118.den - kashan (podzemnne mestecko)


Advertisement
Middle East
June 8th 2019
Published: June 12th 2019
Edit Blog Post

Vcera moju miestnost opustili dve talianky a boli presunute o izbu vyssie.

Zrejme v irane nemozu byt zmiesane dormy.

Ranajky oproti ubytku v teherane mensie.

Ziadny bufet ale kazdy mal nachystanu svoju porciu.

Jedlo rovnake ako v teherane avsak miesto masla, ovci syr. Skoda, ze len male platky, bo fakt dobry.

Majitelia aj s jednym turistom odchadzaju na dovolenku.

Prevzal to tu iny clovek.

Ten nevi absolutne nic. Na kazdu otazku vola majitelom. Chcel som vediet ci je do yazdu lepsi bus ci vlak, ci mi vie kupit listok na vlak online a kde zamenim prachy.

Na kazdu otazku vzdy volal.

Fra par mi pozical mapku mesta. Ta je zbytocna, idu dnes na tour do neyassar.

Ja idem na zel.stanicu (20min pesi) kupit listok na zajra do yazd.

Vonku o 1000 uz pekny hyc.

Prichadzam na stanicu.

Predemnu len jedna rodinka.

Prechadza 5min, 10min a nic, ziadny posun.

Pica za listkami, cumi do monitoru, tuka, ziva, hra sa na mobile, telefonuje.

Dochadzaju dalsi ludia.

Jeden kokot sa tlaci do okienka, ukazujem mu nech ide za mna.

Jebo sa priblblo usmieva.

20min a zadny posun. Jebo sa zas vracia a zas sa tlaci, tak do nho strkam. Este sa rozculuje.

30min a furt nic, stale sa vydavaju prve listky.

Jebem na to a nasrany odchadzam. Cestou nahlas nadavam.

Vonku este nasrany ochytavam v pneuservise taxi do dedinky nush abad, kde je podzemne mestecko.

Podla recepcneho cesta ma stat od 200k a zadny share taxi ani bus tam nejde (neskor zistene, ze to bol ojeb tak ako vsetko co mi na ubytku vraveli)

Taxi chce 300k, tak hovorim 100k, nakonec sa za jazdi dohadujeme na 150k r.

Vzdialenost asi 15km.

Stary taxikar ma vyhadzuje pri kruhaci.

Cestou okolo sama kamenna pust.

Dedinka mala, plna nizkych hlinnenych domov. Take pustne mestecko.

Prichadzam k vstupu do podzemneho mestecka.

Je tu na uliciach znacenie ale velmi chabe.

Klesam dole.

Tu tetula vytahuje listky pre turistov (300k vs 80k). Tak reku nech da listok pre domacich, no nechcela.

Dava mi rychli ang vyklad o mestecku a zacina samoprehliadka.

Najskor velka miestnost co sluzila ako zasobaren vody a potom klesanie do podzemia.

Chodbicka nizka, som sa musel ohnut, no neskor ok vyska.

Po bokoch vyhlebene miestnosti.

Vsetko osvetlene, obcas neaky popisok k miestnosti ale vsetky na jedno kopyto.

Dobieham domacu tour. Pocuvam vyklad, rozumiem kulove.

Stoja pri nasvietenom vetrani.

Mestecko teda chodby opustam po 15min a to som tam polku casu len tak sedel.

Vychod je inde, je nestrazeny a bez kameri. Nikoho nenavadzam.

Mestecko teda totalna blbost kam sa neoplatilo ist.

Po slnku vyprahlimi ulickami idem k miestnemu hradu.

Tu opat len vysoke hlinenne hradby. Z jednej strany zrekonstruovane.

Dnu nic, len prasna plocha.

Idem na hradbi, splham sa na vezicku po uzkych schodoch.

Vyhlad ok ale to je vse.

Ako som liezol dole, na nadvorie prichadza clovek.

Velky priatel sa po chvili meni na vyberaca vstupneho.

No nikde nic nebolo napisane, tak nic nedostava.

S porovnanim severu sa mi tu zdaju ludia menej ojebavcsky.

Okolo mesity kde capujem vodu nazad ku kruhacu.

Vyhoda iranskych miest su fontanky s pitnou vodou a velmi studenou.

Za kruhacom mi zastavuje auto.

Tak reku 50k, ze ok.

Sofer je inzinier, mozno keby sa neopytam how much isol by som zadarmo.

Ang nevi.

Cestou miname jednu buracku, dve auta na odpis. Havarka pod mostom na rovinke na prehladnej ceste. Ale pri domacom style jazdenia sa neni comu cudovat. Smerovky neexistuju, plna ciara tiez. Predbieha sa i ked ide auto oproti.

Vyskakujem nakoniec na pumpe, kusok od ubytka, i ked ma sofer chcel zaviest az priamo k nemu.

Na pumpe to vyzeralo rychlostne ako na skurvenej zel.stanici.

Rada 7aut, jeden stojan, co obsluhovala spomalena obsluha.

Idem do rovnakeho fastfoodu ako vcera.

Cul tu obsluhuje asi 12rocny syn.

Davam kuraci sendvic.

Pri platbe sa nestacim divit. Maly odjebek si vypytal za to 200k r.

S ojebom v tvari mi praje pekny den. A vcera sa toto mesto tvarilo ako normalne.

Kokot maly skurveny, keby nemam celu 500k dam mu len 100k

Na ubytko kupeny este melon.

Bageta a polka melonu natlacena na dvore.

Tu uz iny staff, baba.

Fra par sa vratil z tour, zhrozeny aky ojeb to bol. Mal tam byt famozny vodopad, podla fra to bol len joke.

Po jedle smer podzemie a driemanie.

Prichadzaju traja chalani.

Ti vravia recepcnej, ze si neobjednali dorm ale privat izbu. Ta ich presvieca, ze privat je toto. Izba medzi dvoma izbami bez dveri.

S tym nesuhlasia, tak ich presuva na povrch, s tym, ze budu platit viac. Suhlasia.

Pica mi samozrejme nezhasla.

Po odpocinku presun na dvor.

Tu uz nemka co spi vo vedlajsej izbe.

Klasicka modrooka blondina.

Tak mini pokec.

Na ceste je mesiac, zacala v dusedlorfe, polsko, ukrajina, podnetersko, moldavsko, rumunsko, bulharsko, turecko a let do iran. Finisovat bude v polke augusta, bo v septembri pokracuje v studii inziniera.

Nacestovane ma dost. Dokonca boli v gobi, v mongolsku.

S fra parom sa dohadujeme na zajtrajsej tour na solne jazero, pust, mesitu, podzemne mesto a hrad.

Recepcnej sa teda pytam na podrobnosti. Cena 40€ za auto + 1.5mil guide + vstupy (podzemne mesto, hrad, tam nejdem bol som dnes a este vstup za auto k pusti a solnemu jazeru)

Fra su vyjaveny, bo to malo stat len 40€. No baba je totalna ojebavacka, ojebava priamo do oci bez mihnutia oka a to je este len bakalarka.

Nakonec suhlasim, bo solne jazero chcem vidiet.

Smer mesto.

Teda len bazar.

Tu uz vsetko pootvarane, i bocne vstupy na nadvoria kde je naprosty klud.

Potrebujem zamenit prachy. Podla ojebavacky v zlatnictvach, kurz 150k r po celom irane (ojeb, to len ona si taky dala, normalne 153k)

Prve zlatnictvo nic, dalsie 138k, dalsich 5 nic.

Nakonec ma poslali do zmenarne, niekde v bazari. Tu vsak uz o 2000nemali ziadne prachy.

Este pokusy najst nieco v meste ale bez uspechu.

Na veceru zjedena druha polka melonu a spanok.

Predtym este pokec s nemkou.

Ta bola vo vychvalovanych fin garden. Nic extra za co by sa mal platit vstup.

Druhy den z tohto mestecka prichadza sklamanie, ked do popredia opat prichadzaju skurveny ludia ale uz ich je menej.

Dedinka abyaneh je vraj nieco ako masouleh len vo vacsom. Jeden chalan co sem dosol vyzdvihnut ojebavacku vravel, ze to je hlavne pre instagram ludi. Spravit foto a to je vsetko.

Nemku aj s kamosom nalozili do auta a odviezli na falafel.

Ja v penazenke asi 3.5€, tak moc vyskakovat nemozem.

Debil som, ze som nezamenil prachy v teherane.

Naklady :

Taxi kusok od zel.stanice kashan - nush abad : 150k
Vstup podzemne mesto : 300k r
Nakup : 44k r (voda 1.5l, pepsi 0.3l)
Auto nush abad - kashan : 50k r
kuraci sendvic : 200k r (ojeb)
Melon : 95k r


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0479s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb