Rim of the world

North America » United States » California » Big Bear
August 2nd 2014
Published: August 3rd 2014

Vanmorgen vroeg wakker geworden met de zon op mijn gezicht. Prima geslapen. We hebben op deze saiie camping niets te zoeken, het is meer een dure geasfalteerde parkeerplaats dan wat anders. We zijn binnen tien minuten op pad, Frits voelt zich alsof hij in zijn pyama rijd en Sanne ligt gewoon nog te slapen. Kaien loopt natuurlijk al lang te stuiteren en doet alles wat hij wil doen met een hand, die andere zit vast in zijn honkbalhandschoen. We rijden weer naar het meer waar we gisteravond waren maar het is er echt superdruk, grote families met nog grotere koelboxen, vol eten en dronken alsof ze er een maand gaan blijven... Veel jetskies en boten , mensen vieren het weekend, maandag beginnen hier de scholen weer. Omdat het winkeltje dicht is en we echt geen zin in aardbeienrepen hebben die voelen en er uit zien als oude sponsen gaan we op pad. We rijden vandaag The Rim Of The World, een scenic route. Op internet ziet dat er prima uit maar het was best een spannende route , zeker voor Frits. Veel hele scherpe bochten en we reden op 7000 feet hoogte, met prachtige uitzichten. Met zo'n logge bus kun je niet zo hard , we moesten steeds even aan de kant om andere auto's erdoor te laten. Ons langzame rijden wordt af en toe beloond door een welgemeende opgestoken middelvinger die spontaan door een open dak verschijnt. Het is vandaag erg bewolkt, jammer omdat het te koud is om te zwemmen maar wel fijn dat de mussen niet van de daken vallen, dat geeft ook zo,n troep. We hebben trouwens nog niet veel meerpotigen gezien, hooguit wat eekhoorns. We rijden langs Big Bear Lake, een prachtig meer en ski gebied, alles is gericht op snowboarden en skieen. Onderweg zijn we gestopt en hebben Sanne en Kaien een rodelbaan gedaan en een waterslide. Toen begon het weer te regenen en zijn we doorgereden. Tot Sanne,s grote plezier hebben we de eerste Taco Bell gespot en daar hebben we gelunchd. Eeen eind verder op hebben we de Starbucks een bezoekje gebracht en daarna Wallmart en nu komen we voorlopig niet meer zonder drinken/broodjes/fruit/kauwgom/koffie en nog meer te zitten. Natuurlijk hebben we kip en hamburgers gekocht voor op de BBQ vanavond!!!

Nog een stuk doorgereden, die adressen vinden is toch niet zo makkelijk als het lijkt, Frits had gezien waar we moesten zijn maar dat bleek zo,n gek onverhard weggetje te zijn ....Na wat stenen verplaatst te hebben konden we keren en hebben we uiteindelijk wel het adres gevonden en daar staan we dan nu, op een rijtje met nederlanders links en nederlanders rechts van ons, we kunnen wel samen gaan volksdansen verdorie. Maar we hebben voor de eerste keer zelf ons eten gemaakt en dat smaakte prima. Kids hebben met de andere NL kids gepoold en gezwommen, we hebben een wasje gedraaid , met dank aan John en Veronica Jones die hier al elf jaar in een trailer wonen, en we zijn helemaal happy met een avondje WIFI dus verder den we niets meer... Spotify geregeld zodat kai muziek kan luisteren, en ohja, Sanne heeft een iphone 4 gevonden, zonder simkaart en gelocked, misschien kunnen we die nog aan de praat krijgen...misschien jailbreaken in Nl. Straks lekker slapen en morgen op weg naar Lake Havasu.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb