Miami & the Keys


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Gainesville
October 7th 2009
Published: October 7th 2009
Edit Blog Post

Aloha,

De reisplannen zijn definitief! Het ziet er als volgt uit:

16 nov - 22 nov: Miami (met mijn mams!)
24 nov - 30 nov: Costa Rica
12 dec - 16 dec: the Bahamas
17 dec - 26 dec: New York & Boston
27 dec - 29 dec: San Fransisco
30 dec - 3 jan: Los Angeles
4 jan - 11 jan: HAWAII!!!
12 jan - 14 jan: Las Vegas & Grand Canyon
15 jan: terug naar Gainesville
16 jan: naar huis!!!

Niet verkeerd, al zeg ik het zelf. Vooral Hawaii gaat een fantastische ervaring worden. Het schijnt er ontzettend mooi te zijn... Ik kan nog steeds niet geloven dat het tegenwoordig zo makkelijk is om zoveel plaatsen en landen te bezoeken. En het voordeel van de USA is dat vliegen relatief goedkoop is voor de afstand die je aflegt.
Afgelopen weekend ben ik met Lotta, Kristina en Roman (Lotta's vriend die uit Duitsland haar is komen opzoeken) naar Miami en the Keys geweest. We vertrokken vrijdagochtend om 6.00 uur, zodat we in de middag in Miami zouden zijn. Tja.. sociale verplichtingen zijn er ook, dus werd ik overgehaald om de avond ervoor mee uit te gaan. Het kwam erop neer dat ik 10 minuten kon slapen voordat ik weer op moest staan om naar Miami te gaan. De heenreis naar Miami heb ik dan ook in een roes beleefd. Voor ik het wist waren we er al! De rest van de vrijdag hebben we op South Beach doorgebracht. Wat een geweldig strand hebben ze daar (zie foto's). Wat mij ook opviel is dat de mensen in Miami veel relaxter zijn dan de rest van de Amerikanen. Ze zijn "easy going". Dat bleek wel uit het feit dat ze mij niet om mijn ID vroegen toen ik een caipirinha bestelde! Er ging een wereld voor me open:D
Het weekend was erg ontspannen. We hebben veel op het strand gelegen en zijn 's avonds lekker uit eten gegaan. Zaterdagochtend vertrokken we naar Key West, het meest zuiderlijke deel van de VS. Ik heb nog nooit zulke mooie stranden gezien als op de Keys! Omdat we zo goedkoop mogelijk uit wilden zijn hadden we een hostel in het zuiden van het eilandje geboekt. Jammer genoeg viel dit hostel erg tegen, dus veel meer tijd dan nodig brachten we er niet door. Na alweer een middag op het strand te hebben gelegen gingen we 's avonds naar de boulevard waar we de zonsondergang konden zien. De boulevard was vol met mensen, kraampjes, barretjes en mensen die voor een tip bepaalde shows lieten zien. Een erg leuke sfeer dus! Daarna gingen we bij een Mexicaans restaurant eten. Het eten was super goed en helemaal niet duur! En alweer hoefde ik mijn ID niet te laten zien bij het bestellen van een Corona. Goede dingen! Ook bezochten we de oudste bar van de Keys waar een band blues muziek speelde. Erg leuk om te zien, maar niet leuk genoeg om de hele avond door te brengen. Daarom gingen we een aantal discotheken af en brachten we het grootste deel van de avond in een ontzettend grote discotheek door die deels overdekt en deels in de open lucht was. Bij elke discotheek vroegen ze om een ID, maar erg goed keken ze er niet naar... ik ben namelijk in 3 discotheken met de Duitse ID-kaart van mijn huisgenootje binnengekomen 😊 Ik ben er niet trots op, maar het is wel even handig hoor als het kan! Je leert er gewoon slim mee om te gaan zodat je kan inschatten wanneer je het kan proberen en wanneer het te riskant is om te doen.
Zondagavond bezochten we voor de verandering een strand, maar dit keer was het op een plek in de Keys die meer richting Miami lag (naar het noorden dus). Dit was echt super!! Ik lag onder een hoge, dunne palmboom. Er lagen kokosnoten naast me.. het zand was wit.. het water was helder blauw.. maar nog steeds ben ik altijd op mijn hoede als ik het water in ga. Een Amerikaanse man vertelde mij die dag namelijk dat hij met zijn boot een eindje het water op was gegaan en daar een 3 meter lange haai zag. "Dat is normaal hoor..", zei hij. Het stikt hier echt van de haaien en ik vind het maar eng.
Zondagavond reden we in 7 uur van de Keys terug naar Gainesville. Gisteren en vandaag heb ik echt helemaal niks boeiends beleefd (ja, echt, die dagen zijn er ook) dus ik ga er dan ook niet over vertellen😊 A.s. donderdag is mijn verjaardag, jammer genoeg word ik nog maar 20 en geen 21😞 maarja.. je kan niet alles hebben he. Overdag ga ik samen met Lotta's vriend (Roman) naar Orlando, naar een van de grote shopping malls. Roman heeft kleren nodig en ik stem altijd wel in met winkelen, dus dat wordt vast leuk! 's Avonds heb ik een aantal vrienden uitgenodigd en zullen we vast en zeker uit gaan. Ik heb alvast oranje drinkbekers gekocht, zodat ik er een "Dutch party" van kan maken😉

Ik ga nu slapen.. het is alweer 1.20 uur 's nachts.

xxx!



Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 67; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb