burgers

North America » United States » Nebraska » Kearney
August 31st 2008
Published: August 31st 2008

Howdy folks how you going?

Ik ben nu bijna 2 weken verder en de tijd vliegt! Veel mensen leren kennen en veel gedaan. Het is hier elke dag nog 30 graden dus we gaan vaak naar het buitenzwembad om te zwemmen aan het eind van de dag. In het weekend zijn er veel houseparties; illegale drinkpartijen waarbij iedereen knetterbezopen wordt. Gister bijvoorbeeld waren we bij een feest en opeens ging het licht uit: politie. Je kunt dus eigenlijk niet gewoon relax een feest geven, omdat iedereen zo bezopen wordt wordt het heel luidruchtig en komt de politie en iedereen probeert natuurlijk daarvoor zo veel mogelijk te drinken! Naar mijn mening werkt het averechts om alcohol vanaf 21 jaar pas legaal te maken. Het voordeel is wel dat iedereen, vooral 's avonds, productiever is en meer sport; je gaat immers na een biertje en een glas wijn niet meer fanatiek sporten. De stad Kearney (spreek uit karnie) heeft ongeveer 40.000 inwoners en heeft alle faciliteiten; zwembaden (2 euro entree), gratis tennisbanen (een stuk of 15), een groot ziekenhuis met helikopter; veel supermarkten en de universiteit heeft ook alle faciliteiten: een gratis fitness, zwembad, atletiekbaan, restaurant, winkels, enzovoorts. Wat de faciliteiten betreft is de vs (kearney) dus beter af dan nederland, vooral de toegankelijkheid ervan (prijs etc)! De mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en willen graag een praatje met je maken en nodigen je snel uit in hun huis of bij een feestje ergens. Mensen zijn wel ontzettend religieus en erg conservatief. Een debat of discussie over politiek willen veel mensen niet aangaan omdat ze "er toch niks mee opschieten". Veel mensen zouden nooit op Obama stemmen "because he kills babies" (hij is voor abortus). How can you be pro-life if you are Pro-war? Mensen scheuren in 6.0 L V8 auto's rond, maar hebben wel een sticker met "we support our troops" op hun bumper. Waarom zijn de VS naar irak gegaan? Omdat ze te weinig olie hebben. Heel hypocriet allemaal, veel mensen moeten er niks van weten, ze zijn simpelweg te dom om in te zien waar ze eigenlijk mee bezig zijn (...), en de andere groep mensen is heel erg tegen, gaan emigreren als McCain wint en doen alles om Bush en de conservatieven zo hard mogelijk de grond in te boren. Een land van extremen dus, precies zoals het stereotype dat we ervan hebben. Veel ontzettend gespierde mensen maar ook veel mensen die 400 kilo wegen zo lijkt het; die rijden over het algemeen rond in elektrische autotjes of van die landbouw 4WD dingen; waarom lopen als je ook rijden kan? 5 minuutjes lopen? Ben je gek, je hebt toch een auto! Rijden kost geen drol, ze betalen hier 3 dollar (iets meer dan 2 euro) voor 4 liter benzine en dat was een jaar geleden nog veel goedkoper, auto's zijn bovendien ook retegoedkoop (een ford mustang kost 18000 dollar). Toch zijn amerikanen over het algemeen niet heel erg oppervlakkig (de mensen die ik tot nu toe ontmoet heb), zijn geinteresseerd in je en erg behulpzaam. Agressie kent men hier niet en het is buitengewoon veilig en rustig op straat.
Tot nu toe ben ik dus vrij tevreden hier 😊 Ik ga nu ook wat foto's uploaden, ik hoop dat het deze keer wel werkt!

Groeten en tot snel,

Leendert

5th September 2008

leuke foto's :) xx
10th September 2008

He Leen, de cheerleaders zijn niet helemaal wat ik me er van had voorgesteld, maar verder ziet t er goed uit. Die wegen kunnen zo uit Forrest Gump komen (Run Forest run). Mooi dat je het goed naar je zin hebt en dat de mensen ondanks de waargemaakte vooroordelen toch heel chill zijn. Wat is eigenlijk hun beeld tov Nederland of hebben ze er gewoon nooit van gehoord? Hier alles oke, collegejaar is weer begonnen.... Groet, John
20th September 2008

Eey
Ik heb gekeken maar kan je voor mij ook een account aan make want dan kan ik alle foto s zien toch ?
20th September 2008

Damn!
Welcome to the USA, brother! Although Nebraska seems, to me, an odd choice. To each his own, though. Come to Virginia! It's only a... 21-hour drive! It's awesome that you're able to now meet "real" Americans. We're really very down-to-earth, simple folk. But you've already figured that out. :) Until next time, Leendert!

Tot: 0.107s; Tpl: 0.017s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.0701s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb