Saaresta pääkaupunkiin

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres
January 15th 2015
Published: January 16th 2015

Näköjään nukun joka toisen yön hyvin ja joka toisen huonosti, kuten taas nyt. Kävin katsomassa aamun tähtitaivasta klo 4. Luovuin nukkumisyrityksestä klo 8. En löytänyt aamulla käsidesiä, kävin ostamassa uuden ja löysin taas vanhan myöhemmin. Lättyjä aamiaiseksi. Kävin katsomassa vielä rantaa mutta en uinut kun en halunnut kuljettaa märkiä uikkareita mukana. Kävin ostamassa postimerkkejä.

Menin nettikahvilaan. Sain siirrettyä kuvat tikulle kamerasta, mutta en saanut julkaistua niitä täällä. Menin tekemään netissä lähtöselvityksen ja sitten huomasin että silloin ei saisi ruumaan tavaraa. Hermoilin päivän miten rinkan kanssa käy. Kevyt lounas. Laivaan klo 14, toisen matkustajan kanssa taksilla bussiasemalle. Lippu klo 15 lähtevään bussiin. Pysähdyttiin ensin terminaalissa 2, sitte 3 ja lopuksi 1, josta oli lentoni.

Olin kentällä klo 16. Lipunmyyjä totesi että lippuni on kunnossa. Piti odottaa tunti, ennen kuin sain jätettyä rinkkani, ihan ongelmitta. Täkäläisessä suurpiirteisyydessä on puolensa! Olin varautunut siihen että joutuisin maksamaan jotain ekstraa tai ostamaan uuden lennon. Istumapaikan sai valita vapaasti. Sain ikkunapaikan.

Ciudad de Mexico oli vaikuttava näky ilmasta käsin. Valomerta riitti ja pilvenpiirtäjiäkin oli jonkin verran. Cesar tuli hakemaan minut kentältä autolla. Kaupungin valtavasta koosta sai vielä käsitystä, kun ajettiin harhaan. Iltapala katukeittiössä. Majoittuminen sangen keskustaan.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.058s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb