Yellowstone National Park

Published: August 13th 2011

To vidunderlige dage i Yellowstone har det været. Vi er fyldt op af indtryk og beundring over Guds skaberværk. Yellowstone er en supervulkan, der i høj grad er i live, selvom det skulle være 640.000 år siden, der skulle have været et udbrud. Men når både vand og mudder i forskellige kulører koger omkring én, gejsere spyr vand og jorden ryster, så kan vi kun håbe, der går nogle tusinde år endnu, før der går hul på bylden😊
Den første dag var højdepunkterne Grand Canyon of Yellowstone - en betagende kløft med kløvet af Yellowstone River og med vandfald - og Mammoth Hot Springs, nogle besynderlige varme kilder, der har skabt terrasser i terrænnet og er farvet af forskellige bakterier. Overalt i parken var der smukke steder at se fra bilen, eller vi holdt ind og gik ture og holdt picnic. Et par gange holdt vi også i kø pga. en flok bisonokser der travede frem og tilbage over vejen. De skulle nok vise, hvem der var herre i parken.
Den anden dag var helliget det termiske område i Yellowstone. Vi så selvfølgelig gejseren Old Faithfull, der er parkens store attraktion, da den springer med forudsigelige intervaller på 40 - 120 min. Den største oplevelse var, at vi fik lov at se Grand Geyser i udbrud, Den er med 61 m verdens største forudsigelige gejser og springer i intervaller på 7-15 timer. Vi sad i solen og ventede i 45 min og håbede den ville springe - og det var det hele værd. ud over gejserne bød dagen på en række smukke og pudsige indtryk. Vi var så optaget af det hele, at vi først fik frokost kl. 17.30. Vi må vidst tilbage til Yellowstone engang!

Tot: 0.105s; Tpl: 0.028s; cc: 13; qc: 25; dbt: 0.0512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb