The west coast trail and the broken islands


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » British Columbia
July 26th 2010
Published: July 26th 2010
Edit Blog Post

Orca'sOrca'sOrca's

Victoria
De eerste 2 weken in Canada waren geweldig!

Het begon allemaal met de aankomst in vancouver, wat een leuke stad blijkt te zijn, ben daar met een leen fietsje 3 dagen doorheen gecrossed om alle dingen te bekijken maar toch blijft het een stad en daar komen we niet voor, dus met een Ferry naar Victoria wat op Vancouver island ligt.
Een totaal andere stad! veel meer laagbouw en allemaal victoriaanse huizen! erg leuk en relaxed.
Ben daar maar een paar dagen gebleven want ik wilde graag het voetbal zien! nou goed, we weten allemaal hoe dat is afgelopen, ik ben blij dat ik aan de andere kant van de wereld zat....

Gelukkig had ik een trip geboekt om te gaan Whale watchen, kon ik daar m'n verdriet vergeten
Paar grey whales en paar zeehondjes gezien, kom op ik wil die killer whale, die orca's!
en ja! eindelijk! een grote groep! en ze waren nog aan eht spelen ook! super gaaf om die beesten te zien, het zijn net grote dolfijnen! springen, half uit het water komen, tailslappen etc.
Dankzij een micfrofoontje in de boot konden we horen wat voor geluiden er onder water waren, is toch ook appart
west coast trailwest coast trailwest coast trail

dag 1 vanuit m'n vanuit m'n hangmat
omt e horen, lijkt op een klikkend geluid en veel gepiep.
echt een super ervaring, zeker toen die ene zo over me heensprong en dat ie dan zo de vrijheid tegemoet gaat enzo, willy heette die volgens mij.....
anyways een ervaring die ik zeker niet had willen missen, check de foto's

Op maandag maar vertrokken voor het echte avondtuur om te beginnen met de WEST COAST TRAIL, Dit is een oude route langs de west kust van Vancouver Island voor de vele schipbreukelingen die daar vroeger terug moesten lopen naar de bewoonde wereld nadat hun schip gezonken was.
Afin, het is nu een national park en een van de meest begeerde en mooiste routes om te lopen voor iedereen die van Hiken houdt en in Canada is.
Er zit ook een dagelijks limiet aan de trail van 26 lopers per kant (je kunt hem zowel van noord naar zuid als andersom lopen)
Ik had zodra ik aankwam in Canada gelijk geboekt en gelukkig hadden ze nog een plekje vrij! jeuheu!!!
Maar goed, dat was pas op woensdag en ik moest dus nog 2 dagen wachten voordat ik daarop kon.
Gelukkig was er nog een andere trail in de buurt,
West coast trailWest coast trailWest coast trail

oppassen dus....
kon ik vast warm lopen....
Dankzij 2 Fransen die zo vriendelijk waren mij mee te nemen die kant op (ja mam, ik doe voorzichtig als ik hitchhike)
kwam ik daar in de avond aan en ben gelijk een stuk de JUAN de FUCCA trail afgelopen om een plekje te zoeken voor de tent. Wat opvalt is dat je tijdens het lopen helemaal niemand tegenkomt maar dat het toch druk is op de kampeerplaatsen, en dan met name vele Canadezen die in eigen land lekker op pad gaan.
Hele gezellige mensen trouwens, nodigen je gelijk uit om mee te eten e.d.
Verder waarschuwt iedereen voor Beren op de weg....hang je eten zo hoog mogelijk aan een touw in de boom en ver van je tent, niet koken bij je tent, en niet slapen in de kleren die je gebruikt met het koken....
Maar als je dan vraagt of ze iemand kennen die ooit is aangevallen door een beer dan is er niemand die iemand kent.....
vreemd..... toch het zekere voor het onzekere....
maar goed na 2 dagen op de JUAN de FUCCA begon mijn echte trip over de WEST COAST TRAIL
Eerst krijg je een video van een uur waarin wordt
West coast trailWest coast trailWest coast trail

veel mooie plekjes hier, de grotten van owen point
verteld wat je wel en vooral niet mag doen en waar je voor moet oppassen en dan wordt je met een klein bootje gedropt op het begin van de trail! succes!
Ik liep van Port Renfrew naar Bamfield, dus het begin is het zwaarst omdat je veel moet klimmen en klauteren over de wortels en boomstronken! en lekker veel ladders, geweldig! Ik had besloten er lekker de tijd voor de nemen en hem dus in 7 dagen te lopen, dus mijn eerste kamp was al na 6 km! Oh eitje, doe ik even in een uurtje......
het werden er uiteindelijk 4, ach, genieten, rustig fototje nemen, oppassen voor beren en Cougars (bergleeuwen)
maar gelijk een geweldig plekje aan zee tussen allemaal oude aangespoelde bomen.
Gelijk een kampvuurtje gemaakt en gezellig met wat Canadezen geklets die de andere kant op gingen, tips en trucs uitgewisseld heel behulpzaam allemaal.
Dag 2 moest ik eerst 2 uur over met rotsblokken bezaaid strand, lekker veel klimmen weer! leuk!
daarna kwam er een mooi stuk met geweldige zandstone cliffs en de eerste zeehonden en zeeleeuwen!
je kon hier alleen maar met eb doorheen dus mooie gelegenheid om al die kleine meertje te bekijken met gave zeesterren in veel kleuren, paarse zeeegels, groene zeeanemonen en veel wier!
ondanks dat het warm weer voorspeld was is er aan deze kust toch veel mist wat het wel koud maakt, maar goed dat er genoeg hout was voor een kampvuurtje.. (weer, jeuheu)
dag 3 was weer wat meer door het bos over allemaal boardwalks van 20 jaar oud, dus lekker aan het wegrotten en met leuke river crossings waarni je in een bakje moet zitten om je vervolgens naar de andere kant te trekken aan een touw, soort waslijn principe.
Dag 4 was eindelijk over het strand, blijkt toch zwaarder dan gedacht door dat mulle zand, kost je iedere keer een halve stap terug en hier kwam ik langs verschillende FIRST NATIONS huisjes, huizen van de stammen die hier al waren voordat de europeanen kwamen, eentje had een soort van restaurantje gemaakt met enorme burgers voor 20 dollar, niet meer dan een paar palen en een tentzeil erover, maar toch als je 4 dagen niets anders eet dan gevriesdroogd voer....
ook een Lighthouse en weer veel zeeleeuwen deze dag.
Dag 5 weer over het strand (probeer de rotsen) een erg lang stuk van 16 km, maar wel met geweldige
varenvarenvaren

blijft mooi
vergezichten en weer de orca's! en een paar gray whales die met me mee zwemmen langs de kust.
eindigend bij een enorme waterval (lekker om te douchen) en uiteraard weer n kampvuur
dag 6 kort dagje langs strand en bos, ik was lekker op tijd bij het volgende kamp, lekker in m'n hangmatje naar de zee kijken, meer gray whales, veel zeehonden en zee-otters en een paar springende humpback whales in de verte! heel gaaf om te zien.
Dag 7 maar lekker uitgeslapen en wat later begonnen, dit was een makkelijk lopen door het bos naar de bewoonde wereld. Erg gaaf dat iedere dag gewoon totaal anders was, zo loop je over het strand dan weer bos, dan langs rotsen met walvissen, dan moet je over een hangbrug of een zipline over een rivier, echt een super mooie hike. zeker een aanrader!

Even snel een wasje en tijd voor de kapper en na 2 dagen weer door naar de Broken island group.
Dit is een eilanden groep voor de kust waar je met een zee-kayak doorheen kunt peddelen en op sommige eilanden kun je ook kamperen! echt iets voor mij!
met de ferry gedropt bij een lodge in de middle of nowhere, kayak erbij en succes maar weer he!
heel gaaf, van eiland naar eiland kayakken en slapen op kleine kampeerplekjes.
toch waren er ook hier veel canadezen, die komen dan om te vissen en vragen dan of je erbij komt en mee eet, echt heel gezellig allemaal.
je kunt zo een heel andere kant van de omgeving zien, weer veel zeesterren en zeehonden/leeuwen.
Ik dacht he, die eilanden aan de buitenkant waar meer kans is op walvissen dat lijkt me wel wat.
Inderdaad, volg de whale watch tours en je ziet ze, de zee was hier wel een stuk ruwer maar op nog geen 200 meter een enorme staart uit het water, super mooi om die beesten van dichtbij te zien terwijl ze bijna onder je door zwemmen (dit stuk is ietwat overdreven) maar wel heel dichtbij.
anyways, 4 dagen was ook weer zeker de moeite waard en heb zowaar nieuwe canadeze vrienden gemaakt en een hitch naar het oosten over een week, erg makkelijk allemaal.

Zit nu in Ucluelet om te gaan surfen voor een paar dagen maar ben wel weer onder de mensen! ook weer eens wat anders!

tot snel




Additional photos below
Photos: 17, Displayed: 17


Advertisement

springende orca'sspringende orca's
springende orca's

you've hit the jackpot! zei de captain.....
avond kayakavond kayak
avond kayak

geweldig als de wind gaat liggen en het een enorm groot meer lijkt te zijn
west coast trailwest coast trail
west coast trail

veel modder, ladders, en wortels...
tentjetentje
tentje

een van de plekjes, als je op tijd bent heb je de beste! De boeien vind je overal als teken voor een strandopgang, of als gezellig opvulling...
zeesterzeester
zeester

in oranje of paars of blauw
wit strandjewit strandje
wit strandje

alleen het water is heeel koud!


27th July 2010

Nou nou, vervelend allemaal!
He Kerel, Vanuit een hotelletje in Melaka Maleisie check ik je website en wat blijkt, NOT BAD! Mooie foto's. Goed verhaal. Hou me op de hoogte wanneer je weer wat geschreven hebt. Hola Dirk Jan www.durieux.nl/opreis
27th July 2010

Wauw hee, super verhalen en foto's! Heerlijk hee... Volgend jaar samen? XXX
1st August 2010

Cool Dude!
Wist toch niet meer dat de West coast trail zo mooi was!! Nu Ann het hiken net leuk begint te vinden dus een projectje voor de toekomst om samen met haar deze trail nog een keer te doen! Kayakken ook super vet, veel plezier met surfen en rondreizen See ya back in Holland Greetz Matt
1st August 2010

Net terug uit La douce France zie ik een groot avontuur voorbij komen... Impressive I'd say! Greetz, Ag
3rd August 2010

he hoi! dat klinkt goed allemaal en gave foto's hoor!! jij vermaakt je dus prima, goed zo! wij zijn gisteren terug gekomen en ons avontuur is nu afgelopen, morgen weer werken :S doeiii veel plezier nog! kussie
15th December 2011

Ultimate Place
Really its ultimate place, I like BC very much Limo in Vancouver

Tot: 0.14s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 66; dbt: 0.0857s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb