Blogs from Manhattan, New York, New York, United States, North America - page 8

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 28th 2014

Vandaag onze laatste echte volle dag in NYC. Iedere dag loopt anders dan we vooraf hadden bedacht dus Dat zal vandaag ook wel weer gebeuren. Maar op het programma staat in ieder geval dat we een paar gympen voor Sanne gaan scoren, die ene, die blauwe, en niet die tienmiljoen anderen die we inmiddels al gezien hebben...Verder willen we naar het museum van National History, dino's kijken. Nu is het rond half tien s'avonds, de eerste keer dat we zo vroeg in het hotel zijn. Vanmorgen hebben Frits en Kaien lekker gesport, in de nieuwe outfits uit Nike world natuurlijk... Kaien heeft prachtige nieuwe gympen gekocht, Sanne heeft iets in haar hoofd en het nog steeds niet kunnen vinden. Sneakers zijn echt een statement hier. Ik heb nog nooit zoveel soorten sneakers bij elkaar gezien, sommige ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 27th 2014

Hi there, jahaa we lopen al meteen drie dagen achter, ik weet het. Zo groot als deze stad is maar dan toch zo moeilijk doen over internet pfff. Nu zitten we even in het hotel omdat mijn schuldgevoel over deze blog te groot wordt... Alles gaat hier goed. Gisteravond zijn we , in het donker, op het Empire State Building geweest, prachtig al die lichtjes. Daarvoor nog de skyride gedaan, ook in het Empire state, een soort vier-d film waarbij je over de stad vliegt. Sanne en Kaien willen vooral heel graag shoppen dus dat hebben we vandaag op het programma staan. We zijn begonnen in Nike World, een prachtige Nike winkel van vier verdiepingen met erg leuke inspirerende mensen. Kai heeft Key ontmoet en voor haar heeft hij zich flink uitgesloofd op de loopband. De ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 26th 2014

Een volle dag in de stad. We zijn vanmorgen met de bus, lekker met open dak, naar downtown gereden. Daar hebben we alle tijd genomen om op de plek waar de twin towers stonden alles goed in ons op te nemen. Wat indrukwekkend zoals dit is gemaakt. En hoe respectvol gaat iedereen er hier mee om. Echt prachtig. De twee vijvers zijn ook mooi aangelegd. Daarna zijn we naar een menorial museum geweest waar allerlei film en foto materiaal te vinden is, daar wordt je wel stil van. Vervolgens hebben we de staten island ferry gepakt en zijn we op een veel te drukke ferry naar de overkant geweest. Was toch niet zo leuk daarom zijn we daarna met de watertaxi gegaan, dat was wel erg gaaf, lekker met de kop in de wind. Voor de ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 25th 2014

Vandaag naar Yankee Stadium, daar hebben we echt zoveel zin in !!! We hebben in de ochtend met de bus een grote route gereden rond central park, Harlem en de Bronx. Mooi om te zien hoeveel gezichten de stad heeft, en Manhattan is wat mij betreft niet de mooiste... De ochtend begon een beetje fout, we zijn toch in het hotel ontbijt getrapt (5 dollar pp volgens de boeking) waar we 87 dollar voor moesten neerleggen. Maar we hebben wel voor het eerst zelf wafels gemaakt en gegeten in new York. Dat gaan we voortaan dus anders aanpakken. Het valt ook op dat je hier altijd en overal kunt eten, je ziet ook altijd mensen eten.In de ochtend hebben we even wat winkeltjes gekeken en rondgelopen. We zijn al op tijd naar Yankee stadium gegaan, die ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 24th 2014

Vandaag vertrekken we naar NYC. Ons hotel is Sheraton Tribeca in Manhattan, 370 Canal Street, NY10013. We hebben heel veel plannen voor deze dagen in the Big Apple. Deze reisdag was erg lang maar alles verliep echt prima. Geen enkel problem met de handbagage, de eerste keer dat we zo lang weg zijn met zo weinig baggage, lekker makkelijk hoor!. In Reykjavik hebben we een korte stopover gedaan, haastig iets eten en dan door met de volgende vlucht.We deden een wedstrijdje wie het eerst een honkbalveld zou zien....we zagen allevier wel twintig velden in tien seconden. In NY aangekomen zijn we in een gele taxi gestapt die ons in een half uurtje naar het hotel heeft gebracht. Hongerig en moe zijn we op de hoek naar een pizzeria honkbal restaurant geweest, pizza voor je neus , ... read more
Kai op schiphol

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 7th 2014

Last day in the big apple. Wake up and pack last things, then I go uptown to do a final shop. Back to the apartment, re-pack and then out of the apartment at the designated 1200. Few pics of the apartment. This was a good place with great views. Car not due till 1300 so we go down to the cafe under the building for some lunch. Order and start eating when we see our car arrive with the driver we had when we came back from Niagara Falls (he dropped us off here). Finish food and out to the car, get bags from the doorman at the apartments and away we go out of Manhattan for the last time on this trip. Jean (our driver) takes us out and across the bridge instead of through ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 5th 2014

Up early again. Brunch at hotel 235 which has a roof top bar. Arrive early and meet Guy and Janice. A few others queuing up outside. Some get testy and try to get in before the 1000 start. Back out again. Eventually allowed in. A bit like the Myer sales - people rush off to the lifts. Get up top and loads of tables. We ask for one with some shade. Nomprobs, our own umbrella and a great view of the Empire State Building behind us (BTW we are on the 21st floor of this hotel and there is greenery everywhere up here). Our server introduces himself. From Russia with love..... Nice guy. Describes how it works. American buffet with a complimentary champagne or champagne and OJ. We pick the latter, except Janice who does the ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 4th 2014

Happy Independence Day. We wake up early as we are meeting up with Guy and Janice (our Ringwood neighbours who are over here in Connecticut working). We have arrange to meet them down at their hotel near battery park (Around the 9/11 area). Head of to the subway, get a message from Janice letting us know which hotel they are staying at. Clearer subway directions now so off to the subway. Get off and walk to the Conrad Hilton and go up the escalator to the lobby. They have just checked in so our timing is perfect. Up we go with them to their room. Nice room, with a huge shower, photo op so the 4 of us cram into this big shower and do a selfie. Post to Facebook and get immediate response from guy ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 3rd 2014

Up early and off to recharge the SIM card on the phone. Have to go to the AT&T store in times square. Rain gone now, but very humid. Watch as the town wakes up, buildings being opened, deliveries everywhere. In Times Square they are filming Good Morning America in the street - have a sticky but too many screaming yanks........ Into the store, top up and off again. Look for the suitcase shop with no luck. Back to the apartment and breakfast, then off to Central Park. Catch subway (with no hassles) and get off at 72nd and 8th. This is the corner that John Lennon was shot and killed. We could tell coz there were about 4 hop on hop off buses parked with people taking pics everywhere. Into the park to look at the ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 2nd 2014

Bit of a sleep in this morning. Slept with the blinds open in our bedroom so we could look at the lights of the tall buildings - nice way to go to sleep and wake up but the sun was bit bright so blinds shut for rest of sleep in...... Finally up and breakfast in the room, shopping at the little deli next door helped. Nice to cook toast and vegemite our way, especially a cup of tea for Chris made her way. Shower was good and all the kitchen amenities are also good, apartment gets tick of approval. Decide to make today a shopping day - yay.... Off we go, also decide that we wil do a broadway show as well so find our way to one of the suggested theatres and get in a ... read more

Tot: 0.162s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 72; dbt: 0.0293s; 1; m:jupiter w:www (104.131.28.133); sld: 1; ; mem: 1.5mb