Campsite Closed!

Canada's flag
North America » Canada » Yukon » Watson Lake
May 6th 2014
Published: May 7th 2014

Pas nu weer een vervolg in ons reis-feuilleton en dat allemaal omdat de meeste campsites gesloten zijn.

Van Cache Creek zijn we op 3 mei in Hixon, een kilometer of 20 voor Prince George, terecht gekomen. Bijna de hele dag motregen en motsneeuw dus van het landschap hebben we weinig gezien. Onderweg wat boodschappen gedaan in 100 Mile House (dus niet 100 Mile Post zoals ik eerder schreef), bij een meertje een boterhammetje gegeten, getankt in Quesnel en op Canyon Creek RV Park een plaatsje gevonden op een bijna lege camping. Helaas geen WiFi want ze waren pas 2 dagen open en de zoon des huizes was niet in de buurt. Overigens is het er best aardig, niet alleen omdat er een paadje rond de camping loopt dat ze 'Nature Trail' noemen maar ook omdat het sanitair voor de heren vers fris blauw geverfd is en idem rose voor de dames.

De volgende dag was het aanvankelijk half bewolkt maar al snel werd het strak blauw! Bij Prince George de Yellowhead Highway 16 op die we oorspronkelijk bij Jasper op hadden willen gaan. Hoe westelijker we kwamen hoe mooier de omgeving werd, alleen geen wilde dieren behalve op de waarschuwingsborden langs de weg. Vanaf 3 uur hebben we een paar keer bij een campsite gestaan die dan gesloten bleek. Tot we in Moricetown een kampeerterrein opreden waar een auto bij huisje/kantoortje stond. Daar bleek een man te wonen die het goed vond dat we er gingen staan en inplugden op de electriciteit. Wat een plek, als een Alpenalm met onder ons een wilde rivier, achter ons een groot bos en voor een kleine nederzetting met daarboven besneeuwde bergtoppen en gletsjers (dus niet gletchers zoals ik eerst schreef).

De 5e mei begonnen we aan de Cassiar Highway, ruim 700 km lang tussen de Yellowhead en de Alaskan Highway. Een schitterende weg met links en rechts besneeuwde bergen en nauwelijks verkeer: over een afstand van 50 km niet meer dan 10 tegenliggers. EN DE EERSTE BEREN !. Zwarte beren scharrelend aan de kant van de weg, niet zo groot waabij de kleinsten (jongsten?) een oranje-gele snuit hebben en een grotere een meer bruine-beige neus. Ons geluk was helemaal compleet toen er ook nog een moose op de weg stond, weliswaar zonder gewei, maar toch. Overigens hadden we hele dag een strakblauwe lucht. Voor de nacht konden we terecht op Tattoga Lake Resort, ook weer gesloten, maar we konden onze watervoorraad aanvullen en electriciteit inpluggen. s'Avonds hebben we in hun restaurant gegeten dat voornamelijk draait op mijnwerkers van een goud- en kopermijn aan de overkant en op technici van een hoogspanningsleiding die langs de Cassiar wordt aangelegd.

Nu, 6 mei, staan we op een benzinestation aan de Alaskan Highway met de electriciteit uit de werkplaats, de achterkant tegen een paar oliedrums en de voorkant vlakbij een geparkeerde bulldozer. Het RV-park is gesloten omdat het nog onder de sneeuw ligt, gelukkig hebben ze wel WiFi en een restaurant waar we een heerlijke Steak Burger hebben gegeten. Morgen kunnen we zelfs douchen in een van hun cabins. De weg hierheen was weer prachtig, net als het weer, maar ook lastig want op sommige stukken hobbelig en met gaten. We moeten toch ook even melden dat vooral de streek langs de Cassiar heel indiaans is, First Nation, zoals het in Canada heet. Een benzinestation en winkeltje dat we in Dease Lake aandeden wordt geheel rerund door indianen.

Morgen verder naar het noordwesten, over een paar dagen willen we de Skagway-Haines ferry nemen.

5th June 2014

RVNorth, help for travellers
Hi, we launched a new travellers app for Yukon and Alaska's coming next year. We are promoting it (its free). We want people to use it and tell us what they think. The website address is RVNorth dot CA

Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb