Blogs from Levis, Quebec, Canada, North America - page 2

North America » Canada » Quebec » Levis June 20th 2013

Lévis, jeudi 20 juin 2013 J'avais promis de changer de continent en revenant des Rocheuses l'an dernier. Et bien, je tiens parole car je décolle demain pour l'Australie! Six semaines d'aventures à travers la moitié Est du pays des kangourous, pas besoin de vous dire que je trépigne... Le voyage sera long (Québec-New-York-Los Angeles-Sydney) avec près de 24 heures d'avion, sans parler du décalage... Mais je réalise un rêve, encore une fois! Tourlou!... read more

North America » Canada » Quebec » Levis July 10th 2012

Lévis, Qc, 8 août - Les fidèles lecteurs de cette page auront déploré le silence depuis un mois. Une panne d'ordinateur m'a en effet privé du plaisir de vous livrer le récit de nos aventures au quotidien. Je reprendrai donc ici le parcours, absolument fabuleux, je vous le dit tout de suite, de nos pérégrinations dans les terres de l'ouest. Jasper, Alberta, 10 juillet Notre tournée des parcs nationaux nous laisse sans mots. Banff, Yoho, Glacier, Mont Revelstoke et Jasper, une telle abondance de merveilles alpines est tout simplement incroyable. Les marches en nature nous ont permis d'observer une faune et une flore unique et les rencontres avec de grosses bestioles (ours, wapitis, chèvres de montagnes) provoquent toujours un effet certain... Il fait en plus un temps des dieux, nous sommes bénis! D'autant plus qu'on nous ... read more
Emerald lake, Yoho national park
Takakkaw fall, Yoho national park
Bow lake, Banff national park

North America » Canada » Quebec » Levis August 7th 2011

As it turns out, there is not much sleep to be had on the St. John's airport floor. Especially when it's cold, and you're dressed for summer and your sleeping bags are packed away. We still managed to squeeze in an hour or two, Therese a little more than Eric. When we got up, the airport was beginning to get lively again. We got our boarding passes, and went to check in. The bikes were too big for regular baggage check, so we had to go to the over-sized baggage check (and also pay an extra $50 each). When there, they told us that their over-sized baggage scanner didn't fit our bikes either, and we needed to unpack them from the boxes we spent so long packing up and taping up the night before. When ... read more
Deep in Thought
The Lighthouse
Some Perspective

North America » Canada » Quebec » Levis August 8th 2008

Geo: 46.8028, -71.1769We took the ferry from Quebec over to Levi today! It was beautiful and there was an amazing chocolatier on Levi! It rained a lot today but it was an absolutely lovely day filled with lots of adventures!... read more
We walked all day - rain or no rain
On the ferry ride to Levi

Tot: 0.064s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 38; dbt: 0.0314s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb