San Francisco - Los Angeles via Big Sur og Pacific Highway

September 1st 2012
Published: September 2nd 2012

Lunch!Lunch!Lunch!

Lunch i fjellet ovenfor Mountain View/Sunnyvale
I dag begynte vi på roadtrippen vår. Vi måtte imidlertid begynne dagen med å bytte GPS'en. Fry's("elkjøp") prakket på oss en GPS fra Sylvania(en del av Osram konsernet), og den var bokstavelig talt livsfarlig. Jeg burde vel ha luktet lunten når jeg så at den var merket "Powered by Windows CE", og tar selvkritikk for det. Den var rett og slett totalt ubrukelig, og prøvde ymse lure triks for å få oss drept, som at den ville ha oss til å ta U-svinger på motorveien. Videre var den fantastisk treg, og sa fra alt for sent, så det ble for mye brå feltskifter. Ikke bra i 140 km/t. Etter noen opphissede debatter i bilen pga GPS'ens påfunn, fant vi ut at vi bare måtte bytte den. Vi fikk pengene tilbake, og kjøpte en Garmin i stedet. Den var som Garminer flest til å stole på, med skikkelig "lane-assist", noe som er viktig på en 16 felts motorvei....

Etter å ha gjort ferdig det aller siste i Mountain View og Sunnyvale, tok vi med oss lunch fra Safeway(supermarked) og reiste oppover i åsene øst for Mountain View, i retning Santa Cruz.

Vi stoppet og spiste oppe i fjellet, og fortsatte
Big SurBig SurBig Sur

Fantastisk utsikt.
deretter mot Monterey. Her var det endel trafikkproblemer, grunnet veiarbeid og mye utfart, siden det er Labor Day helg denne helga og alle amerikanerne har langhelg.

Etter å ha sneglet oss gjennom Monterey mot Carmel-by-the-Sea, en veldig spesiell by der det utelukkende bor millionærer, begynte vi endelig på Big Sur. Det kan bare oppsummeres med ett ord, fantastisk. Underveis stoppet vi for bilder og strandbesøk, samt at vi etterhvert spiste resten av lunchen. Mot slutten av dagen fikk vi sett på Elefantsel som lå på en strand og godta seg, før vi fortsatte mot Los Angeles. Vi kom noe sent frem til hotellet, men det får våge seg.

Anja på strandenAnja på stranden
Anja på stranden

Anja ser litt skeptisk på vannet, som vel holder 15 grader. Bølgene var vesentlig større enn de ser ut.
Anja posererAnja poserer
Anja poserer

Anja poserer på en rasteplass
Middag i veikantenMiddag i veikanten
Middag i veikanten

Vi spiste resten av lunchen som middag. Porsjonene er til dels ganske solide her i landet.
Øystein i bilenØystein i bilen
Øystein i bilen

Dersom julenissen leser dette, så vil jeg gjerne ha en slik en til Jul. Men helst V8 utgaven, ikke V6en.
Slektning av Cæsar?Slektning av Cæsar?
Slektning av Cæsar?

Om det ikke er en nær slekning, så er det i alle fall en broder i ånden. Jeg kjenner igjen den stillingen og det uttrykket der..
Glemt?Glemt?
Glemt?

Hmm, hva var det jeg hadde glemt igjen? Nuvel, ikke så farlig, sov videre.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0363s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb