S I-15 – siste kjøretur før vi når kysten

North America » United States » California » Barstow
August 22nd 2011
Published: August 26th 2011

22. august – ca 2/3 av reisen er foran oss
S I-15 – siste kjøretur før vi når kysten

«Når jeg drar tilbake til Philipinene kommer jeg ikke tilbake. Kanskje når jeg jeg har tjent opp 100 000 (dollar)» Taxisjåføren som kjørte oss til kasinoene siste kvelden hadde kjørt i San Fransisco også, der var det helt umulig å finne parkeringsplass. Her i Las Vegas er parkeringsplasser det eneste som er billig eller gratis. Når han slapp oss av ved Mandalay gav jeg han ekstra med tips, for ingen fortjener å måtte bo her lenger enn nødvendig. Vi gikk ut av taxi'en og i noen få sekunder var vi ute i kvelende varme før vi entret kveldens første kasino. Klokken var fem og kasinoene var fulle av folk som spilte. De neste seks timene gikk vi rundt og så. Tok bilder av de flotte fasadene når vi gikk mellom et kasino til det andre (vi snek oss til et bilde på innsiden også, men det var ikke lov), satte oss ned og spilte bort noen dollar, men det er begrenset hvor morsomt det er å sitte ved de snurrende maskinene (enarmet banditt) som ca 90% av folkene sitter ved. Det varierer hvilken figurer du må ha på rad, og hvor mange, men om det er drager eller syvtall er konseptet likt og hjernedøvt. Jeg synes rulett er morsommere, men det var ikke så mye av det. Poker kan jeg ikke reglene godt nok til å sette meg ned og spille, og så hadde jeg blitt loppet for penger fortere enn ved rent statistiske spill som rulett der jeg statistisk sett taper 2/38 deler i snitt hver runde. Det vanlige er ofte 1/37 deler, men regner med at den ekstra tapet skyldes at det koster penger å opprettholde fasadene der jeg sitter.

Hvis man ser opp fra spillbordet ser man også at det ikke er bare utendørs at det er fint pyntet. Også innendørs er det gjennomført, men jeg tror de færreste ser det, de er for opptatt av maskinen foran seg.

Jeg hadde først lyst til å spise på en ordentlig sted, men etter å ha sjekket prisen på ett sted og gått videre, oppdaget vi buffet muligheten, der man spiser og drikker så mye man vil for 20 dollar (ca 100 kr). For å få den fulle kasinofølelsen fant vi ut at dette var det rette alternativet for kvelden og fikk et bord mellom en stor amerikaner og en annen stor amerikaner. Det ble mange retter, men fem forsyninger. Det var allikevel ikke så mye mer enn maten vi vanligvis får servert som en hovedrett.

For to netter er det bra være i Las Vegas, særlig siden vi etter en natt på et stinkende rom fikk byttet og ble oppgradert til et av de beste rommene i toppen av Gold Coast Hotel and Casino. Siden prisen for rommet vi hadde betalt var totalt 700kr så var siste natten veldig bra. Uansett greit å bo på et kasino når man først er i Las Vegas.

Første kvelden så vi på et show, Det var veldig bra. Veldig tett på publikum, og jeg var veldig glad jeg ikke satt på de fire første radene (vi satt på den femte, akkurat utenfor avstand til at de kunne dette ned på oss). Det var humor, spenning og en del naken hud. Noe av det de gjorde så veldig skremmende ut, men mest fordi hvis de hadde feilet hadde det skadet publikum like mye som de som gjorde det. Det de drev med var imponerende, og de er nok noen av de beste i verden. Jeg misunner dem ikke, og jeg unner dem hver dollar de tjener. Det er nok tøft å klare seg i Las Vegas.

Nå sitter vi i bilen til Los Angeles..

Tot: 0.124s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb