Weer een mijlpaal voorbij


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Kenora
July 29th 2012
Published: July 29th 2012
Edit Blog Post

Het is alweer een tijdje stil geweest vanuit Canada. Ondertussen ben ik alweer over de helf van mijn werktijd hier in de lodge. Als je er bij nadenkt gaat de tijd best snel. In mijn laatste blog had ik ook gezegd dat het als het goed is wat drukker zou worden. Dat is uiteindelijk ook gebeurd. Dacht ik dat ik genoeg visjes had maar toch kwamen we een tijdje tekort en was het beetje achter de feiten aan lopen. Maar we hebben het overleeft en het gaat nu gelukkig wat beter. In de drukste tijd was het ook lastig om ze te vangen en kwam je iedere keer met bijna niks terug. Die tijd is nu gelukkig over en het gaat wat dat betreft een stuk beter. Ondertussen ook iets minder aan het vliegen. OP het laatst deed ik 2 routes en een heb ik gesloten en doe alleen de verre route om de dag en soms extra om extra visjes binnen te brengen. Is toch gunstig want bouw alleen maar meer uren op. Wat dat betreft gaat het wel super. Ondertussen heb ik een andere mijlpaal doorbroken en namelijk die van 500 uur totaal. Is Alweer paar weekjes terug gebeurd en ondertussen zit ik al over de 600 heen. Toch best netjes aangezien ik hier met 250 gekomen ben. Mensen zeggen dat het het lastigst is om tot 500 te komen en daarna een stuk makkelijker is om aan een baan te komen. Nou we gaan het zien.

Verder gaat het hier wel zijn gangetje. Baas is ondertussen wel oke te behappen alleen heeft wel regelmatig van die ondagen waar je helaas niks aan doet. Blijf gewoon tegen gas geven als dingen me echt niet bevallen. Verder blijft wel erg op jezelf hier. De eigenaar is een ouder stel en doen er niet alles aan om alles helemaal vol te houden ofzo. Paar weken ook maar 6 mensen ofzo in het kamp gehad ofzo dus niet veel. En dat mis ik wel een beetje dat je meer menen om je heen hebt en iets meer aanspraak. Wat dat betreft is een iets drukkere lodge wel fijner en ook passagiers vliegen. Ik ben nu sochtens weg en dat is eigenlijk het moment dat je het meeste contact met de mensen hebt die hier verblijven. Merk wel duidelijkverschil met bijv dagen van slecht weer dat ik niet vlieg.

Vorig weekend was ook wel lekker had van te voren gevraagd of ik naar een festival kon gaan in Red lake. Een plaatsje 70km noordelijker. Was allemaal geen probleem. Ik zou vrijdag middag gaan en zaterdag ochtend vliegen en dan smiddags weer gaan. Dit was het norseman festival. Norseman is een type vliegtuig wat in Canada is ontwikkeld en ook een echt werkpaard is wat alleen uniek is geworden. Vliegen niet veel meer rond dezer dagen.Ik dacht dat ik de auto van hier kon lenen en ook over gehad dat ik de benzine gewoon betaalde alleen vrijdag ongeveer 2 uur voordat ik zou gaan was het ineens niet mogelijk. Hoe wat en waarom is allemaal vaag. Scheen vanwege verzekeringen te zijn omdat ik niet op de polis sta en het een bedrijfs auto is. Wel vreemd want paar weken geleden hadden andere mensen die ook zeker niet op de polis staan de auto ook geleend zonder problemen. Had het idee dat ze me beetje tege wilde stribbelen. Helaas voor hun ik had het van te voren gevraagd of het oke was dus dan maar op een andere manier erheen. Nog wel wat rond gebeld om vervoer te regelen alleen lukte niet. Dus dan maar liften. Duim omhoog en gaan. In noordelijke richting duurde het wel een tijdje voordat ik een lift had. 2 uur wachten en ondertussen stukje verderop een beer voorbij zien lopen en de muggen van me afslaant stopte er toch een auto die me bracht naar de plek waar ik heen moest. Althans beina. Laatste stukje ging snel en ik was dan na ongeveer 3 uur toch op mijn plaats van bestemming. Het vliegveld van Red lake. Daar zou ik bryce ontmoeten die ik ken uit Kelowna. Hij vliegt voor een bedrijf uit Kenora en is ook regelmatig in Red lake te vinden zo ook dit weekend. Hij heeft me op het vliegveld beetje rond geleid waar we ook hadden afgesproken met andere mensen om savonds naar een feest te gaan. Uiteindelijk alleen op het werk van Bryce geweest en toen we richting de stad gingen ben ik uitgestapt langs de snelweg omdat ik terugmoest om zaterdag vroeg te vliegen. Hier ongeveer 15 min gewacht en ik was binnen no time thuis en gelukkig zonder kleerscheuren thuis gekomen. Man met wie ik meeree was een super nerveuze bestuurder en onderweg ook wat elanden en herten gezien.

Zaterdag weer terug gegaan en helaas weer geen lift kunnen vinden. Dus weer weze liften. Weer totaal 2 uur gewacht en na 3 uur was ik weer in Red lake. In de stad was alles afgelopen dus ben ik weer naar bryce zijn werk gegaan. Ik hoefde zondag gelukkig pas terug te komen dus we konden lekker feesten vanaf. Was wel gezellig met hoop nieuwe mensen en nog iemand anders die ook langs gekomen was die ik van Kelowna ken. Evan genaamd zocht nog een baan en had het gecombineerd met een rondrit en was cv's droppen. Wel zo makkelijk want zo kon hij mij zondag op de wegterug afzetten.

Ondertussen heb ik oo bezoek gehad van de TC (Canadese IVW). Ik had weer is contact met hun gezocht omdat ik er niet veel wijzer van werd wat betreft mijn onderhouds papieren. Liep beetje dood ermee wat ze nou allemaal precies wilde om alles om te zetten. En in Kelowna hielpe ze ook niet echt veel mee dus had maar weer is wat mailtjes de deur uit gestuurd. Via via kwam het bij de verandwoorlijke hier terecht. Ik was rustig wat voer voor de visjes aan het maken toen ineens 2 mensen van TC voor me neus stonden. Ik meteen meest vreemde gedachtes maar uiteindelijk bleek het om de onderhouds papieren te zijn. Ze waren toch van plan om richting Ear Falls te komen en dachten droppen ff langs is makkelijker dan per mail. Na een tijd met hun overlegd te hebben en al mijn papieren laten zien werd er een hoop meer duidelijk waar ik nu weer mee verder kan. Maar ben op de goeie weg dus dat scheelt. Moet uiteindelijk toch wat aangezien ik hoop mijn verblijf na september toch nog wel ff te verlengen. Ondertussen ook druk bezig met solliciteren en kijken naar de mogelijkheden om in het onderhoud voor het najaar/ winter iets te doen. Dus ben benieuwd waar het schip allemaal strand.

Ondertussen gaat het spotten naar dieren ook wel lekker door. Elanden zie ik regelmatig. Zwemmend, langs de weg of gewoon langs het water. Ook een paar mannetjes gezien met mooie geweien. Blijft toch gaaf gezicht helemaal als je ze ziet zwemmen. Ze ontkomen dan aan de vliegen en ze eten het watergras of hoe je het ook mag noemen. Meerdere keren gehad dat je komt landen en dan vlakbij een eland bent. Verder ook veel bevers die je regelmatig komen bezoeken met hun splash staart en kijken wat je komt doen. Beren heb ik nog weinig gezien. Wel hebben we ze op het terein van het kamp gehad en ook een meter van mijn caravan maar ik heb niks gemerkt of gehoord. Was snachts en ik lig er vroeg in omdat ik vroeg eruit ga maar buren vertelde dat ze oog in oog met eentje stond terwijl ze rusting in hun caravan zat. Week geleden ongeveer reed ik naar het dorp en toen was er een wolf die voor ons de weg over stak. Ik dacht dat het wat anders was maar bleek toch een wolf te zijn. Je bent gewend dat ze haar hebben maar dat verliezen ze dus in de zomer en zijn dan maar magere beestjes. Hoop ze ook weer is te horen huilen snachts. Blijft toch super mooi geluid en het schijnt dat je in het najaar wel een stuk meer hoort hier dus ben erg benieuwd.

Word vervolgd allemaal.


Additional photos below
Photos: 21, Displayed: 21


Advertisement



5th August 2012

Genoten van je uitgebreide verhaal en foto s. Hopen dat je in de toekomst veel succes blijft houdenen geen heimwee krijgt. Veel liefs van opa en oma.

Tot: 0.077s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb