Pittsburg

Published: July 16th 2011

Fredag blev en rejsedag igen. Bortset fra vandfaldene ser det ikke ud til at byen er et ekstra "vidunder". Vi undrer os over hvorfor der er så mange indere og indiske spisesteder omkring Niagara vandfaldene - hvordan landede de lige i det område? Nå, nogle gange skal man ikke tænke så meget over tingene, men bare køre videre. Vi nyder vores "lille" bil, som er en skøn rejsevogn, og fortsætter henad de imponerende motorveje. Så flotte skulle de være i Danmark. Udenfor byerne er der 50 m meterrabat, så det ikke er nødvendigt med autoværn. Alt er grønt og frodigt i denne "landsdel" - sådan husker vi ikke Californien på denne årstid! Mens vi kører langs Eire søen - en sø længere end Danmark på langs - ser vi bare på omgivelserne, mens man bliver overhalet af lastbiler med 130 km i timen. Ja, det målte vi faktisk. En af gangene var det ganske vist ned ad bakke, men det er jo også imponerende, hvordan sådan et kæmpekøretøj får bremset? Nå, generelt kører de nu meget pænt, nok især pga af at politiet tit holder i midterabatten :-). Igen skal vi jo til et outlet undervejs, hvor det ene overgår det andet. Nikolaj hoppede i sædet, da han så en Pittsburg Steelers butik, ja for folk som Hanne, der ikke lige kender den tøjforretning, så er det altså et amerikansk fodbolds bedste hold, hvor Nikolaj bare måtte eje en trøje - se billedet. I selve Pittsburg, som heller ikke burde været en turistattraktion, var der kulturaften med musik i lange baner. På torvet kunne man nyde musik til maden, og i sidegaderne var der elegant "ungdomsdans" med hiphop, hvor det går hurtigere med at dreje rundt på hovedet end man kan nå at blinke. Skøn sommeraften med 25 C og så til slut lige 25 km udenfor byen og finde et hotel. Sidste værelse, så var der udsolgt. Hvor nemt kan det være!? Jeg snupper lige en tur i fitnessrummet, da vi nok spiser lidt mere end "nødvendigt" for tiden.

Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0418s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb