New York, dag 3

July 13th 2009
Published: July 13th 2009

001 (2)001 (2)001 (2)

Central Park
Den 3 dagen i New York startet med en lettere frokost før vi tok bussen videre til Central Park, her kjøpte vi oss hver sin is og satt i parken og koste oss. Vi visste at parken var stor, men at den var sååå stor det hadde vi nok aldri i verden trodd.. For å komme rund hele parken børr en leie sykkel eller bli kjørt av hest og kjerre og lignende... man kommer seg rett å slett ikke rundt parken til fots, uten en har en hel dag kun til dette.. I parken er det både baseball bane, egen zoo, tivoli, elver og maange boder med utsalg av forskjellige ting. sykt!!

Etter noen timer her tok vi bussen opp mot times square og spiste en middels lunsj ved en mexicansk restrurant.. senere gikk vi på en av usa's største og blandt de elsdte kjøpesentrene en finnere her; Macys.. På dette kjøpesenteret finner man alt mellom himmel og jord.. billig eller dyrt, sko eller laken! Ønsker man og bruke penger, er det virkelig ingen problem akkurat her!!

På ettermiddagen fikk jeg meg fransk manikyr og pedikyr til en ytterst billig penge før vi gikk oss en tur rundt i byen.. Heerlig har hatt lyst på slik pedikyr lenge, og nå fikk jeg manikyr i samme slengen for under halvparten av hva det koster kun for det ene hjemme 😊

Nå i kveld har vi hatt en kjekk kveld på empire state buildning. Tiltross for laange køer og mange mennesker kom vi oss tilslutt opp, og hvilken utsikt.. solen var akkurat gått ned og det hele var veldig vakkert 😉 En opplevelse! På veien ned igjen hørte vi plutselig noen rope navnene våre, og hvem andre enn familien Hjelmeland stod i køen på vei opp til empire state?:P haha, snakk om tilfeldigheter.. skal vel omtrent ikke kunne gå ann å treffe på kjentfolk i en så stor by som denne!! Vi utvekslet noen ord før vi avslutten kvelden med hver sin god drink ved hotellbaren 😊

Artig, artig.. vi har det FLOTT😊)
Klem fra oss 😉

029029
029

Empire State Building by night

Tot: 0.089s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.0629s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb