Moab Camping! Efter några dagar i öknen.

North America » United States » Utah » Moab
July 22nd 2014
Published: July 22nd 2014

Så har vi landat på Moab Campingground i just Moab. Har elektricitet här och gratis Wifi. Så skönt. Blir kvar här två dagar, så skönt också att inte behöva ta ner och upp tälten.

Har haft ett par riiiktigt bra dagar här. Igår var vi i Monument Valley. Ett av dom sju underverken i världen. Åkte iväg med en jeep ut med en ursprungs amerikan (indian?) som chaufför. Åkte runt och såg ett par häftiga stenformationer, många kända från filmer och musikvideor. Bland annat senaste transformers var inspelat där.
Hade en riktigt god middag med underhållning av navajo:er. Han som ägde äventyrs-bolaget hade varit tre år i Sverige och bland annat bott hos samerna, så pratade lite svenska med han. Lagom random! Sov sedan utomhus under bara himlen. Var helt kolsvart så såg aaalla stjärnor, flygplan, kometer och fallande stjärnor. Dagen efter

Innan det så var vi två dagar i Grand Canyon och var nått av det maffigaste jag sett. Först att flyga helikopter över, sen dan efter vandra ner i canyon:en. Några fantastiska vyer. Fränast var nog första gången helikopter flög över kanten. Ett 1500 meter djup som dök upp.

Ska ta och ladda upp lite bilder från de senaste 10 dagarna. Blir en bra blandning på allt som gjorts. 😊

23rd July 2014
IMG_9137

Häftigt...
Hejsan…vilka häftiga kort. Vilken otrolig resa du har ! Ni verkar ha jättekul i din grupp :) Det är s kul att följa dig…. Här ligger vi bara på stranden då det är mellan 25 och 35 grader varmt ;) Kram,kram

Tot: 0.139s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb