Montreal 18-22 Mei 2017


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Quebec » Montréal
June 4th 2017
Published: June 4th 2017
Edit Blog Post

Ik start men verblijf in Montreal met een wat luie landzame ochtend. Tegen de middag wandel ik naar Maison du Velo, een fietsinfopunt/café. Ik hoop er info te krijgen over de betere route naar Quebec. Ik krijg een waaier aan pamfletten maar weinigs concreet. Na nog een hapje neem ik de metro naar het centrum, leuke gebouwen en pleintjes. Ik bezoek de Notre Dame waar een gids wat toelichting geeft, mooi. Ik wandel nog langs het water. Er ligt een fregat en ook toren met een groot uurwerk. Na nog een kapel bezocht te hebben, krijg ik nog wat tips van de toeristische dienst en eet poutine, friet met kaas en een stoofvleessaus, eetbaar maar niet geweldig. Met een goede Belgische friet zou dit misschien een ander succesverhaal zijn. Op de terugweg naar huis, ga ik nog door het financiële hart met impressionante gebouwen.



De ochtend erop wandel ik op Mont Real, of de berg/heuvel waar de stad zijn naam vandaan haalt. Ik word getrakteerd op een mooi zicht over de stad. Na een flinke wandeltocht en metrorit kom ik op de Marché Jean-Talon, een grote openluchtmarkt. Vervolgens kom ik door de Italaanse wijk wat weinig bijzonders biedt. Op weg naar huis stop ik nog voor een bagel, een stukje patisserie dat in verschillende varianten komt.



Vandaag verhuis ik naar warmshowershost Julie, deze heet me hartelijk welkom. Zij is net verjaard en mijn verjaardag komt er ook aan dus dat moet gevierd worden. De middag en avond brengen we in het park door met vele vrienden van haar. Ik ontsnap er niet aan om Frans te spreken, het verstaan is echter iets anders. 's avonds eten we nog wat en een vriend van Julie brengt nog een exentrieke voordracht.



De dag erop zijn er plannen om nog vanalles te bezoeken maar het wordt een rustig dagje. Een bezoekje aan het park met tarot kaarten, wat gekook en een filmpje vullen de dag.





Op men laatste dag in Montreal gaan we bowlen. Men worpen zijn een wisselend succes maar we amuseren ons. We gaan nog iets drinken en genieten van een rustige avond.


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.255s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.1181s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb