Sightseeing in Lancaster

North America » United States » Ohio » Lancaster
July 10th 2009
Published: July 11th 2009

Alweer een ongelofelijke dag met fantastische belevenissen. Deze ochtend werden we vrij vroeg wakker om met een klassiek-amerikaans ontbijtgranenontbijt en vogelgezangen op de achtergrond pas deftig wakker te worden.

We startte onze dag in het lokale park, waar Jared ons mee de heuvel opnam om een prachtig uitzicht te krijgen over de stad Lancaster. Bij het rond rijden door Lancaster lijkt het meestal het zelfde, allemaal grote vierkante en alleen staande huis. Wanneer je Lancaster vanuit een hoger punt bekijkt valt het pas op dat er toch grote verschillen zijn. Naast enkele woonwijken heb je natuurlijk een kerk of 3, vele woonwijken en natuurlijk 1 grote straat met alle fastfood ketens.

Na het park trokken we naar één van de velen openluchtzwembaden. Op het heetste moment van de dag was het hier rond 32°C, wat een normale temperatuur is deze tijd van het jaar. Het is dus redelijk normaal dat ze openluchtzwembaden hebben en dit in overvloed.

Na de heerlijke vervrissing was het tijd voor een beetje lokale cultuur. General Sherman, één van de generaals die de Amerikaanse burgeroorlog in een beslissende fase deed komen, woonde oorspronkelijk in Lancaster. Dus het was uiteraard normaal dat we zijn woonplaats een bezoekje brachten. Buiten het feit dat er vele oude spulletjes te zien waren, viel het museum echter een beetje tegen. We hadden meer verhalen achter de persoon en achter de burgeroorlog verwacht.

's avonds was het dan tijd voor een lokaal muzikaal intermezzo. Elke vrijdagavond nodigt de stad een lokale blues-jazz band uit om hun ding te tonen. Veel jongeren waren er wel niet aanwezig, het was precies een seniorenavond, maar het was best gezellig. We maakten meteen kennis met Jared's beste vriend Zac en zijn vrouw. Afsluitend met een aantal pintjes en 2 extra large pizza's, die we op zen amerikaans verorberden, konden we gezellig terugkijken naar een geslaagde dag

Tot: 0.124s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0888s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb