Dag 1: vliegen en vrienden maken


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Cancun
October 1st 2016
Published: October 1st 2016
Edit Blog Post

Zo na lang wachten is het dan eindelijk zo ver, ik mag op reis naar Mexico. Ik sta in de ochtend vroeg op en wordt door mijn ouders bij het vliegveld afgezet. Daar volgt nog een laatste afscheid, waar de meeste anderen dat de avond ervoor hadden gedaan op een verrassings afscheidsfeestje.

Eenmaal in het vliegtuig blijkt 10000 km vliegen toch wel erg lang, maar dat betekent ook dat er tijd genoeg is om nieuwe vrienden te maken. Zo heb ik tijdens de vlucht zitten keuvelen met Pieter uit Leuven en zijn vriendin Danielle uit Bolivia. Nadat ik verteld heb tegen hen dat ik een transfer heb van bijna twintig uur nodigen ze me uit om bij hun op de hotelkamer te slapen. Een aanbod dat ik graag aanneem want een bed ligt toch beter dan een vliegveld bankje.

Als gevolg heb ik ook vast het centrum van Cancun kunnen verkennen alwaar ik mijn eerste tortillas op heb van een straatstalletje. Het eten daar is wel erg goed maar ook goed pittig dus daar moet ik mee uitkijken. Daarna heb ik nog over een prachtig wit zandstrand die overliep in een glasheldere en azuurblauwe zee gelopen waardoor ik voortaan teleurgesteld ben bij elk strand in Europa omdat er geen een zo mooi zal zijn als deze.

Daarna ben ik met mijn nieuwe vrienden in het zwembad op het dakterras gaan genieten van de ondergaande zon die daarbij langzaam alle wolken rood kleurt van onder voordat hij volledig wegzakt achter de horizon.

Al met al was dit een betere eerste dag dan ik voor ogen had.

Advertisement



Tot: 0.15s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0534s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb