Tiden tickar vidare.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon
August 16th 2011
Published: August 16th 2011
Edit Blog Post

Hejhej ~

Här rullar livet på i sin egen lilla takt, det händer en hel del och jag har inte riktigt haft ro till att sätta mig ned och skriva men här kommer en liten skriftlig uppdatering gällande vad som händer.

Vi har varit och utforskat en hel del småvägar i skogen, det är det roliga med att ha tillgång till ett hungrigt monster, även känt som en JEEP. Vi hittade en massa timmervägar och hamnade så småningom på en timmerväg som ledde upp till toppen av ett berg, vilket var ungefär som att spontant hamna i en utomhusbastu på 30 grader med väldigt vacker utsikt, samt en örn som cirklade runt över våra huvuden men vägrade komma inom håll för kameran. Vi utforskade även Alsea Falls, ungefär så långt som vi vågade gå från parkeringen då det kostar $3 att hålla sig där. Vi hade inga pengar med oss. (Bilder från timmervägsäventyret finns och dyker upp när jag har tid att ladda upp dem).

Förra veckan var vi belägna i Happy Valley hos Marks föräldrar och vaktade hus och vovve (Wraith, Marks hund, som för närvarande inte kan bo med oss. Folk i USA som bor i lägenheter verkar vara lite snarstuckna vad gäller allt utom skrikande barn, vilket tydligen är okej trots att väggarna är papperstunna), avnjöt lyxen i att kunna tvätta kläder gratis och utforskade Portland.
I torsdags köpte vi heldagspass till Max Rail, den lokala spårvagnen, och turnerade stan från varje ände till alla kvarvarande ändar. Först åkte vi dock till Portland Metro Zoo (Jag såg en caracal! Den hade kurat ihop sig på ett ganska undangömt ställe och var hur mysig som helst, och självfallet finns det hur många bilder som helst som kommer dyka upp senare.)
Efter zoobesöket, där vi även köpte varsit mjukdjur (jag köpte ett lodjur och Mark en pingvin) så satte vi oss på spårvagnen igen och kollade in resten av stan från ett tågfönster. Ute i Gresham fick vi se sex polisbilar slå till mot ett gäng, och på vägen tillbaka blev jag en aning för intimt bekant med hur marijuana luktar. Jag har faktiskt aldrig stirrat ut genom ett fönster för att jag är "lite lätt oroad" över att titta på personen som sitter mittemot, men vi kan båda svära på att han hade minst en olaglig planta i sin väska.
Efter att ha åkt spårvagn i Portland kan jag säga att GTA är verklighetsbaserat och det tog ungefär en dag innan shocken la sig. Jag tror inte att jag kan spela det igen.

På lördagen satte vi oss återigen på spårvagnen i avsikt att åka ut till de stationer som vi inte orkade med under torsdagen, vilket ledde till att vi letade upp pengar i Hillsboro och sedan åkte ut till en halloweenbutik där jag köpte en söt vit mössa med öron, framben och tassar (den kommer säkert väl till pass när jag åker hem.. i december.. utan några vinterkläder överhuvudtaget) och sedan gick jag omkring och fånade mig. På hemvägen åkte vi förbi en pizzeria som skulle ha glutenfritt, pizzan var hur god som helst, tog med pizzan hem och såg på Toy Story 3. Under lördagen utforskade vi även lördagsmarknaden i Portland, det fanns en massa handgjorda kläder, rökelse, konst av olika slag och såklart fanns det mat överallt.
Det var ungefär som marknaden i Camden Town fast mindre 😊

En dag var vi ute och åkte båt med Marks kusin Angie och hennes pojkvän/make/fästman (inte säger) Nick, mycket trevliga människor som tycker om att ha kul.

Det är nog ungefär allt som har hänt på sistone.

Jag hoppas att ni har det bra!

Kram
G

Advertisement



Tot: 0.113s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb