Besøg fra Shippensburg


Advertisement
Published: February 4th 2009
Edit Blog Post

Her i weekenden fik vi besøg af Lea, Charlotte, Mette og Katrine fra ASB, der er på udveksling på Shippensburg University, 2 timer fra Washington. Pigerne ankom ved 2 tiden fredag eftermiddag, hvor Nadja og jeg var en smule trætte efter at have været på vores nye "stambar" The Dancing Crab aftenen - og ja, den er lige så snusket, som den lyder! Men det er den eneste bar i gåafstand fra vores campus.
Pigerne blev indlogeret på mit værelse (dvs. vi skulle bo seks der i alt) og derefter tog vi dem med op på uni og viste dem rundt. Om aftenen var vi igen på Krabben (dog kun for at spise). Maden var ikke særlig god, men det mexikanske sted vi oprindeligt ville på var propfyldt, så vi havde ikke meget valg.
Om aftenen havde vi planlagt en pigetur i byen, men blev joinet af Hassan, Alex og Jamie fra henholdsvis Egypten, Canada og USA. Ved ikke om jeg har nævnt det tidligere, men vi er en stor gruppe der hænger ud sammen, så der er altid nogle der gerne vil med! Hassan havde foreslået en sej club, så vi tog derhen. Den viste sig at ligge i East DC, som åbenbart et et værre (læs: sort) kvarter ifølge Jamie. Men som han sagde: "så længe vi holder sammen, sker der nok ikke noget." Altid dejligt, når drengene blir bange! Kvarteret viste sig at være ret så skummelt (der var kun sorte mennesker i køen, hvilket fik os til at byde ud i en spontan "kom så de hvi', kom så de hvi'" sang) og da vi skulle vente 40 minutter i kø, skred vi tilbage til metroen og tog til Dupont Circle, hvor vi fandt en rigtig sjov club og dansede til den lyse morgen. Eller til kl. 3, der lukker diskoerne jo her.
Næste dag stod vi tidligt op (åh Gud, det var hårdt) og tog ned til centrum hvor vi så The Smithsonian Museum, det Hvide Hus, Chipotle (mexikansk restaurant, som vi vandrede rundt i 100 år for at finde!) og en Starbucks look-a-like café. Det blev også til shopping i Pentagon City, og vi sluttede af i Chinatown med at gå i biografen, blot for at finde ud af, at der ikke var nogle film vi gad at se! Vi tog derfor tilbage til campus og købte lækker mad og hyggede i vores lounge.
Søndag lod vi pigerne tage alene ned til Lincoln Memorial og Capitol, mens vi fik noget velfortjent søvn! Vi sagde farvel til dem ved et tiden, og derefter var det planen at jeg skulle læse...hvilket jeg gjorde i en halv time, for vejret var så godt at Malak (min roomie) og jeg tog til Friendship Heights (lækkert shoppingkvarter et kvarters gang eller et metrostop fra campus) og shoppede. Eller Malak shoppede, jeg kiggede på og købte et par løbeshorts på tilbud. Nu må det SU legat godt snart komme 😊
Om aftenen var der Superbowl, oh yeah! Vi installerede os i vores cafeteria (eller café, hvis det skal lyde fancy) der var pyntet flot op til lejligheden. Der var også lotteri og vores øjne var ved at falde ud, da en keg kom rullende ind! Den indeholdt dog kun rootbeer og ikke rigtig øl. Jeg gik dog i seng, inden kampen var slut, da jeg var helt bombet efter weekendens strabadser!
Den kommende weekend blir lidt mere afslappet, tror jeg. Skal læse en masse, for har en eksamen i marketing i næste uge. Men nu må vi se hvor meget det blir til, for vejret rammer de 10-15 grader og så er det svært at holde sig indendørs!



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb