Farvel til DC, hej til New Orleans


Advertisement
Published: May 12th 2009
Edit Blog Post

Jeg blev færdig på American sidste manda. Ugen inden havde været hård både p.g.a. de mange eksamener med INGEN læseferie (jeg har været noget forvirret og mødte bl.a. op til en eksamen halvanden time for sent!), men også fordi jeg skulle sige farvel til de mange dejlige mennesker jeg har mødt under mit ophold. Udover min mexikaner "lillebror" var der dog ingen der fik mig til at græde! Men lidt trist var jeg da, da jeg satte mig i shuttlebussen mod Baltimore lufthavn.
Humøret blev dog meget bedre da jeg ankom til New Orleans aka. min nye yndlingsby! Allerede på India House Hostel hvor vi boede, kunne man fornemme den afslappede backpackerstemning der prægede hele byen og mindede mig om mine unge dage i Australien... Allerede den første dag gjorde vi alt det man "skal" i NO: Slappede af, spiste jambalaya på en restaurant og hørte jazz! Vi begav vi os ned på den berygtede bargade Bourbon Street (hvad kan man forvente med det navn?!), hvor massevis af barer (alm. og homoseksuelle) og stipklubber med mere hører til. Her fandt vi en jazz pub ved navn Fritzel's. Da vi havde tjekket at der ikke var nogen kælder tilknyttet, satte vi os ind og fik hurricane Katrina drinks og bare nød musikken og fik probs fra de mange ældre mennesker, der syntes det var fedt at nogle unge satte pris på jazz.
Næste dag begav vi os i Cable Car igen ned til byen hvor vi slentrede rundt i det flotte French Quarter og sugede alle indtrykkene til os. I min Lonely Planet bog står der at New Orleans er en rigtig drukby og det må man vist sige ja til, da flere allerede gik rundt med øl og drinks om formiddagen! Senere tog vi på cruise med en gammel hjuldamper, Natchez, på Mississippi floden og fik nogle gode syn af byen, blandt andre nogle steder hvor Katrina havde ødelagt nogle beboelsesområder. Vi tog tilbage til hostellet hvor vi lavede spaghetti med kødsovs og spillede ølspil med Leas fede Dallas kort sammen med nogle skæve amerikanere (på flere måder!) og et par danskere også. Senere tog vi tilbage til Bourbon Street, hvor vi igen endte på Fritzel's og senere andre barer. En særlig feature ved Borbon Street er at folk fra balkonerne på barerne kaster grimme plastichalskæder ned til folk på gaden, de synes er pæne. Det var jeg så bare ikke klar over, så jeg blev skidesur da en halskæde ramte mit hoved! Da pigerne fortalte mig grunden, blev jeg dog god igen…
Fredag sov vi LÆNGE og brugte resten af dagen på at kigge på byen (igen!) og spise frokost, drikke drinks på fortovscafé (også med jazzband) og tilbage til hostellet hvor vi tog en late night dyp i poolen.
Katrine og jeg er er nu ankommet til San Francisco, så det kan I glæde jer til at høre om i næste indlæg fra mig.



Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 56; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb