Los Angeles, California 2016 - aneb našlapáno 150 km! :)


Advertisement
Published: August 6th 2016
Edit Blog Post

Ještě stále vás zdravím ze slunné Kalifornie, konkrétně Venice, kde jsem u kamaráda ubytovaná. Všichni berou Venice a Santa Monicu jako součást LA😊

Ale hezky popořádku. Nadešel den D, den, kdy jsem konečně měla opustit Toronto, vůbec jsem smutná nebyla, ani na to nebyl čas. Musela jsem jet nočním autobusem, kvůli brzkému letu. První ranní metro jsem nechtěla riskovat, tak jsem se táhla se dvěma mega těžkýma kuframa na zastávku Dufferin, nacpala se s nima do přeplněného busu, stála celou cestu až na Kipling a pak ještě chytit další bus na letiště - Terminál 3. Naše známá mi říkala, že se teď pro lety do USA doporučuje být na letišti už 3 hodiny před odletem, jelikož se všechny kontroly přesunuly do Toronta a byla to pravda. Měla jsem již hotový online check-in, tudíž jsem ani na check-in přepážku nemusela, vše obstarávají slavné self check-in kiosky, kde jsem si vytiskla boarding pass a také tag pro můj odbavovaný kufr. Potom jsem šla rovnou tam, kde si sami hodíte na pás do otvoru vaše zavazadlo. Následovala první kontrola, zutí bot už beru jako samozřejmost. Poté nás nasměrovali k dalším kioskům. A zase to po nás chtělo pas, zodpovídat milion otázek, všechny otisky prstů, kamera vás vybleskla atd. Vyjel vám pak takový lísteček, se kterým jste šli na osobní pohovor. (Tuším, že mezi tím bylo ještě něco, ale teď už si nevzpomínám😞) Týpek, který mi byl přidělen byl nesmírně zvědavý. Kam, kdy, kde, proč, co, jak, s kým.. atd :-D Následně chtěl vidět letenku zpět do Kanady, tak jsem mu ji ukázala ve svých deskách, kde mám veškeré své dokumenty a ten tydýt si to vzal a listoval si úplně vším. Pak po mě chtěl znovu otisky všech prstů a znovu si mě vybleskl 😊 Dal mi razítko do pasu a konečně jsem byla free. Ten terminál teda nic moc, byla jsem zhýčkaná letištěm ve Frankfurtu😊 Let byl úplně v pohodě. Letěla jsem poprvé s Westjet, taková nízkonákladovka, takže jsem během těch 5h měla jen džus a mini sušenku:-D Po přistání v LA šlo vše hrozně rychle, během 10min jsme už byli u baggage claim area a během 20min jsem měla kufr. Rob mě vyzvednul a odvezl do Venice, kde bydlí (letiště je hned vedle Venice) a jel zpět do práce.

Byla jsem strašně moc unavená, nevyspalá z toho všeho stresu atd., ale ten pocit, když jste konečně na západním pobřeží a kousíček od Pacifiku, ten vás přemůže. A tak jsem se převlékla a šla na pláž. No úžasné to bylo! Procházkou po pláži jsem se dostala až do Santa Monici, kde v tu dobu (čtvrtek kolem třetí hodiny odpolední bylo mega moc lidí😊) Ten den jsem ušla celkem 18km (jiné dny se moc nelišily😊)

Těšila jsem se moc na pátek, kdy se mi splní jeden z mých snů! Kamarád Jeremy vzal do Universal Studios, kde pracuje jako fotograf v show Home&Family. Zúčastnila jsem se celého natáčení, tým lidí pracující na tomto projektu byl moc milý. Všichni se usmívali a bylo vidět, že je jejich práce moc baví😊 Natáčí se pondělí až pátek v takovém domečku, kde je to různě podle typu reportáží rozděleno na natáčení v obýváku, kuchyni apod. Natáčí se i venku a to mě i několikrát požádali ať jdu dělat diváka :-D Bylo děsné vedro ten den, ale mě to nevadilo, byla jsem přeci na natáčení v Universal Studios!😊 Jeden z moderátorů je celý Tom Cruise! Když jsem se zmínila Jeremymu, řekl, že Mark kdysi pracoval za kamerou, ale díky jeho vzhledu (kolikrát jeho přítomnost vyvolala i povzdvyžení: "Jé, to je Tom Cruise!" haha😊 se dostal před kameru. Natáčí se vždy 2h od 13 do 15h. Časy se přesně dodržují, vždy je mezi jednotlivými úseky pauza 3 min, kdy se štáb musí přemístit a připravit na další záběr. Před začátkem má štáb a účinkující k dispozici bohatý catering - byla to mňamka! Ten je tam během i po natáčení. Volně si můžete brát jídlo a pití, jaké chcete - ráj :-D Znala jsem natáčení z Prahy, filmů - zahraniční produkce, i českých filmů a seriálů, ale to se vždy vše strašně táhlo a furt se na něco čekalo. Tady? Wow! Ani jednou se nic nepřetáčelo, prostě jeli! Po natáčení mě Jeremy provedl areálem venku, je to tam fakt obrovské. Součástí toho je snad milion Stages, studií, kde se natáčí třeba Ellen TV show, America´s got Talent apod. Co se tam zrovna natáčí jste poznali dle plakátu, který pokaždé visel na budově. Za takový venkovní road trip si lidi platí, já to měla zadarmo😊 Málem jsem se rozbrečela, když jsem viděla tu budovu a místo, kde se natáčel film Návrat do budoucnosti / Back to the future, film mého dětství, který žeru dodnes!😊 Poté jsem se rázem ocitla na Wisteria Lane, ten, kdo zná Zoufalé manželky / Desperate Housewifes, ví, o čem je řeč!😊 Samozřejmě všechny ty domy jsou jen "kulisy" uvnitř nic není. Chtěli jsme jít až nahoru na vrchol, ale zase tam něco natáčeli, tak jsme nemohli:-D Místo toho jsme šli kolem místa, kde havarovalo obrovské letadlo. Ty vado, to bylo až děsivý, jak to vypadlo, bylo rozpadlé na kusy, "střecha" pryč, viděli jste sedačky, kyslíkové masky, stačilo si domyslet lidi a ten křik, krev, paniku.. aaa hned jste měli husí kůži. Kousek vedle zase byla obrovská loď a za ní největší venkovní plátno pro speciální efekty v Hollywoodu. Nebylo zelené, jak je zvykem, ale bílé. Před lodí se nacházely nádrže na vodu, které se před natáčením naplňují. V areálu jsou staré, ale i nové budovy. Budovy ze starého Mexica, je tam i New York apod. Šli jsme i kolem studií Warner Bros. Pictures.

V Torontu je západ slunce kolem 21h, tady kolem 20h. Po západu slunce jsme se ještě vydali na procházku nočním centrem LA. Svoje kouzlo to mělo. Ale zas nic spešl:-P Downtown je takové malé docela, jen pár mrakodrapů a toť vše. Nasledující den jsme projeli autem všechna známá místa, která jsem chtěla vidět. (Kdybych jela MHD, nenavštívila bych ani polovinu z nich :-D ) Pozn.: Auto je nezbytnou součástí, když bydlíte v LA nebo jeho okolí.

Jako první jsme jeli do Griffith Parku, kde se nachází známá Griffith Observatory (hvězdárna), odkud je nádherný výhled na LA. Ovšem ten den byl nehorázný opar nad městem, takže viditelnost ne moc slavná😊 Hvězdárna je prosím zadarmo, je obrovská a je tam moooc zajímavých věcí, můžete tam například vidět pravý kámen z měsíce. Opravdu doporučuji všem se tam podívat, stojí to za to!!😊 V Griffith parku je nespočet stezek, je to tak úžasné místo pro hiking / turistiku, což já miluju. Jedna ze stezek vede k Hollywood Sign / nápisu Hollywood, který můžete stejně tak vidět i od hvězdárny. Po hvězdárně jsme snažili přiblížit tomu nápisu Hollywood, abych si udělala fotku, protože jsem zkrátka ještě nebyla dostatečně blízko😊 Nakonec se podařilo, ale nebylo to jednoduché. Je tam spousta cest, které vedou nahoru a vy už si myslíte, jo, to je ta správná a najednou vidíte ceduli s nápisem, že opravdu tato cesta nevede nápisu Hollywood nebo ji odtud prostě neuvidíte. Po nápisu Hollywood jsme si to namířili na Walk of Fame, yes! Hvězdy všude! Nevíte jestli nemáte koukat po hvězdách a snažit se na nich rozluštit jméno (je-li vzhůru nohama), koukat po okolí nebo po lidech, zda nepotkáte někoho známého:-P Dvě stanice metra vás "vysadí" přímo na chodníku slávy a to: Hollywood/Vine a Hollywood/Highland. Chodník slávy se táhne po Hollywood Blvd. a i částečně Vine street a je to opravdu rozlehlé. V okolí jsou restaurace, muzea, rychlá občerstvení, suvenýry, stánky, u kterých vás lákají na Hollywood tour (Beverly Hills, Universal Studios, Rodeo Dr. apod.) Jeremy mi řekl, že nad 20 dolarů za tour rozhodně jít nemám. Hned vedle vchodu do metra Hollywood/Highland se nachází divadlo DOLBY Theatre. Vůbec jsem, já ostuda, nevěděla, že se tam každoročně udělují Oskaři!😊 Když jste hvězda 😊 a chcete mít svou hvězdu na Chodníku slávy, musíte si připravit 30.000 dolarů plus se musíte zúčastnit tzv. prezentace - odhalení vaší hvězdy, jež je přístupné veřejnosti. Za navštívení stojí hotely Roosevelt nebo Chateau Marmont (kvůli krásnému interiéru). Dalším bodem bylo Beverly Hills. I bez cedule poznáte, že jste tam, když uvidíte všude vysoké tyčící se palmy, všechno kolem je zelené (buď mají prachy na zavlažovací systém a nebo mají fake / umělou trávu:-D) Ale ty domy! Wow...Jen tak si projíždíte Beverly Hills, obdivujete domy s velkými zahradami a jen si představujete, kdo tam asi ze slavných bydlí😊 Kousek odtud pak slavná ulice Rodeo Drive, který si každý z vás spojí s filmem Pretty Women! Je hezké tam být a vzpomenout si na ten film, ale jinak je to o ničem pro mě, samé drahé značky, auta.. taková snobárnička😊 Další, předposlední, zastávkou byl hotel Beverly Hilton, kde (to jsem nevěděla) umřela Whitney Houston (byla nalezena mrtvá v jednom z pokojů a prý nebyla jediná z celebrit, co tam takto skončili). Je to krásný hotel uvnitř, z venku nic moc. Dali jsme si drink a hranolky (to vše jen za 20 dolarů) a usídli se u bazénu na lehátkách, jen škoda, že jsme neměli plavky. Ach, to byla těžká pohoda! S těžkým srdcem jsme místo opouštěli asi po 2h a namířili si to na naši poslední zastávku - LACMA - Los Angeles County Museum of Art, které je především známo díky venkovní expozici světelných lamp, doporučuji zavítat až večer. Součástí areálu je i La Brea Tar Pits, což je takové jezírko plné dehtu. Přírodní asfalt sem prosakoval několik desítek tisíc let. Dehet je často pokryt prachem, listím nebo vodou, a tak se stávalo, že tu spousta zvířat kdysi nadobro uvízla.

Další den následoval relax. Byla jsem se podívat na zápas v Kickballu, který mají kluci každý týden v neděli (v týmu jsou i holky😊) Do té doby jsem vůbec nevěděla, co to Kickball je. Pro zjednodušení je to něco jako baseball, akorát se nepálí míček, ale vykopává se velký ne moc nafouklý gumový míč, toť vše haha😊

Na další dny jsem neměla moc plány a tak jsem se rozhodla napsat na zeď stránky Couchsurfingu, zda někdo nechce něco podniknout. Ozval se jeden kluk z Texasu, že cestuje sám, a má pronajaté auto. Na stránkách má ověřený profil, tak jsem si řekla, že to zkusím. I když to bylo trochu riskantní - v cizí zemi, cizí kluk...Ale nakonec to bylo fajn. Jeli jsme skrz oblast Pasadena do Angeles National Forest, kde jsme dali hiking, nejdříve "výšlap" k jednomu vodopádu, který ale nebyl vodopádem, jenž by téměř neviditelný :-D Tak jsme šli na druhou stranu, kde měl být ještě jeden. Bylo vedro, člověk se potil, všude prach - měli jste vidět moje nohy a boty.. straaašně špinavé!😊 Nakonec tam žádný vodopád nebyl, ale nějaké obří kameny a skály, kde byly tůňky a týpci, co neměli rádi svůj život tam z několika metrů skákali, museli se ale hodně odrazit, protože ještě před nimi byla jedna skála. No ani za nic!😊 Stezky tam byly moc pěkné, ale spíš tam jít na tůru, když v LA není léto 😊 Poté jsme jeli na západ slunce do Griffith parku. Od hvězdárny jsme si dali výšlap až úplně na vrcholek - přímo naproti nápisu Hollywood. Bylo to tam naprosto kouzelné. Měli jste výhled 360° - na všechny strany. Západ slunce byl přímo nad/za horou, kde je nápis. Jakmile zašlo sluníčko, rázem se strašně ochladilo a byla jsem vděčná, že mám alespoň šátek😊

Další den konečně přišla na řadu pláž!😊 Strávila jsem tam asi 3h a taky jsem si pěkně spálila břicho, ostatní části těla byly již zvyklé:-D Jsou tu hodně veliké vlny, proto je to i ráj surfařů a v některých částech se ani nesmí koupat, kvůli velkým vlnám. Všude jsou i veřejné WC, ale teda fuuuuj :-D Jo a pláž Santa Monici je lepší, na jejím velkém mole je i spousta atrakcí jako je horská dráha apod., pořádají se tam ale i koncerty. Vždy večer je to přeplněné lidmi. Na plážích se hraje volejbal, lidi tu jezdí hodně na kole, běhají...zkrátka si užívají život😊

Následující den jsem si dala za úkol konečně využít veřejnou dopravu. Kartu - tap card, která se dobíjí v automatu a přikládá se při nástupu do metra/autobusu se přikládá i když jen přestupujete (peníze se neodečítají), jsem měla dobitou na 10 dolarů. 1 jízda = 1,75 dolarů. Šla jsem pěšky z Venice do Santa Monici (asi 1h) a tam začíná nově postavená linka, tzv. Expo line (světle modrá), která vás za cca hodinu přepraví do centra. Celá tato linke vede nad zemí, takže se můžete kochat super výhledem! Cestou do centra moc lidí nejezdí, ale z centra, to abyste se procpali skrze dav, abyste si sedli!😊 Ještě jsem do Hollywoodu jela červenou linkou a taky fajn, ale ta už jezdí v podzemí. Metro nemá takové časté intervali jako u nás nebo v Torontu, za to je rychlé a mohla jsem se na něj spolehnout (ne jako v Torontu). Během jízdy tam pořád hlásili, že nás vítají na palubě, kam tento vlak směřuje, jaká je konečná stanice, jaká další, co na které zastávce najdete, třeba: Next station is: Hollywood/Vine ..bla bla a že tam začíná Walk of Fame - to se mi moc líbilo. Hlásili i veškeré možné přestupy na co a kam na přestupních stanicích. Povídali třeba i o sexuální obtěžování, nebo podomním prodeji ve vlaku, že pokud něco uvidíme, máme to ihned nahlásit. Také je v metru zákaz jídla, pití, hlasité hudby a kouření pod pokutou 250 dolarů a 48h veřejně prospěšných prací:-D Jako první jsem chtěla vidět Union Station, je to nádherná budova, od ní jsem šla k LA soudu a radnici, poté parkem nahoru k Walt Disney Concert Hall, uličkama skrze mrakodrapy a zkusila si vybrat u banky - Bank of America a povedlo se! Před tím jsem byla pěkně naštvaná, že mi mou kanadskou kartu nechtěli nikde vzít a oni mi řekli, že nemůžou garantovat, že bude v zahraničí fungovat a že si budu moci vybrat!? Jako nechápu, české karty mi v NYC normálně fungovaly... Abych to dokončila, tour centrem jsem zakončila na Pershing Square, kde je i metro a tím jsem se vydala do Hollywoodu opět na Walk of Fame. Procházela jsem se, nasávala atmosféru, koupila si kafe u Coffee Bean a byla jsem spokojená:-D Prošla jsem si 2 z velkých obchodů se suvenýry a řeknu vám, ty tam toho měli! Skoupila bych toho hodně mít peníze a místo v kufru :-D Ale odolala jsem 😊 Jeden přívěšek jsem si koupila až v pátek, když jsem tam byla zas, prostě na památku 😉 Ten den jsem ušla 23km (počítám i cestu ze Santa Monici domů do Venice), tak není divu, že jsem chtěla celý čtvrtek jen odpočívat, dala jsem si jen večerní procházku, abych se protáhla a bylo z toho dalších necelých 10km :-D Pátek, jsem se opět vydala MHD na výlet do Hollywoodu.. mě to prostě zaujalo víc než to Downtown/centrum, to mi stačilo projít jednou. Ale tady, tady to má prostě atmosféru..prošla jsem si i postranní uličky, dala malý hiking v parku Runyon Canyon Park (asi 2-3 bloky nahoru od Hollywood Blvd. Obdivovala jsem krásné domy a zahrady, bomba! Ten den jsem ušla 24km! :-D

Dnes je sobota a zítra odlet....viděla bych to na celkové skóre za pobyt v LA = 150km! 😊

Co se týká levnějšího potravinového supermarketu - volím Ralph´s (obdoba No Frills v Kanadě), i když to levné stejně moc nebylo. Kafe - všude Starbucks, nebo jsem si oblíbila Coffee Bean.

Lidé jsou tu usměvaví, milí... nevidím žádný rozdíl Toronto x LA, asi je to tou slunnou Kalifornií. Potkáte sportujícího člověka, který je třeba děsně upocený, hotový, ale přesto se na vás usměje. V Kanadě to bylo samé: Sorry, I´m sorry. Tady je to pořád zase: Excuse me 😊

Doprava ok, ale stále nedostačující síť např. metra (ale pracuje se na tom). Proto je nezbytné mít auto, i když ta doprava a zácpy jsou protivné. Silnice ale mají ve výborném stavu (většinu z nich) řekla bych.

Los Angeles, Venice, Santa Monica... je to tu krásné. Ale žít bych tady nechtěla. Není tu les! :-P

Díky za přečtení a za váš čas, já se loučím a ozvu se opět z další destinace!😉

Peggy


Additional photos below
Photos: 45, Displayed: 35


Advertisement



Tot: 0.165s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0569s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb