelf waren niet zo geweldig, maar toch een toffe avond uit.

dag 55: Nog naar een diner in Austin gegaan, die alweer keigoed was en dan door naar San Antonio. Naar The Alamo gaan zien, heilig gebied voor elke Texaan. Rondgewandeld rond the riverside, een aangelegd gebied om een Venetië-achtig gebied te creëren. Daar lekker Tex-Mex gaan eten, waar onze verwaande ober tegen zijn goesting guacamole moest komen maken aan onze tafel, moehahaha.

dag 56: Besloten om een dagje rust te pakken. Nog wat rondgewandeld in San Antonio, crappy mall gedaan en veel te veel tv gekeken op onze kamer.

dag 57: Naar Houston, de saaie grootste stad van Texas om er een NBA-matchke te kunnen meepikken: Houston Rockets vs Denver Nuggets. Niet zo'n spectaculaire match en de thuisploeg verloor dan ook nog eens. Elke time-out en pauze wordt wel opgevuld met één of ander showke: van de verplichte cheerleaders naar een dance crew uit Amerika's got talent tot spellekes met mensen uit het publiek. Leuk om eens gezien te hebben.

dag 58: Halloween doorgebracht in Breaux Bridge in Cajun country in Louisiana. Een supermooie Bed & Breakfast gevonden, gevestigd in een eeuwenoud hotel aan het moeras. We waren er helemaal alleen en de deur wordt er niet gesloten, wel leuk op halloween. Eerst nog naar een Cajun optreden gegaan in een hut boven het moeras, een muziekvariant die we vooral aan boerenpummels zouden toeschrijven. Daarna Cajun gaan eten, wat niet zo lekker was, maar wel voor het eerst alligator gegeten. 's Avonds kwam de eigenares nog even langs en we hebben die nog helemaal uitgevraagd over allerlei onderwerpen: eten, of de mensen er nog Frans spreken, Katrina, raciale spanningen na de burgeroorlog, ... We kwamen ook te weten dat Jamie Oliver er nog geweest was voor zijn Amerika tour en dat er in het midden van de nacht nog wat muzikanten zouden komen slapen.

dag 59: Eerst in de ochtend nog wat zitten socializen met de muzikanten. Dan naar een moeras getrokken om er alligators te kunnen spotten, wat jammer genoeg niet gelukt is. In de namiddag naar de Laura Plantation gegaan om te weten hoe het slavenleven was om uiteindelijk 's avonds in New Orleans aan te komen. The Frech Quarter, het klassieke en mooiste deel van de stad bijna nog helemaal doorgewandeld. Creools gegeten, namelijk Jambalaya, was wel ça va. De wijk zelf had een beetje een Brusselvibe. Het wordt wel nog afgeraden om naar de meeste andere wijken van New Orleans te gaan wegens te onveilig.

dag 60: We wouden nog in New Orleans blijven, maar het weer was echt superslecht en zou zo blijven voor de volgende twee dagen. Dan maar besloten om er een rijdag van te maken om de volgende dag in Memphis te kunnen zijn.

dag 61: In Memphis eerst gaan eten in een keibekende diner, the arcade. Daarna naar het civil rights museum gegaan, waar een overzicht wordt gegeven van de strijd van de zwarten in Amerika. Het museum zelf is gevestigd in het motel waar Martin Luther King vermoord werd. Eerst kregen we een goede documentaire te zien, daarna de kans gehad om een geweldige tour mee te volgen met de "FedEx" groep, gegeven door een gepassioneerde kerel (bleek een opkomende acteur te zijn), waardoor we uiteindelijk de hele namiddag er hebben doorgebracht.

dag 62: Eerst ons huurcontract van de auto gaan verlengen, wat natuurlijk weer veel te veel moeite kostte. Daarna naar een legendarisch BBQ- restaurant gegaan, het voedsel van Memphis. Broodje met gerookte worst en BBQ saus (Dorien) en BBQ spaghetti (Ben) gepakt , pasta gemengd met veel te veel BBQ saus en gerookt varkensvlees, zo fout! In de namiddag naar het Stax museum gegaan, in het gebouw van de voormalig Stax muziekstudio. Niet naar Graceland of Nashville gegaan.

Voila, we zijn rond. Foto's zullen nog wel eens volgen wanneer onze computer het aankan.

Tot: 0.124s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0382s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb