Here you go SIR, and welcome to Canada! Say what?!?

Published: November 8th 2011

Hey all!

1e regenachtige dag.. 😞 al hele tijd aan miezeren en regen. Maar toch moesten we buiten komen voor een bankrekening en SIN (social insurance number).

En zogezegd.. zo gedaan (dan toch in Canada!!). Nog nooit zo gemakkelijk, vriendelijk en vlot aan dergelijke papieren geraakt 😊. Iedereen lacht, gaat een babbeltje aan en wenst je een 'welcome to canada'!

Blijkbaar zijn er toch veel mensen die naar Whistler gaan want 'it's the time of the season again' en ik zal zeker niet de enigste zijn..

Als de sfeer daar net hetzelfde is.. i'm up for it!

Tevens ook mijn eerste inkopen gaan doen.. room hoe noemt men dat nu ook al weer? Whipped cream, low fat cream, light cream, 2% milk cream, Cereales cream, .... euuhhh gokkie wagen dan maar :p

Dus toch zeker wel enkele 'amerikaanse' en engelse invloeden. Breakfast = sausage and eggs, kwantiteit over kwaliteit, big trucks & coca-cola wagens on every corner!

Ga uiteindelijk nog 1 dagje langer blijven bij matt en sofia.. ze hebben me namelijk uitgenodigd for a dinner partej! Chinese hot pot.. of gelijk een fondue maar dan op zen chinees!..

Ja ja.. Robin is enkele stappen in het onbekende aant zetten op culinair vlak.. Vietnamees, chinees hot pot, vis loempia.. you name it !

Nog een ander zeer opvallend iets.. door het grote aandeel van aziatische bevolking hier kan je gewoon voor iedere nationaliteit een restaurant vinden.. ik bedoel vietnamees, chinees, mongolees, japanees, taiwanees, indonees, enz enz enz 😊

Matt zei gistere dat ze hier nooit 2 dagen dezelfde 'nationaliteit' aten.. Dus ik vroeg.. maar hoe noem je het canadees eten dan.. (In belgie eten we toch bijna alle dagen belgisch/frans). Maar canadeese keuken bestaat niet :p dus gaan ze maar naar alle restaunezen :/

Om dan toch ook maar iets deftigs te voorzien en ook als grote thank you gaat robin deze avond koken! jeeeuujjj 😊 speaking of which.. ik moet er eens dringend aan beginnen..

8th November 2011

succes bij het koken
Amai, laat even weten of ze het lekker vonden, maar wat heb je eigenlijk gekookt voor hun, want je zegt niet waar je aan gaat beginnen :)
27th November 2011

Welcome to Canada, eh?
I wish I could read your blogs, I have a feeling I would really enjoy your take on my hometown! In the meantime, I love your pictures. Have fun!

Tot: 0.119s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 60; dbt: 0.0661s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb