Hawaii day 14

North America » United States » Hawaii » Maui » Lahaina
February 14th 2013
Published: February 19th 2013

Idag gik turen til byen Lahaina. Denne by var en gammel hvalfanger by og den havde beholdt meget af det gamle, Byen havde en masse små butikker, med kendte og mindre kendte mærker, men en meget turistet by, charmerende men turistet. dog klart et besøg værd hvis man er i området.

Vi tog med "pacific whalers foundation" grunden til, at vi tog med dem, var for at støtte det arbejde de laver med hvalerne. på en hvaltur, vejret var godt solen skinnede fra en klar himmel og det viste sig, at vi endnu en gang skulle løbe ind i nogle danskere, ja vi kan åbenbart ikke gå fri 😊

Der kommer omkring 10.000 hvaler onkring Maui i disse måneder inden de sømmer tilbage til Alaska.

Vi så utroligt mange hvaler på denne tur, den oplevelse som var fedest for mig, var da der var to voksne og kalv som kom tæt på båden og kalven svømmede på maven og prøvede at bryde overfladen som de voksne, men den var ikke stærk nok endnu.

Der var flere gange hvaler som brød overfladen og vandet eksploderede af kolitionen, jeg tror jeg fik taget 300+ billeder på denne tur og er en tur jeg anbefaler til alle som har den mindste interesse i, at se disse kæmper på relativt tæt hold. grunden til at det er relativt tæt hold er, at de ikke måtte sejle ind for 100fod af hvalerne, dog kom vi ind for 100fod et par gange, da hvalerne selv kom ind for denne grænse. fed fed oplevelse.

Tot: 0.137s; Tpl: 0.014s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0999s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb