Key West og Everglades

North America » United States » Florida » Naples
July 4th 2012
Published: July 4th 2012

Hej alle sammen,

Der er gået nogle dage siden sidst, fordi vi har haft en masse at se til.

Vi har kørt langt de sidste par dage; fra Miami ned til Key West, hvor vi tog en overnatning, og så hele vejen tilbage igen og gennem Everglades, sumpen med alle alligatorerne. Vi har nu slået os ned i Naples, en by i det sydvestlige Florida, hvor vi bliver indtil i morgen, hvor turen går længere nordpå.

Efter nogle utrolige dage i Miami med badeferie, tog vi en smut ned gennem Florida Keys, ned til Key West, det kontinentale USAs sydligste punkt. En lille ø med en fantastisk stemning og vildt mange firben. Mange små, men vi så også en på over en halv meter lige uden for vores hotel!

Da vi kun havde en enkelt overnatning i Key West, brugte vi hele aftenen på den sydlige del af øen, som er et udpræget turistmål. Her var vi på den berømte restaurant Sloppy Joe's og få deres klassiske burger med kødsovs. Den var lækker og sloppy! Derudover en god gåtur til det allersydligste punkt, en tur ned og se solnedgangen, som flere hundrede andre også havde valgt at
Simon nyder udsigtenSimon nyder udsigtenSimon nyder udsigten

Simon sidder og snakker med hans familie derhjemme over Skype, mens han nyder udsigten fra hotellets terrasse.
gøre, og klappe solen ned.

Og så har vi endelig fået købt vores Justin Bieber-trøjer, og det er ikke for sjov!

I dag gik turen op til Miami igen, for derefter at køre mod vest, ind i Floridas sump, Everglades National Park. Her fandt vi et sted hvor vi fik alligator, frølår og havkat til frokost, efterfulgt af en tur med en air boat ude på sumpen og se efter alligatorer. Vi så ingen af dem derude, da de skjuler sig i denne varme. Derimod fik vi set en masse i deres park med indhegninger. Sågar også en der gik frit rundt blandt publikum, som var ved at skræmme folk fra vid og sans. Sjov oplevelse.

Nu er vi så endt i Naples ved Floridas vestkyst, hvor vi bliver i nat og "fejrer" 4. juli. Vi regner med at skulle se en masse fyrværkeri, når mørket falder på, når amerikanerne fejrer deres uafhængighedsdag. I morgen kører vi nordpå til enten Fort Myers eller Tampa, inden vi tager til Orlando, hvor vi bliver i nogle dage, for bl.a. at opleve Disneyland og SeaWorld.

Håber I har det godt derhjemme. Vi har det alletiders her!

Mark.

På med Bieber-trøjenPå med Bieber-trøjen
På med Bieber-trøjen

Så er første dag i den pinlige trøje afsonet, og kun 2 tilbage. Men sikkert flere i vente under turen.
"Monster""Monster"
"Monster"

Denne krabat af en alligator ved navn "Monster" gik frit rundt blandt publikum.
Air boatAir boat
Air boat

En luftig tur i air boat i Everglades-parken, hvor alligatorerne lurer under vandoverfladen.
Dagens frokostDagens frokost
Dagens frokost

Frokosten stod på: (fra venstre) Frølår, havkat og alligator.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0389s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb