I Toronto er der uanede mængder egern!

Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
October 1st 2013
Published: October 2nd 2013

P1000070P1000070P1000070

Egern i Universitetsparken Toronto
Hej alle!

Her er klokken rigtig tidlig onsdag morgen, og jeg sidder med en kop kaffe, og har det rigtig rart. Jeg har sovet 11 timer i nat, og har så været vågen siden 4.30 i morges. På den måde får man en masse ud af dagen! Jeg er smart på den måde.

Jeg kom til Toronto mandag aften, og så ikke andet end deres subway system, og en øl, det var rart. Jeg bor på et hostel i Downtown Toronto, hvor der hele tiden er mennesker, og folk er rigtig flinke. Jeg har snakket med en masse forskellige mennesker, da det virker rigtig nemt at opsøge folk.

I går havde jeg en hel dag hvor jeg gik rundt og så en masse ting. Toronto er en stooor stor by, men ikke større end man kan gå rundt og se de forskellige kvarterer i indre by hvis man lige har 6 timer og insisterer på at ens fødder ikke falder af ved at gå så meget. Det var tæt på det skete. Det gjorde det ikke. Det var rart at vade byen rundt, og se hvor forskellig en by det er, bare man kommer rundt om det næste
P1000075P1000075P1000075

Universitetsområde Toronto
gadehjørne. China Town ligger lige ved siden af The Financial District, og midt i China Town ligger der så et lille kvarter, Kensington, med farverige små byhuse og folk der sælger alverdens ting fra deres forhaver. Ting lavet af stål og tøj fra 70erne virker til at sælge godt deroppe. Jeg fik snakket med en masse lokale på min tur rundt i byen, der fortalte mig om de forskellige kvarterer, hvilke turistting jeg ikke skulle se og så hvilke ting jeg i stedet skulle finde, folk der var meget interesserede i at høre om Danmark, min tur, og bare var virkelig udadvendte.

Financial District ligger lige op til Old Town, hvor mit Hostel er. Det virker til de er rigtig glade for at have blomsterbede med kål i, i det område. Og ellers er der bare rigtig mange mennesker i jakkesæt, der køber mad på gadehjørner, for derefter at stå bagved store buske eller potteplanter og spise deres mad på en måde der får det til at ligne at: A: De er bange for at der kommer nogen og stjæler deres mad, eller B: De håber på ikke at rende ind i andre folk i jakkesæt der skulle opdage
P1000085P1000085P1000085

Kensington Market
at de sådan står midt på gaden og spiser en stor fedtet burger. Det var underholdende. Jeg forstår dog ikke helt idéen med at pynte med kål.

I China Town blev jeg tilbudt at få permanentet mit hår til 25 dollars. Det kan godt være jeg går tilbage i dag, og holder dem op på deres tilbud. Det virker billigt.

Jeg var også forbi universitetsområdet, som var rigtig flot, og fyldt med egern! Masser af egern overalt. Det tog jeg nogle billeder af. Se 'photos' for billeder af egern. Eller i al fald ét billede af et egern.

Og ellers har jeg spist en masse mad, set havnefronten, det store CN tower - et kæmpe tårn som indtil for få år siden åbenbart var verdens højeste fritstående bygning, var der en gammel mand der fortalte mig. Jeg ved så ikke om det var noget han bare fandt på, men det er i al fald et meget højt tårn.

I overkøjen har sovet en japaner, der har været her i 2 uger, og først her til morgen har fået sin kuffert fra lufthavnen. Det er lidt træls for ham. Især fordi han rejser hjem igen i dag.
P1000087P1000087P1000087

Kensington Market

I dag skal jeg ud og kigge på noget mere natur, måske ovre på nogle øer der ligger i bugten, der skulle efter sigende være et fint dyreliv, og ingen biler. Og så skal jeg ud og spise mig nogle vegetarhotdogs, som man kan købe fra ethvert gadehjørne. Jeg må hellere huske at få mit håndsprit med mig i tasken i dag.

I aften rejser skal jeg med en Greyhoundbus der kører direkte til Chicago. Det tager 12 timer, så i morgen tidlig 6.00 lokal tid står jeg i Chicago. Det bliver spændende!

I må have det noget så dejlig alle sammen, en bustursupdate kommer snart!

P1000103P1000103
P1000103

CN Tower
P1000109P1000109
P1000109

Der er blomster overalt!
P1000118P1000118
P1000118

Gammel togstation. Bygningerne er nu det lokale ølbryggeri, med tilhørende park lige op til Financial District.
P1000121P1000121
P1000121

CN Tower set fra tilstødende park
P1000131P1000131
P1000131

Nede ved havnefronten er der grønt overalt. Og egern og hvad jeg tror må være gæs. Canada gæs! Måske.
P1000138P1000138
P1000138

Eftermiddagsmad!
P1000151P1000151
P1000151

Mit hostel i Toronto

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb