NY overview²

North America » United States » Illinois » Chicago
July 15th 2011
Published: July 15th 2011

Tweede dag in NY begon met een stevig ontbijtje van bagels, donuts, muffin en om het toch wat gezond te houden was er ook toast aanwezig. Hierna vertrokken we naar Manhattan met als eerste stop Central Park. De ideale plek om een balletje te smijten op één van de uitgestrekte grasvlaktes zoals de echte yanks. Hierna was het tijd om wat cultuur op te snuiven. Na een uurtje slenteren in de hitte kwamen we aan bij één van de vele grote musea die NY rijk is: Metropolitan Museum. Een uurtje was misschien wat kort om alles deftig te bekijken maar de samoerai uitrustingen, verscheidene wapens, Egyptische tempels en natuurlijk de vele schilderijkes konden ons wel bekoren.

Next stop: Solomon R. Guggenheim Museum. De buitenkant bleek veel interessanter dan de binnenkant. Enkel op verdieping 1 waren er nog enkele schilderijen van bekendere schilders zoals Kandinsky en Cézanne die nog te bekijken waard waren maar de gelegenheidstentoonstelling van de heer Lee Ufan leek op kunst die zelfs el Pancho a.k.a. el Donk kon vervaardigen. Hierna scheidden onze wegen. The lone rider Ramses trok erop uit om zijn vrienden Steve en Chris te ontmoeten en de rest ging op weg naar een der grote symbolen van NY, het Empire State Building.
Empire State bleek het eerste echte hoogtepunt van de reis te worden.Voor we echter de top bereikten moesten we wel 80 verdiepingen ‘liften’ en 6 verdiepingen omhoog stappen. Het bleek geen maat voor niets te zijn. Fenomenaal zicht, “super-awesome,” zei een puffende Guido. Kortom een onvergetelijk beeld. Cummy hing nog de wiseguy uit: ‘Als ik een dollar kreeg voor elke keer ik op het Empire State Building ben geweest, had ik nu 1 dollar!’

Na een toch wel zware dag trokken we ons terug tot onze headquarters in Brooklyn. Na een zeer verkwikkende en gezonde maaltijd bij Burger King begaven we ons richting Union Square voor e feesje. De mood was wel al zwaar getemperd nadat de maten van de Randy het nodig vonden om ons een uur lang te gidsen naar een zogezegd populaire bar. Toen we daar aankwamen bleek het echter een dooie boel. Gelukkig was er bier en Absolut Vodka om de stemming te doen omslaan. Na deze misstop was het tijd voor het echte werk, de Pascha in the Meat Packing District. T bleek echt een dikke club te zijn, enkel was er maar weinig schoon vrouwenvolk aanwezig. De meeste aandacht ging nog naar 2 travestieten. Uiteindelijk werd de nacht verder gezet in 2 groepen, Gui en Lange trokken naar huis en de rest ging nog op cafe. De nachtelijke rit naar huis bleek voor beide partijen interessant. Een lokale sjamaan/geflashte loco en een iets te vriendelijke fag fleurden de avond op. Tot hier toe dag2/ochtend 3.
Na een flinke nachtrust ging de ontdekkingstocht verder. De trip naar Lady Liberty liep echter met een sisser af. Da het aanschouwen van een gigantische wachtrij besloten we om de geplande boottocht te laten voor wat het was en trokken we naar Wall Street. Ground Zero was het volgende punt op de agenda, iedereen werd er zowaar even stil van. Hierna splitsten we opnieuw op, Ram verkoos het MOMA, terwijl de rest opnieuw naar Central Park trok. Na wat gechilld te hebben kocht Jeanke een lang, hard ijsje. Na lang zoeken vonden we dan toch de zoo, hier liepen enkele maestro-dieren, zoals ondermeer de polar bear en de rode panda. Na de hereniging met Ramses trokken we opnieuw naar ons hotel om ons op te frissen en iets te eten. Onderweg werd Jean nog gepest door ne kleine Black Panther. Aangezien de vorige avond niet enorm stevig was trokken we opnieuw de stad in op zoek naar een hippe tent. Uiteindelijk belandden we in een (zeer matige) bar waar vele biersoorten maar ook enkele ‘speciale’ drankskes (Lange) te verkrijgen waren en sloten we er de nacht af.

Ram & Gwie

PS: Internet zuigt hier megazwaar dus foto's zullen met serieuze vertraging volgen.

19th July 2011

Juuw gaudio
aaah sé de guido! ge staat op foto manneke, sgoon zenne. hoe is t daar in de vs? ik probeer den blog te volge, ma meestal zen ik ni nuchter genoeg om er iet van te make. Ik hem iet geleze van travestiete en da gij en "de lange" naar huis ging me één van die travestiete! goe bezig zenne! :D hoe ist ginder?? al zwervers meegepakt?? :D al in hooters of hard rock café geweest? en waar zitte nu erges? laat iet hore hé! t amusement nog ginder! juuuuuw! Sikkie

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb