Hvalhajer - Karibien

Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres
July 15th 2009
Published: July 19th 2009

Drengene stod tidligt op - kl 7, og blev hentet 7.30 af vores guide som skulle tage os med ud og se hvalhajer. Vi sejlede ca 100km ud i det karibiske hav og var rigtig spaendte - Skjold havde aftenen forinden vaeret skide stiv, saa han havde det paent daarligt. Og som de fleste ved er han nok den mindst soestaerke man kender.

Vi blev bedt om at tage vores snorkeludstyr paa og pludselig kunne man se de kaempe store dyr. Der var rigtig mange i det omraade vi var... De var 10-15m lange og svoemmede rundt og spiste plankton. Foerst hoppede Villa og jeg i (Jesper) sammen med vores guide. Vi svoemmede imod en af dem og lige pludselig kom den med aaben mund imod os. Vi naaede lige at svoemme til siden, foer den svoemmede mellem os. Vi knipsede loes med vores undervandskamera. Der kom hele tiden nye forbi os og man var taet paa at blive ramt at deres hale. Skjold og Per hoppede i og de gjorde det samme. Flere af os var i flere gange og det var helt sindsygt at se saa stort et dyr under vandet. Billederne ommer paa naar vi faar dem fremkaldt. Paa vej tilbage til Isla Mujeres saa vi halskidpadder og delfiner. Rigtig flot..

Tot: 0.072s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb