Sleepless in Seattle


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Washington » Seattle
August 17th 2017
Published: August 17th 2017
Edit Blog Post

De vlucht zelf was het prettigste onderdeel van de reis. Hij duurde weliswaar 9,5 uur, maar het goede entertainment systeem met honderden films in combinatie met mijn lawaaionderdrukkende koptelefoon deden wonderen. De twee krijsende kinderen, gelukkig beiden meer dan 5 rijen van mij verwijderd, vielen al snel niet meer op.

De rest van de reis kon ik niet zo waarderen. Niet alleen reden de treinen van Rotterdam naar Schiphol niet - waardoor ik maar een taxi naar Schiphol nam - ook in Seattle ging het nou niet bepaald soepeltjes. Paspoortcontrole duurde al lang, maar dat was nog niks vergeleken met de bagage claim beneden. Geen van de caroussels noemde mijn vluchtnummer, dus het duurde even voordat ik mijn tas had gevonden, die ergens langs de muur lag. Maar erger: de hele ruimte was gevuld met mensen. En waarom? Omdat er een storing was in het treinsysteem van de terminal naar het hoofdgebouw. Dus niemand kon het gebouw uit. Met als gevolg een rij die zich om alle 4 bagagecaroussels wikkelde, en zodoende drie keer zo lang was als de ruimte zelf.

Dus na de landing om 14:30, was ik pas tweeëneenhalf uur later in het motel dat zo dicht bij het vliegveld ligt. Het ziet er shabby uit, in een niet te beste buurt - nou, ja het is gewoon een doorgaande weg, met een lint van motels, tankstations en eettentjes - maar heeft alle voorzieningen. Het is alleen wel 20 minuten lopen naar de metro. Er is ook een bus op 3 minuten loopafstand, maar die gaat elk half uur. Ik ben ondanks de late aankomst toch maar even de stad in gegaan (naar "Downtown"), via een lange metrorit van zo'n drie kwartier, maar heb niet veel gezien. Op een gewone woensdagavond is veel gesloten, dus willekeurig rondlopen levert niet veel meer op dan eten en drinken.

Ik heb het tot 9 uur 's avonds uitgehouden, maar was wel om 4 uur 's ochtends weer wakker. Jetlag gaat nog even duren.


Advertisement



17th August 2017

I saw the movie

Tot: 0.104s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0449s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb